Sosiaaliturvan varassa liian helppo elää

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Sosiaaliturvan varassa liian helppo elää

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 21:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Sinä jatkvasti läksytät ja koulutat trisseä, kiipeät hänen yläpuolelleen, ei ihme jos trisse vetää pytyn.

Missä olen käyttäytynyt Tristania kohtaan asiattomasti?

Juuri tuon takia löydät itsesi likakaivosta kauniisti sanottuna.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 21:36

Pinja kirjoitti:Juuri tuon takia löydät itsesi paskakaivosta.

Minkä "tuon"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 03.01.2016 21:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Kuulostaa rivien välistä siltä, että halusit vain nöyryyttää Trisseä...

Miksi työn tarjoaminen olisi nöyryyttämistä? Enhän minä edes olisi ollut hänen työnantajansa.
Kuutar kirjoitti:... Jos et, niin ainakin käytöksesi Trisseä kohtaan antaa aihetta epäillä niin.

Mitä valittamisen aihetta sinulla on minun käytöksestäni Tristania kohtaan?
Vaikka en kuvittelekaan ihmisten käyttäytyvän tasapuolisesti tai arvioivan asioita objektiivisesti, mietin miksen muista sinun koskaan puuttuneen Tristanin käytökseen minua (tai ketään muutakaan) kohtaan.

Sinä toistuvasti arvostelet ihan kohtuuttomasti Trisseä siitä, jos hän ei ole työssä, tai siitä että hän saa yhteiskunnan tukia. Kuten siinä työtarjous -ketjussa. Muistan sen keskusteluketjun. ( en nyt millään löytänyt sitä ketjua haulla, onko se poistettu)

Olet puhunut usemmiten tapahtumista, jotka ovat tapahtuneet toisella palstalla, minä en oikeasti tiedä niiden juttujen yksityiskohtia, olet kertonut vain Trissen nimitelleen sinua. Sen sijaan et ole kertonut, mistä on ollut kokonaisuudessaan kyse ja mitä muuta on puhuttu. Ei ulkopuolinen voi ottaa kantaa niin vähillä tiedoilla.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 03.01.2016 21:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 21:38

Sen takia ettet näe asiatonta käytöstäsi, joten et kykene siihen puuttumaan. Tietenkään se ei anna minkäänlaista syytä ja oikeutusta käytökseesi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 21:43

Kuutar kirjoitti:Sinä toistuvasti arvostelet ihan kohtuuttomasti Trisseä siitä, jos hän ei ole työssä, tai siitä että hän saa yhteiskunnan tukia...

Mikä on sinun mielestäsi kohtuutonta? Minun mielestäni kohtuutonta on se, ettei nelikymppinen ihminen suostu kantamaan vastuuta teoistaan tai itsestään vaan syyttelee muita siitä, että heidän aiheuttamaansa on kaikki paska mitä hän itse on tehnyt.
Kuutar kirjoitti:... Olet puhunut usemmiten tapahtumista, jotka ovat tapahtuneet toisella palstalla, minä en oikeasti tiedä niiden juttujen yksityiskohtia, olet kertonut vain Trissen nimitelleen sinua. Sen sijaan et ole kertonut, mistä on ollut kyse ja mitä muuta on puhuttu. Ei ulkopuolinen voi ottaa kantaa niin vähillä tiedoilla.

Ei tarvitse mennä niin kauaksi taaksepäin; tällä palstalla on ollut yllinkyllin materiaalia kannanottoa varten.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 21:44

Pinja kirjoitti:Sen takia ettet näe asiatonta käytöstäsi...

No sinähän voit sen näyttää ja osoittaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 21:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Sen takia ettet näe asiatonta käytöstäsi...

No sinähän voit sen näyttää ja osoittaa.

Se on niin keskeinen ja iso osa persoonallisuuttasi, että asialle ei voi mitään. Mollaaminen, arvostelu, tuomarointi, pitkä vihaisuus, rankaiseminen, kouluttaminen, oikeassa oleminen. Todella ikävää, että asia on noin, että sille ei mahda mitään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 03.01.2016 21:49

Trisse on vain yksi monista, tuhansista mt-ongelmaisista, joiden elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä. Sitä paitsi hän on kuitenkin välillä ollut töissä, mikä on hyvä saavutus hänen tilanteessaan. Nykyisin useimpien terveidenkin työura on pätkätöitä ja välillä työttömyyttä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 21:51

Pinja kirjoitti:Se on niin keskeinen ja iso osa persoonallisuuttasi, että asialle ei voi mitään...

Säästä siinä tapauksessa sinäkin omia vaivojasi ja lopeta asiaton käytöksesi minua kohtaan.
Pinja kirjoitti:... Mollaaminen, arvostelu, tuomarointi, pitkä vihaisuus, rankaiseminen, kouluttaminen, oikeassa oleminen.
Olet oikeassa, mutta minä en vain ole koskaan oppinut hyväksymään sitä, että joku kiusaa ja rääkkää minua tahallisesti ja harkiten - ja sitten vielä väittää minun kiusaavan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 21:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Se on niin keskeinen ja iso osa persoonallisuuttasi, että asialle ei voi mitään...

Säästä siinä tapauksessa sinäkin omia vaivojasi ja lopeta asiaton käytöksesi minua kohtaan.
Pinja kirjoitti:... Mollaaminen, arvostelu, tuomarointi, pitkä vihaisuus, rankaiseminen, kouluttaminen, oikeassa oleminen.
Olet oikeassa, mutta minä en vain ole koskaan oppinut hyväksymään sitä, että joku kiusaa ja rääkkää minua tahallisesti ja harkiten - ja sitten vielä väittää minun kiusaavan.

En mahda asialle mitään, käytökselläsi on seuraukset silti, vaikka et mahda mitään tavallesi reagoida. Sinun pitää ymmärtää se, mitä mistäkin seuraa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 21:58

Kuutar kirjoitti:Trisse on vain yksi monista, tuhansista mt-ongelmaisista, joiden elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä. Sitä paitsi hän on kuitenkin välillä ollut töissä, mikä on hyvä saavutus hänen tilanteessaan. Nykyisin useimpien terveidenkin työura on pätkätöitä ja välillä työttömyyttä.

Tiedän, mutta kaikista tuhansista mt-ongelmaisista joiden elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä, olen nähnyt vain Tristanin luistelevan ja luikertelevan kantamasta vastuuta omasta elämästään ja teoistaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 22:00

Pinja kirjoitti:En mahda asialle mitään, käytökselläsi on seuraukset silti, vaikka et mahda mitään tavallesi reagoida. Sinun pitää ymmärtää se, mitä mistäkin seuraa.

Kyllä minä "mahdan" tavalleni reagoida. Kyse on tietoisesta valinnasta ja siitä, etten suostu nielemään kaikkea paskaa mitä niskaani kaadetaan.
Ehdotan, että sinäkin lopetat paskankaatamisen, koska olet sitä jo aivan riittävästi tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 03.01.2016 22:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Trisse on vain yksi monista, tuhansista mt-ongelmaisista, joiden elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä. Sitä paitsi hän on kuitenkin välillä ollut töissä, mikä on hyvä saavutus hänen tilanteessaan. Nykyisin useimpien terveidenkin työura on pätkätöitä ja välillä työttömyyttä.

Tiedän, mutta kaikista tuhansista mt-ongelmaisista joiden elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä, olen nähnyt vain Tristanin luistelevan ja luikertelevan kantamasta vastuuta omasta elämästään ja teoistaan.

Olet nähnyt, tunnetko hänet hyvinkin, oletko koskaan tavannut häntä?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 22:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En mahda asialle mitään, käytökselläsi on seuraukset silti, vaikka et mahda mitään tavallesi reagoida. Sinun pitää ymmärtää se, mitä mistäkin seuraa.

Kyllä minä "mahdan" tavalleni reagoida. Kyse on tietoisesta valinnasta ja siitä, etten suostu nielemään kaikkea paskaa mitä niskaani kaadetaan.
Ehdotan, että sinäkin lopetat paskankaatamisen, koska olet sitä jo aivan riittävästi tehnyt.

Miksi kaadatte koko ajan paskaa toistenne niskaan trissen kanssa? Miksette osaa tai älyä lopettaa?
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 22:05

Kuutar kirjoitti:Olet nähnyt, tunnetko hänet hyvinkin, muuten kuin keskustelupalstalla?

Olen nähnytkin, kirjaimellisesti, mutta viittasin näkemääni käytökseen eri keskustelupalstoilla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 22:09

Pinja kirjoitti:Miksi kaadatte koko ajan paskaa toistenne niskaan trissen kanssa? Miksette osaa tai älyä lopettaa?

Hyvä kysymys.
Toinen hyvä kysymys on se, miksei Tristan tunnu haluavan oppia asiallisen käytöksen alkeitakaan, ja miksi hän uskoo itsellään olevan erivapaus toimia eri säännöillä kuin millä muut toimivat ja käyttäytyvät.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 22:13

En tiedä syytä hänen käytökseensä.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 03.01.2016 22:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 22:14

Pinja kirjoitti:En tiedä syytä hänen käytökseensä.

Siinä tapauksessa ehdotan, ettet jatka sen puolustelemista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 22:15

En ole puolustellut sitä hänen käytöstään olla tottelematon asioissa, missä täytyy totella valvojaa ja ylläpitäjää ja kun sana on annettu oikeudenmukaisesti. On kaksi eri asiaa kouluttamisesi trisseä kohtaan ja tappelunne trissen kanssa. Hänhän ei aina tappele kanssasi, vaikka koulutat.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 22:26

Pinja kirjoitti:En ole puolustellut sitä hänen käytöstään olla tottelematon asioissa, missä täytyy totella valvojaa ja ylläpitäjää...

Sinä olet puolustellut hänen käytöstään, nimitellyt minua ja sekä osallistunut "vetoomukseen" vapauttaa Tristan ennakkovalvonnasta. Mitä muuta tuo on kuin puolustella Tristanin käytöstä palstan ylläpitäjää kohtaan???
Pinja kirjoitti:... On kaksi eri asiaa kouluttamisesi trisseä kohtaan ja tappelunne trissen kanssa...

Niinkö. Vasta äskenhän sinä niputit ne yhteen.
Pinja kirjoitti:... Hänhän ei aina tappele kanssasi, vaikka koulutat.

Ehkä ei, mutta useimmiten hän joko haastaa riitaa tai käyttäytyy muuten asiattomasti ja huonosti mm. minua kohtaan.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko