Mirtazapin ja autolla ajo

Mirtazapin ja autolla ajo

ViestiKirjoittaja popi » 01.01.2016 18:20

Mirtazapinin ohjeissa sanotaan, että lääke voi vaikeuttaa esim autolla ajoa. Tuli sellainen ajatus ( paranoidinen ) että jos ajan autolla ja ajan kolorin, niin voisiko toinen osapuoli käyttää hyväksi tätä lääkejuttua ja väittää että kolari johtui lääkkeiden vaikutuksen alaisena ajamisesta.
Sen verran voin sanoa että omalla kohdallani mirtazapin ei enää vaikuta esim aamulla millään lailla esim väsyttävästi kun tabletin illalla otan. Olen syönyt mirtazapinia varmaan jo kohta vuosikymmenen verran joten sillä ei sitä vaikutusta minuun ole. Mutta mietin kuitenkin että voisiko poliisi tai toinen osapuoli kuitenkin käyttää tilannetta hyväkseen jos ajaisin esim kolarin autollani.
popi

Re: Mirtazapin ja autolla ajo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 02.01.2016 01:57

Ei kai tuo mikään paranoidiksi luokiteltava ajatus ole, ei tietenkään, koska olen itse miettinyt jotakin samantapaisia (huoli pois - ei ole ajokorttia). Mietin että itse kun en syö edes määräyksien mukaan, vaikka se hoitohenkilökunnan tiedossa onkin, niin jos olisi ottanut juurikin jotakin lääkettä enemmän kuin määrätty, niin voitaisiinko se tulkita eri tavalla. Ei siis tarvitsisi olla edes kolarista kyse, vaan vaikkapa, että päätyisi johonkin testiin ihan "rutiinitarkastuksena" (jos sellaisia tehtäisiin).
Ryysy

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet