Haluan pois

Re: Haluan pois

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.12.2015 21:48

Voin, koska jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.12.2015 21:49

Pinja kirjoitti:Voin, koska jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.

Voi kertoa luulevansa, mutta ei pidä väittää tietävänsä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.12.2015 21:51

Ajattelen, että tiedän enkä luule.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.12.2015 21:58

Pinja kirjoitti:Ajattelen, että tiedän enkä luule.

Tietenkin ajattelet ja uskot tietäväsi, mutta silloinkin olisi syytä ilmoittaa uskovansa luulevansa/epäilevänsä, eikä esittää asiaansa niin kuin todellakin tietäisi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 30.12.2015 23:10

älä taas saivartele, pelotat nuorempias, eivät uskalla kirjoitella, kun taas räksytät haukkana :D
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.12.2015 23:18

.Kissi kirjoitti:älä taas saivartele, pelotat nuorempias, eivät uskalla kirjoitella, kun taas räksytät haukkana :D

Haukat eivät räksytä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 30.12.2015 23:29

Morjens!
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.01.2016 14:46

Pinjan viesti poistettu.
-----
Valvojana huomautan Pinjalle, että sinun on syytä korjata käytöstäsi, ellet halua löytää itseäsi ennakkovalvonnasta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ulriika » 05.01.2016 02:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä en Kyllästynyt usko sinua enkä PP:a, aivan mitä sanotte asiasta niin olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa sanon. Uskon ainostaan omaan johtopäätökseeni tilanteesta.

Voit uskoa tai olla uskomatta mitä haluat, muttei ole sinun asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Kyllästynyt, jos edes joskus muistaisit tuon itsekin!
Ulriika

ViestiKirjoittaja Ulriika » 05.01.2016 02:52

Hilppa kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Väitin / vihjasin myös kerran perättömiä Jaska-paran aikoina... Kirjoitin, että olisin lähettänyt hänelle rakkausviestejä tms., mutta en kuitenkaan ollut (tai lähettänyt mitään yksityisviestejä ylipäätään).

Miksi tuot nyt tähän ketjuun tuon asian? Yritätkö liudentaa/puolustella trissen ja Mirrin virhettä?

Hilppa, voisitko suomentaa tuon liudentaa sanan? Vai voisiko Kyllästynyt kenties valaista asiaa äidinkielellisesti minulle ja Hilpalle eritoten, jos virhe on käynyt. En toki tarkoita että olisi... mutta jos on, voisit Kyllästynyt huomauttaa töykeän tyylisi kuinka täällä ei suvaita kirjoitusvirheitä!!
Ulriika

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 12:26

Ulriika kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä en Kyllästynyt usko sinua enkä PP:a, aivan mitä sanotte asiasta niin olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa sanon. Uskon ainostaan omaan johtopäätökseeni tilanteesta.

Voit uskoa tai olla uskomatta mitä haluat, muttei ole sinun asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Kyllästynyt, jos edes joskus muistaisit tuon itsekin!
Kerropa Ulriika, missä olet nähnyt minun tehneen tuollaista. Jos et pysty sellaista osoittamaan, miksi kuljet perässäni kiukuttelemassa jostakin mitä ei ole koskaan tapahtunutkaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 14:46

Kuten juuri ollaan parissa muussa ketjussa nähty, ainakin minun psykoterapiastani olet kuvitellut olevasi perillä paremmin kuin minä itse. Esitit minun kertomistani ajatuksista ja kokemuksista aikamoisen vinksalleen menneitä tulkintoja, ja olit omasta tietämisestäsi erittäin varma.
Vakuutit 'tietäväisyyttäsi' niin minulle kuin muillekin lukijoille muunmuassa näin: Enhän minä sinun psykoterapiastasi tiedä mitään muuta kuin sen mitä sinä itse olet siitä kertonut, ja sen olen sinulle jo aiemminkin sanonut.

Kenties sinun pieleen menneitä tulkintojasi ja virheellisiä käsityksiäsi, jotka olet mielessäsi vääntänyt tiedoksi ja totuudeksi, olisi löydettävissä enemmänkin, mutta tämä tuli mieleeni esimerkkinä tuoreesta tapauksesta, jossa 'jäit kiinni'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.01.2016 15:01

Jostakin syystä minun terapiaani ei ole arvosteltu.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 16:45

Mirri kirjoitti:Kuten juuri ollaan parissa muussa ketjussa nähty, ainakin minun psykoterapiastani olet kuvitellut olevasi perillä paremmin kuin minä itse...

Nythän sinä Mirri valehtelet.
En ole koskaan väittänyt olevani sinua paremmin perillä sinun psykoterapiastasi - en ole edes kuvitellut olevani!
Olen puhunut siitä minkälaisen käsityksen minä olen saanut, mutten olen koskaan väittänyt tietäväni mitään - ja olen myös selkeästi sanonut, että saamani käsitys perustuu vain siihen mitä sinä itse olet kertonut. En liioin ole koskaan ollut, enkä väittänyt olevani erittäin varma.
Mirri kirjoitti:... Vakuutit 'tietäväisyyttäsi' niin minulle kuin muillekin lukijoille muunmuassa näin: Enhän minä sinun psykoterapiastasi tiedä mitään muuta kuin sen mitä sinä itse olet siitä kertonut, ja sen olen sinulle jo aiemminkin sanonut...

Onko vika lukutaidossasi vai luetun ymmärtämisen kyvyssä/halussa? Tuossahan minä nimenomaan sanon mihin minun käsitykseni perustuu.
Mirri kirjoitti:... Kenties sinun pieleen menneitä tulkintojasi ja virheellisiä käsityksiäsi, jotka olet mielessäsi vääntänyt tiedoksi ja totuudeksi, olisi löydettävissä enemmänkin, mutta tämä tuli mieleeni esimerkkinä tuoreesta tapauksesta, jossa 'jäit kiinni'.

En ole "jäänyt kiinni" mistään, joten lopeta valehtelu - sillä valehteluahan on harkiten esittää vääriä väitteitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 17:34

Kyllästynyt, eihän sinun käsityksesi ole perustunut minun kertomaani, vaan sinun pahasti virheellisiin tulkintoihisi minun ajatuksistani/kertomastani. Tulkintasi ovat menneet kertakaikkiaan päin mäntyä, mutta silti luotat omien tulkintojesi oikeellisuuteen ja virheettömyyteen niin, että sanot sinun tietävän asiasta sen mitä minä olen kertonut. Vaikken todellisuudessa ole kertonut ollenkaan sellaista, mitä sinä kuvittelet minun kertoneen.

Kyllä sinulla on melkoisen vahvaa toisten kirjoittajien ajatusten, kerronnan ja kokemusten virheellistä tulkintaa; ei Ulriika tässä asiassa mitenkään väärässä ole. Silti, vaikkei minulla nyt olekaan kaivaa esille muita esimerkkejä kuin tämä tuore psykoterapia-asia ja sinun päässäsi 'tiedoksi' muuttuneet luulosi minun kertomastani. Oli häkellyttävää lukea sinun 'tietävän' terapiastani vain sen mitä olen kertonut, koska en ole kertonut mitään sellaista, jonka sinä väitit tietäväsi minun kertomani perusteella.

Tässä yksi esimerkki, jossa puhut palturia väittäessäsi minun kertoneen:
Koska olet kertonut, että kyse on hoitajasta jolla ei (ymmärtääkseni) edes ole yksilöpsykoterapeutin koulutusta, mutta joka kuitenkin selkeästi työskentelee yksilöterapeuttina (vaikka nimittääkin sitä perheterapiaksi) en itse suostuisi moiseen "hoitoon".
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 20:21

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, eihän sinun käsityksesi ole perustunut minun kertomaani, vaan sinun pahasti virheellisiin tulkintoihisi minun ajatuksistani/kertomastani...

Kaikki on aina tulkintaa. Joka ikinen asia/tieto/ajatus/oletus jonka joku jostakin on poiminut, on kyseisen henkilön oma tulkinta siitä informaatiosta mikä hänen kuulo- tai näköaistinsa kautta on hänen tietoisuuteensa tullut.

Älä edes yritä esittää, että minä olisin väittänyt tietäväni jotakin sinun terapiastasi, koska olen koko ajan puhunut siitä, että kyse on minun käsityksestäni - jonka olen muodostanut siitä mitä sinä olet kertonut.
Mirri kirjoitti:... Tulkintasi ovat menneet kertakaikkiaan päin mäntyä, mutta silti luotat omien tulkintojesi oikeellisuuteen ja virheettömyyteen niin, että sanot sinun tietävän asiasta sen mitä minä olen kertonut...

Kyllä minä tiedänkin mitä sinä olet kertonut. Et esimerkiksi ole kertonut terapeuttisi viitekehystä (Therapeia-säätiö), vaikka nyt väitätkin sitä "harvemmin mainitseesi".
Mirri kirjoitti:... Vaikken todellisuudessa ole kertonut ollenkaan sellaista, mitä sinä kuvittelet minun kertoneen...

Kyllä sinä olet kertonut sen mitä olet kertonut. Esimerkiksi väität "harvemmin mainneesi" terapeuttisi viitekehystä - vaikka et ole halaistua sanaa siitä maininnut! Se käsitys joka minulle on sinun kertomastasi muodostunut, on toinen juttu.

Voisi jopa kysyä, onko vika kertojassa vai tulkitsijassa jos kerrotusta on muodostunut väärä tai virheellinen mielikuva?

Mirri kirjoitti:... Tässä yksi esimerkki, jossa puhut palturia väittäessäsi minun kertoneen:
Koska olet kertonut, että kyse on hoitajasta jolla ei (ymmärtääkseni) edes ole yksilöpsykoterapeutin koulutusta, mutta joka kuitenkin selkeästi työskentelee yksilöterapeuttina (vaikka nimittääkin sitä perheterapiaksi) en itse suostuisi moiseen "hoitoon".

Sinä nimenomaan olet puhunut psykoterapiaan menemisestä - ja kertonut samassa viestissä kyse olevan sairaanhoitajan/psykiatrisen sairaanhoitajan pohjakoulutuksella olevasta terapeutista. Lisäksi toistuvasti väittänyt perheterapeutin olevan pätevä tekemään terapiaa jossa vakituisesti on läsnä vain yksi henkilö - ei siis perhe tai pariskunta.

Psykoterapia jossa ihminen käy yksin - on yksilöterapiaa, eikä siihen perheterapeutti ole koulutusta saanut.

Lisäksi yllä olevassa lainauksessa kirjoitan (ymmärtääkseni) - siinäkään en siis väitä tietäväni asiaa!

Ja mitä tulee käsitykseeni jonka olen sinun kertomastasi muodostanut, on mielipiteeni edelleenkin se, etten itse suostuisi lähtemään psykoterapiaan jossa terapeutin pohjakoulutus on sairaanhoitajan/psykiatrisen sairaanhoitajan tutkinto.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2016 20:45

Mirri ei aiemmin - silloin nuo terapia-asiat ovat olleet esillä - ole korjannut mahdollisesti virheellisiä vastauksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 20:45

Voisi jopa kysyä, onko vika kertojassa vai tulkitsijassa jos kerrotusta on muodostunut väärä tai virheellinen mielikuva?

Kyllästynyt, hyvä kysymys. Kuinkahan moni muu lukija on tulkinnut minun kerrontani omasta psykoterapiastani yhtä virheellisesti kuin sinä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2016 20:46

Psykopatologia kirjoitti:Mirri ei aiemmin - silloin nuo terapia-asiat ovat olleet esillä - ole korjannut mahdollisesti virheellisiä vastauksia.

Mitä tarkoitat?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2016 20:49

Mirri kirjoitti:

Kyllästynyt, hyvä kysymys. Kuinkahan moni muu lukija on tulkinnut minun kerrontani omasta psykoterapiastani yhtä virheellisesti kuin sinä?

Sitä minä en voi mitenkään tietää. Käsitykseni on, etten ole yksin.

Kerropa siis Mirri, missä minä olen väittänyt tietäväni jonkun asioista jotakin muuta kuin mitä kyseinen henkilö on itse kertonut.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet