Joulumieli

Joulumieli

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.12.2015 18:24

Lähestyvä tapaaminen siskojen kanssa ei herätä hyviä tunteita minussa. Myös äidin ja isäpuolen tapaaminen on raskasta. Tämä ei johdu siitä, että he ovat pahoja tai ilkeitä ihmisiä, meille on vain tullut väiin niin paljon etäisyyttä ja jännitän heitä. Lisäksi olen ollut väsynyt. Kuka tietää, vaikka kaikki menisi hyvin. Toisaalta tunnen itsessäni myös antipatiaa hetkittäistä, ehkä olisin aikoinani halunnut välillemme syvää ystävyyttä, jota ei koskaan kuitenkaan tullut. Joulun aika voi olla raskasta, kun kaikki tunteet, myös ne huonot nousevat pintaan.
Maaria

Re: Joulumieli

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.12.2015 18:59

Minä jännitän vanhinta veljeäni, joka tulee jouluksi tänne. Äitiä ja toista veljeä en jännitä. Isää en tapaa jouluna, häntä jännitän kanssa.
Pinja

Re: Joulumieli

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.12.2015 22:38

Joulu on päivä muitten joukossa. Ongelmat tulee, jos siihen lataa liikaa odotuksia eikä kaikki sujukkaan ennakko-odotusten mukaan.

Ylipäätään juhlapäiviin ja lomiin ladataan liikaa odotuksia ja seurauksena on stressi.

Minä aion ottaa kylmän rauhallisesti. Normi traditiot eikä kummempaa. Mutta jos joulupukki ei tuo sepaluksellisia kalsareita, olen pettynyt.
Lauri

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet