Psykopatologia kirjoitti:Esimerkkini on täyttä asiaa. Jos juttu olisi oikeudessa ja mies tunnustaisi, saisiko hän tuomion raiskauksesta?
Lauri kirjoitti:Juoksisin karkuun ennen kuin ehtisit hivauttaa. Itsesuojeluvaisto pelaa.
Ryysy kirjoitti:Olen ihmetellyt samaa, mutta lähinnä muuta pahoinpitelyä harrastavien puolisoiden kohdalla... ehkä usko muutokseen? Voi myös olla tuo pelossa eläminen, esim. lapset; pelkää menettävänsä heidät, jos tekee jotakin. Monenlaisia pelkoja on. Sanotaankin, että väkivaltaisen suhteen vaarallisin vaihe on eroaminen.
Piti tulla Laurin jälkeen.
Lauri kirjoitti:... Minä sitten ihmettelemään, että "miksette ota eroa niistä raiskaavista ukoistanne?" Minusta ihan asiallinen kysymys.
Psykopatologia kirjoitti:17:09
Esimerkkiäni ei oikeastaan pitäisikään tarkastella oikeustapauksena vaan kysymyksenä, onko kyseessä raiskaus (avioliitossa).
Ryysy kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Esimerkkini on täyttä asiaa. Jos juttu olisi oikeudessa ja mies tunnustaisi, saisiko hän tuomion raiskauksesta?
Ei. Sellaisenaan. Jo hyväksikäyttö (puhutaan silloinkin raiskauksesta) vaatii aika paljon. Esim. se, että on alle 18, esim. 17 ja humalassa ja hyväksikäyttäjä on aikuinen ja tunnustaa harrasteensa seksiä, niin...
Ryysy kirjoitti:Lauri kirjoitti:Juoksisin karkuun ennen kuin ehtisit hivauttaa. Itsesuojeluvaisto pelaa.
Et ehtisi. Koska haluaisin purkaa sinuun ensin pienen määrän vihaani, sitten isomman määrän... Sanoisivat, että olisin sairas, että se johtuisi alkoholista tai tempperamentistani. En silti pystyisi olemaan, ahdistuisin ja vihani meinaisi jatkuvasti purkautua. Miksi minä en eroaisi sinusta? Enkö tietäisi tekeväni väärin? Vai nauttisinko siitä? Entä sinä?
Psykopatologia kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Esimerkkini on täyttä asiaa. Jos juttu olisi oikeudessa ja mies tunnustaisi, saisiko hän tuomion raiskauksesta?
Ei. Sellaisenaan. Jo hyväksikäyttö (puhutaan silloinkin raiskauksesta) vaatii aika paljon. Esim. se, että on alle 18, esim. 17 ja humalassa ja hyväksikäyttäjä on aikuinen ja tunnustaa harrasteensa seksiä, niin...
Siis onko hyväksikäyttö jo raiskaus?
Puhutaan (usein), että poliisi tutkii tapausta raiskauksena ja lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa