Näin "pommilla"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Näin "pommilla"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.11.2015 13:31

Näin "pommilla"
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Näin "pommilla"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.11.2015 13:34

Jos ette ole maksaneet raitsikassa ettekä ehdi maksaa ennen tarkastusta, ottakaa kännykkä esiin ja puhukaa siihen ikään kuin ette olisi voineet maksaa, kun tuli tärkeä puhelu, jossa ilmoitettiin äidin kuolemasta yms. Näin säästytte tarkistusmaksulta.
Po. tarkastus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.11.2015 13:39

Kun noin nyt sitten joku kuitenkin tekee, toivottavasti tarkistavat taustat. Jälkeenpäinhän voidaan teletunnistetiedoista katsoa, että tärkeä puhelu on juuri saapunut ennen ratikkaan nousemista ja kestänyt tarkestajan tuloon asti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.11.2015 14:18

Tarkastajat eivät pääse - onneksi - ko. tietoihin käsiksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.11.2015 16:00

Psykopatologia kirjoitti:Jos ette ole maksaneet raitsikassa ettekä ehdi maksaa ennen tarkastusta, ottakaa kännykkä esiin ja puhukaa siihen ikään kuin ette olisi voineet maksaa, kun tuli tärkeä puhelu, jossa ilmoitettiin äidin kuolemasta yms. Näin säästytte tarkistusmaksulta.
Po. tarkastus.

Kannattaa itkeä samalla vai olla järkyttyneen näköinen vai molempia? Äiti kuoli kannattaa sitten sanoa hyvin lämpimästi, ei kylmästi tai sitten on olevinaan soittavinaan veljelle ilmoittaaksen äidin kuolemasta, silloin ei välttämättä tarttis puhua tarkastajan kanssa mitään. Täytyy olla uskottava, kun valehtelee. Ja muistaa juoda hyvin ennen menoa, että on pissahätä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.11.2015 18:02

Tai voi puhua ryssää, niin pelästyvät.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.11.2015 18:05

Psykopatologia kirjoitti:Tarkastajat eivät pääse - onneksi - ko. tietoihin käsiksi.

Tarkastajat eivät, mutta poliisi kai pääsee.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.11.2015 18:36

Montako omaistasi on kyseisellä menetelmällä päässyt hengestään?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.11.2015 18:40

:lol: . :lol: . :lol: Valhe paljastuisi viimeistään siinä vaiheessa, kun tulee itse vuoroon: "Mä kuolin tänään vai oliko se nyt eilen(?)" Vai pelkäiskö vai ymmärtäiskö hullua niin paljon, että antaisi ilmaiseksi. Pommin varma juttu.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.11.2015 20:00

Mä en matkusta maksamatta, maksan mieluummin kuin jään kiinni rikoksesta tai että olisi vaara jäädä kiinni. Siinä on rehti samalla itseään kohtaan, kun ei tule rikosmerkintöjä/sakkoja ja tule muiden edessä nolatuksi ja maineensa menettäneeksi. Jotkut matkustavat pummilla ja kaikki heistä ei välttämättä tajua, että jos tuleekin seuraamuksia, ei pidä olla hyvä uskoinen.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 30.11.2015 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja popi » 30.11.2015 20:16

Joskus ennen kun tuli tämä elektroninen kortti Helsinkiin, kuukausikorttiin sai aina leiman viimeisestä voimassaolopäivästä. Kerran sitten istuin ratikassa, ja tarkastajat tulivat ja pyysivät näyttää lipun. Näytin sen, mies katsoi lippua, sitten minua tarkkailen jaloista päähän ja lopulta sanoi Ok, ja lähti pois. Ihmettelin hänen käyttäytymistä ja katsoin kuukausikorttini päivämäärää, ja se oli vanhentunut. Ihmettelin, että miksi tarkastaja ei sitä sanonnut ja antanut sakkoa. Lopulta tulkitsin sen niin, että tarkastaja piti minua varmaan " hulluna" ja päätti jättää rauhaan.
popi

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.11.2015 21:20

En tiedä onko tarkastajilla lupa antaa ilmaisia matkoja.
Pinja

ViestiKirjoittaja popi » 30.11.2015 21:25

Ne tarkastajat taitavat olla jo eläkkeellä. Tapahtui joskus yli kaksikymmentä vuotta sitten. Annetaan heille anteeksi tämä.
popi

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.11.2015 21:27

Heidän täytyy olla työnantajilleen rehtejä, heille maksetaan palkkaa siitä.
Pinja

ViestiKirjoittaja popi » 30.11.2015 21:48

Ehkä he olivatkin lojaaleja työnantajilleen. Ehkä olin maksanut vuodeksi eteenpäin ja luulin sitä vanhentuneeksi kun katsoin päivämäärää kun en huomannut katsoa vuosikertaa, joka vanhenisi vasta vajaa vuoden päästä. Ehkä tarkastaja ihmetteli, että miten noin köyhän oloinen ihminen on kyennyt ostaa liput vuodeksi eteenpäin :)
popi

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.11.2015 21:59

Haluan, että minua kohtaan ollaan rehtejä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.11.2015 22:41

Taannoin bussikuski piti minua kyydissä, vaikka leimasin punaista; oli arvo päässyt yllättäen pienenemään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.11.2015 23:09

Kerran konduktööri päästi koirani ilmaiseksi, säästin 5 euroa. En enää muista syytä, miksi päästi koiran ilmaiseksi, mutta tavallisesti olisi joutunut maksamaan. Tietenkin otin ilmaiseksi, hän ei valehdellut minulle ja uskoin hänen sanaansa. Otan kyllä etuja, jos niitä minulle annetaan.
Pinja

Paluu Romulaatikko