Onko munankeitin hyvä vehje?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Onko munankeitin hyvä vehje?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 14:41

Viesti on oikeassa paikassa siinä, mihin se on kirjoitettu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.11.2015 14:54

Psykopatologia kirjoitti:Viesti on oikeassa paikassa siinä, mihin se on kirjoitettu.

Nyt meni kyllä yli ymmärryksen... Ensin ei ole oikeassa paikassa ja sitten onkin. Vai tarkoitatko, että kuva on oikeassa paikassa siellä, minne se alunperin on laitettu? Koska jos puhut viestistä, niin et voi yhdessä kohtaa viitata sillä Gabrielin viestiin ja heti perään johonkin toiseen...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 15:07

Kyseessä lienee Gabrielin tutkielma provoista ja miten ne vaikuttavat keskusteluun.

Saamme ehkä jossain vaiheessa tuloksia tutkimuksesta?
Lauri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 15:12

14.12
Viesti kuvineen on "oikeassa" paikassa, koska Gabriel on viestin tiettyyn paikkaan lykännyt. Mutta minusta viesti on epärelevantti suhteessa ketjun sisältöön, joten siinä mielessä viesti on "väärässä" paikassa tai oikeastaan aivan turha.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 18:43

Lauri kirjoitti:Kyseessä lienee Gabrielin tutkielma provoista ja miten ne vaikuttavat keskusteluun.
Saamme ehkä jossain vaiheessa tuloksia tutkimuksesta?

Tai Gabrielia lapsetti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 18:46

Lapsetuksen Gabriel esitti yhtenä perusteluna. (Kyseessä ei siis ole Mirrin originaali.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.11.2015 21:44

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Taas olen eri mieltä. Mon muukin ehkä on.

Hyvä. Voimme varmaankin kysyä muiltakin:

Kenen mielestä Gabrielin dildoviesti on hauska tai edes oikeassa ja sille sopivassa ketjussa?

Tähän täytyy vastata ja vastaaminen on helppoa: ällöttävä ja vastenmielinen viesti. Sille ei toivottavasti tällä palstalla ole oikeaa ketjua.

Ällöttävä ja vastenmielinen viesti. Kuva myös liian iso ja huomiotaherättävä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 21:53

Toin munankeittimeni uuteen asuntooni, mutta unohdin ottaa siihen kuuluvan piikikkään vesimitan mukaan. Seuraavaksi varmaan kokeilen kananmunien kypsennystä keittimellä niin, ettei muniin pistetä reikiä. Kerron sitten miten kävi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.11.2015 22:02

Hyvä, että elämä jatkuu, maailma ei pyörähdä radaltaan ja munat kypsyvät.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 23:19

Mirri kirjoitti:Toin munankeittimeni uuteen asuntooni, mutta unohdin ottaa siihen kuuluvan piikikkään vesimitan mukaan. Seuraavaksi varmaan kokeilen kananmunien kypsennystä keittimellä niin, ettei muniin pistetä reikiä. Kerron sitten miten kävi.

Oletko viihtynyt uudessa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 23:59

Olen, oikeastaan paremmin kuin hyvin.
Vaikken vielä varsinaisesti olekaan muuttanut, puolittain vasta. Toistaiseksi seilaan kahden asunnon väliä ja kovasti touhuan muuttoa tänne. Tammikuun olisi tarkoitus olla virallinen muuttokuukausi.
Rakkaan munankeittimen kuljettaminen tähän asuntoon oli iso osa kotiutumista, joten eiköhän tämä tästä...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.11.2015 20:48

Kyllästyneen (edellä) esittämä munankeittoproseduuri sopii sellaisenaan (vissiin) vain keraamisille levylle, jossa kuumuus loppuu säädettäessä kuin seinään. Perinteisellä sähkölevyllä noin tehtäessä muna saattaa jäädä (monien mielestä) hieman liian kovaksi. Moni kyllä tykkää oikein kovasta kovasti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.11.2015 20:50

Itse olen keittänyt munia niin, että olen puhaltanut pillillä kuplat keitinveteen. Huonona puolena on kova puhaltaminen ja metodin vaivalloisuus. Mutta ainakin sähköä säästyy!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.11.2015 21:16

Sähkö ja vesi kuuluu mulla onneksi vuokraan, ei ole syytä säästellä. Käytän sen verran kuin tarvitsen. Munankeittimen jätin ostamatta, turhake. Veisi vain tilaa ja jäisi käyttämättömäksi pian. Tykkään 7-10 min keitetyistä munista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.11.2015 21:31

Minulla on munankeitin toistaiseksi komeillut käyttämättömänä tässä uudessa asunnossani. En ole saanut aikaiseksi ostaa kananmunia, joita keittäisin. Ehkä myös sen vuoksi, etten ole rohjennut testailla reiättömien kananmunien keittämistä. Kun se keittimeen kuuluva vesimitta pistimineen jäi toiseen asuntoon, ja tulisi hirveä sotku jos kaikki kolme munaa rikkoontuisivat keittimen sisällä. Olisi helpompi kokeilla niin, että vain yksi olisi ilman reikää ja kahteen muuhun laittaisin reiän kuoreen.

Munankeitin on senkin puoleen hyvä vehje, ettei veteen tarvitse yrittää saada kuplia millään keinolla, ei edes pillillä ja puhaltamalla...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.11.2015 22:01

Pillillä munat saattavat kyllä jäädä liiankin löysiksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.11.2015 22:49

Kaupassa pitäisi myydä valmiiksi keitettyjä munia.
Pinja

ViestiKirjoittaja karsee huuli » 25.11.2015 00:06

Psykopatologia kirjoitti:Itse olen keittänyt munia niin, että olen puhaltanut pillillä kuplat keitinveteen. Huonona puolena on kova puhaltaminen ja metodin vaivalloisuus. Mutta ainakin sähköä säästyy!

https://www.youtube.com/watch?v=OE19g_OCZms (Kesto: Ei aavistustakaan, koska en jaksanut seurata kohellusta loppuun asti.)
karsee huuli

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.11.2015 00:31

Psykopatologia kirjoitti:Kyllästyneen (edellä) esittämä munankeittoproseduuri sopii sellaisenaan (vissiin) vain keraamisille levylle, jossa kuumuus loppuu säädettäessä kuin seinään. Perinteisellä sähkölevyllä noin tehtäessä muna saattaa jäädä (monien mielestä) hieman liian kovaksi. Moni kyllä tykkää oikein kovasta kovasti.

Kuumuus ei lopu keraamisella tasolla kuin seinään. Induktioliedellä noin taitaa käydä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.11.2015 21:21

karsee huuli kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Itse olen keittänyt munia niin, että olen puhaltanut pillillä kuplat keitinveteen. Huonona puolena on kova puhaltaminen ja metodin vaivalloisuus. Mutta ainakin sähköä säästyy!

https://www.youtube.com/watch?v=OE19g_OCZms (Kesto: Ei aavistustakaan, koska en jaksanut seurata kohellusta loppuun asti.)

Kestonhan näkee videon kuvakkeesta tai sitten alapalkista, kun video juoksee, esimerkiksi 1:48/4:25 (tuossa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko