Gabriel kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Tarkistin googlettamalla ja olihan tuo alunadödö ilmeisesti juuri se kristallidödö, joka minulla kerran oli. Enkä sellaista enää toista kertaa ryhdy kokeilemaan. Kastellaan ennen käyttöä. Lopulta sen pinnassa alkoi kasvaa ihon oma floora (haiseva), vaikka huuhdoin tuon dödön aina käytön jälkeen. Eikä tosiaan ole hyödykästä hiestää dödöstä iholle samaa mikrobikasvustoa kuin siinä jo asuu, ja vielä haisevana.
Mitenhän sinä sitä olet oikein käyttänyt?
Ei ainkaan mun kimpaleissa mitään kasva eivätkä myöskään haise. Eikä haise kainalotkaan.
Tota käytetään myös haavojen desinfioimiseen esim. Intiassa. Itsekkin olen käyttänyt ja kirvelee hieman.
(Alunassa ei kasva mikään orgaaninen.)
Oma kimpalle on kulhossa siinä lavuaarin vieressä ja koko ajan ilman kanssa kosketuksissa. Ei siis missään suljetussa tuubissa.
Tietty sitä huuhdellaan ennen ja jälkeen käyttöä. Aluanaa voi käyttää myös veden desinfioimiseen.
Ennenvahaan sitä käytettiin myös leivonnassa.
Ei sitä tuubissa tietääkseni edes myydä. Vähintään kymmenen vuotta sitten käyttämän kristallidödö oli pakattu muoviseen stikkinä käytettävään pakkaukseen. Ohjeen mukaisesti käytin sitä deodoranttina, kuten yleensäkin deostikkejä, paitsi että tätä tuotetta piti kastella ennen ja jälkeen jokaisen käytön.
Alunaa olen käyttänyt lankojen värjäämiseen sienillä ja jäkälillä, siis värin puretukseen. Siinä toimii.