Kysymys: Asun Koukkuniemen lähellä 15-vuotiaan tyttäreni kanssa. Olen periaatteessa maahanmuuttomyönteinen, mutta on tullut ongelmia, kun tyttäreni tulee omin lupineen Koukkuniemen alueelle. Hän viettää aikaa turvapaikanhakijoiden kanssa ja ihastusta on ilmassa. En pysty valvomaan kaikkea, ja sosiaalisessa mediassa he viestittelevät ahkerasti. Miehiltä on tullut viestejä, että he ovat rakastuneita tyttäreeni ja haluavat tavata ja suudella. Olen yrittänyt kaikkeni, enkä sano, etteikö tyttäreni olisi myös ollut aktiivinen. En tiedä mitä pitäisi tehdä, muutammeko pois. Olen ollut yhteydessä poliisiin. Toivon, että miehille tiedotettaisiin, että Suomen lain mukaan 15-vuotias on vielä lapsi. Olen ollut myös miehiin yhteydessä, osa on ottanut pyyntöni hyvin vastaan. Kysymykseni on, ajattelevatko virkamiehet tarpeeksi kulttuuripuolta. 15-vuotias tyttö pienessä paidassa lähettää turvapaikanhakijoiden kulttuurissa kenties erilaisen viestin, ja ymmärrän sen etteivät asiat muutu heti. Mutta suomalaisesta kulttuurista ja laeista pitäisi tiedottaa, ettei tule ongelmia.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195002 ... eita+.html