Mitä tälle ryhmälle tapahtuu

Re: Mitä tälle ryhmälle tapahtuu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.10.2015 11:32

Joo, nyt hän jo hieno lady. Tykkäsin ko. Abusta. Meidän Lassi (airedale) asui samassa kerroksessa. Hän oli pomo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.10.2015 11:41

:lol: Hyvä pomo!
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.10.2015 11:58

toope kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
toope kirjoitti:Mitä Helmenkalastaja muuta on kuin ilkeä lähes kaikille [---] Minäkin muuten olin Helmenkalastajan ystävä joskus mutta kun sanoin mielipiteeni työttömistä joille ei kelpaa mikä tahansa työ, meistä tulikin vihamiehiä.

En ole tuota tiennytkään. Olen kovasti ihmetellyt, miksi kirjoittelet minulle/minusta niin ilkeään sävyyn. Minä en ole sinun vihamiehesi, en nyt enkä tulevaisuudessa. Sinä voit luonnollisesti päättää omasta puolestasi.
.

Kyllä meidän suhteemme muuttui sen yhden ketjun jälkeen jossa puhuimme työttömistä.
Minusta sinä itse olet täällä alkanut puhumaan ilkeästi, etkä mihinkään muuhun osallistu kuin vittuiluun. Joten minusta on ihan oikein sulle vittuilla takaisin.
Vaikka et henk.kohtaisesti just minulle vittuilekaan.

Tavallaan se on ollut sattumaa, että muuttui silloin. Tai sinä koit niin. Se oli siinä vaiheessa, kun päätin olla enää sietämättä työttömien joukkolynkkaamista täällä ja yrittää selvittää omalta kannaltani, miten työttömyys voi vaikuttaa. Minullahan ei ole ollut painolastina esimerkiksi Trissen ongelmakäyttäytymistä täällä ja ajattelin voivani tuoda esiin toisenlaista näkökulmaa oman kokemukseni pohjalta.

Tosin taisin jättää oman kokemukseni selvittelyn kesken, kun huomasin, että se johtaa vain aggressioon. Ehkä olisin voinut avata näkemyksiäni tarkemmin ja paremmin. Minusta kuitenkin tuntuu, että suuri osa (ainakin äänekkäimmistä) ihmisistä täällä suhtautuu työttömiin ylipäätään kuin alemman luokan kansalaisiin, joilla ei olisi oikeutta sanoakaan mitään, vaan pitäisi olla hiljaa ja nöyrästi kiitollisia siitä, ettei ole jätetty kuolemaan. Minun käsitykseni ihmisarvosta on toinen.

Minä vittuilen (kutsuisin itse mieluummin piikittelyksi) lähinnä PP:lle, toivoakseni en muille. Uskon, ettei hänen egonsa siitä vahingoitu. Hän saa toki sanoa, jos ei kestä, että huomautan hänelle kirjoitus- ja kielioppivirheistä (niin kuin hän tekee muille). Lopetan siinä tapauksessa tietenkin - ja puren vastaisuudessa hammasta.

Olen osallistunut muihinkin kuin vittuiluketjuihin, vaikkakin varsin vähän.

Jos saat jotain siitä, että vittuilet minulle, niin vittuile pois.

____
Piikittely-tarkennus lisätty.
Poistettu viimeinen lause mahdollisesti vihjailevana.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.10.2015 12:59

Helmenkalastaja kirjoitti:- -
Työttömistä, joille ei kelpaa mikä tahansa työ. En näe mitään järkeä siinä, että isolla rahalla koulutetut työtä vailla olevat laitettaisiin tekemään työtä, jonka joku muu tekisi paremmin, vain siksi, että heidät saataisiin työllistettyä. Kukaan työnantaja ei ihan oikeasti halua palkata ylikoulutettuja ihmisiä tekemään työtä, johon ei oikeasti koulutusta vaadita, koska nämä ihmiset eivät sellaisissa töissä kauan viivy. (Tai ainakin työnantajat olettavat niin, vaikka itse työnhakija sanoisi mitä.) Ihmisten rekrytoiminen ja työhön perehdyttäminen ei ole halpaa lystiä.

Kiinnostaisi toki tietää, miten sinä, toope, ratkaiset sen, että työttömiä oli esimerkiksi elokuussa 2015 virallisten tilastojen mukaan 346 700 henkilöä, kun taas avoimia työpaikkoja oli samaan aikaan 66 400.

Asiallinen pohdinta kerrankin näin päin. Oma pohdintani pe ei saanut hyväksyntää ja poistettiin palstalta, kun käännyin kohti pohjoista selkäni takana, joten en tiedä, millaista keskustelua se kirvoitti.

Jostain syystä työttömyys ja työttömät herättävät suuria intohimoja aika isossa osassa kansaa. Työttömillähän ei ole varsinaisesti esimiestä ja sekös tavan työläistä riipii. Hän on oman aikansa herra, tietyllä tavalla vapaa muodostamaan päivänsä koostumuksen, eikä sitä kovin moni kyttää. Niinpä monilla kansalaisilla on käsitys, että he (veronmaksajina) pääsevät näiden ihmisten elämän arvostejoiksi ja kyttääjiksi, "pikkuhitlereiksi" ja pomoiksi, kun eivät ole onnistuneet sellaiseksi omalla urallaan etenemään.

Tiedänpä sellaisenkin henkilön menneisyydestä, joka professorina Yliopistossa oli ja sittemmin konsulttina yrityspuolella, kunnes urakierto pysähtyi jostain syystä hänen kohdallaan, eikä virkaa yhtäkkiä uutta tullutkaan. Niinpä hän sitten jäi "työttömäksi" ennen eläköitymistään toviksi. Hoiteli tietysti omaisuuttaan, missä riittävästi puhdetta, eikä toimeentulo varmaankaan ollut mitenkään uhattuna. Sellainenkin mahdollisuus oli, että hän olisi voinut työttömyyskorvausta nostaa, mikä olisi tietysti ollut kohtalaisen hulppea hänen kohdallaan. Sitä tarina ei kuitenkaan kerro, tekikö hän niin.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 19.10.2015 13:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.10.2015 13:14

Avoimia työpaikkoja on tietenkin jonkun verran aina. Onko tuo 66 000 liikaa vai ei, riippuu monesta tekijästä. Työnantajille ei aina myöskään aina kelpaa se tarjonta työntekijöistä, joka on tarjolla, vaan he haluaisivat taitavampia, halvempia, tehokkaampia, etevämpiä, ahkerampia työntekijöitä, joiden koulutus olisi jo kohdallaan valmiiksi, että ei tarvitsisi kalliisti perehdyttää, kuin mitä saatavilla on. Ei heille kaikki kelpaa. Ei myöskään saa olla "ylikoulutettu" työnhakija. Joskus on halvempaa ajaa toiminto alas ja irtisanoa porukat, niin saadaan kurssit nousuun ja osakkeenomistajille osinkoa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.10.2015 12:06

toope kirjoitti:Miksi avoimia työpaikkoja on 66400? Mun järjen mukaan avoimia työpaikkoja ei pitäisi olla yhtään.

Jos mun kirjoitus ei herättänyt sinussa muuta sanottavaa, niin kysytäänpä toisin: oletetaan, että nuo kaikki avoimet työpaikat täytetään tällä hetkellä työttömillä. Yksinkertainen laskutoimitus 346 700 - 66 400 tuottaa tulokseksi 280 300 eli tuon verran jäisi vielä työttömiä. Jos jätetään ottamatta huomioon se, että kaikki työnantajat eivät saisi itselleen hyödyllisiä työntekijöitä eivätkä kaikki työtä saaneet olisi tehtäviensä tasalla (kapasiteetti-/kompetenssivaje tms.), niin mitä sanoisit tuossa tilanteessa noille runsaalle 280 000 henkilölle, joilla ei edelleenkään olisi töitä? Millä oikeutuksella heitä syyllistettäisiin?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.10.2015 12:40

Hallitus voisi opastaa: ryhdy yrittäjäksi, perusta firma, työllistä itse itsesi!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.10.2015 13:44

Kysyin: millä oikeutuksella. Syyllistämistä en epäile ollenkaan.

Oletteko siis sitä mieltä, että työttömät kykenisivät perustamaan yrityksen tuosta vain? Ilman minkäänlaista koulutusta (koulutus maksaa!), ilman minkäänlaista käsitystä siitä, mitä voisivat myydä (mille olisi kysyntää) ja ilman omaa pääomaa (työttömyyden aikana jo muutenkin velkaantuneina)?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 20.10.2015 14:08

Ei kai ole olemassa mitään kollektiivista mielipidettä...

Minä olen sitä mieltä että meidän ikäluokkamme on oppinut sen verran palkkatyöläisiksi, että ei meistä monellakaan ole intoa ryhtyä yrittämään. Kykyjä en epäile.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.10.2015 14:09

Tietysti on myös piilotyöpaikkoja. Lisäksi jotkut ihmiset hyvin törkeästi omivat useampia työpaikkoja, kun ei riitäkään se 15 viikkotuntia, niin saattavat mennä jopa kolmeen erilliseen paikkaan töihin - todella törkeää ja ajattelematonta!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.10.2015 14:21

Työttömyys tai työllisyys ei useinkaan ole oma vika tai oma ansio vaan johtuu ulkoisista konjunktuureista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.10.2015 14:56

Mitäh, eivätkö töissä käyvät ihmiset muka ole omilla ylivertaisilla taidoillaan ansainneet työpaikkaansa?! Kaikkea kanssa. Ettekö muka usko, että minustakin olisi tullut hyvä lääkäri, kun vain olisin tarpeeksi yrittänyt?! Höh. Olen sentään uhrannut kissat, koirat, lapset ja terveyden Pyhän Työn Alttarilla! Ja kehtaatte sanoa, etteikö tämä kaikki olisi ollutkaan minun ansiotani?! Apuaaaaa-aaa-aaaa-aaaaaaa - maailmani romahtaa.

Myisittekö muuten mieluiten provikkapalkalla Jallua, Seiskaa vai Syöpäyhdistyksen lehteä puhelimitse? Itse varmaan sitä, mitä ostettaisiin eniten.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Lauri » 20.10.2015 15:17

Psykopatologia kirjoitti:Työttömyys tai työllisyys ei useinkaan ole oma vika tai oma ansio vaan johtuu ulkoisista konjunktuureista.

Työttömyys on tietoista politiikkaa, vaikka suhdanteet lukuja jossain määrin muuttelevatkin.

Täystyöllisyys tai työvoimapula aiheuttaa inflaatiota, jota EU:ssa pelätään kuin ruttoa. Työllisyys saataisiin helposti nousuun löysäämällä rahapolitiikkaa ja ottamalla lisää velkaa ja käynnistämällä valtiojohtoisia investointeja, mutta sitä ei haluta tehdä.

Hallitus pelottelee jatkuvasti työvoimapulapeikolla. "Maahanmuuttoa täytyy lisätä, muuten oleme kusessa työvoimapulan kanssa." jne...
Lauri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.10.2015 15:20

Flower, kyllä niitä muutkin kuin dementoituneet ostavat, kun vain osaa myy... eikun tehdä työnsä!

...olisiko muuten joku kiinnostunut liittymään Zinzino-klubiin? ; )
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.10.2015 15:34

Ehei, tämä on kuin mikä tahansa työ. Mielestäni palstan työttömät ja työlliset voisivat joukolla ryhtyä Zinzino-jälleenmyyjäksi kauttani. Haluan vain tarjota jokaiselle työtä, joustavat työajat jne. Tähän kannattaa ryhtyä juuri minun kauttani siksi, että tarjoan tarvittavan opastuksen myös myynnin jatkamisen kannalta eli kun saatte potentiaalisen asiakkaan, tulen paikalle varmistamaan, että hän myös ostaa. Jos olet masentunut, ei haittaa, voit tehdä työsi joustavasti. Liity nyt!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.10.2015 15:56

Hienoa, tämähän oli sinulle jo ennestään tuttu juttu, joten ei liene yllästys, että sitouduit juuri vuodeksi eli laitan kahvimasiinan tulemaan, minkä jälkeen saat joka kuukausi kahvit ja ölyt. Jatkossa jokainen voi ostaa kahvia ja kalaöljyä (muistakaa kuivaveritestit) myös Flowerin kautta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2015 01:06

Ennen kuin myin Zinzinon ketjussa puhuttiin ihan järkeviäkin... Työttömien syyllistämisestä: http://blogit.image.fi/uuninpankkopoika ... llistetyt/
Ryysy

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet