toope kirjoitti:Mitä Helmenkalastaja muuta on kuin ilkeä lähes kaikille [---] Minäkin muuten olin Helmenkalastajan ystävä joskus mutta kun sanoin mielipiteeni työttömistä joille ei kelpaa mikä tahansa työ, meistä tulikin vihamiehiä.
En ole tuota tiennytkään. Olen kovasti ihmetellyt, miksi kirjoittelet minulle/minusta niin ilkeään sävyyn. Minä en ole sinun vihamiehesi, en nyt enkä tulevaisuudessa. Sinä voit luonnollisesti päättää omasta puolestasi.
Työttömistä, joille ei kelpaa mikä tahansa työ. En näe mitään järkeä siinä, että isolla rahalla koulutetut työtä vailla olevat laitettaisiin tekemään työtä, jonka joku muu tekisi paremmin, vain siksi, että heidät saataisiin työllistettyä. Kukaan työnantaja ei ihan oikeasti halua palkata ylikoulutettuja ihmisiä tekemään työtä, johon ei oikeasti koulutusta vaadita, koska nämä ihmiset eivät sellaisissa töissä kauan viivy. (Tai ainakin työnantajat olettavat niin, vaikka itse työnhakija sanoisi mitä.) Ihmisten rekrytoiminen ja työhön perehdyttäminen ei ole halpaa lystiä.
Kiinnostaisi toki tietää, miten sinä, toope, ratkaiset sen, että työttömiä oli esimerkiksi elokuussa 2015 virallisten tilastojen mukaan 346 700 henkilöä, kun taas avoimia työpaikkoja oli samaan aikaan 66 400.