Moraalileikki

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2015 23:10

Tuollaisessa tilanteessa sanoisin vaan rauhallisesti: tulkaas tytöt lauteille sieltä kurkkimasta. Ei tarvia nostaa numeroo ainakaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 09.10.2015 23:18

Tässä tulee hyvin esiin meidän ihmisten erilaisuus...

Minä en sanoisi mitään. Seurailisin todennäköisesti sisäänpäin huvittuneena tyttöjen kurkkimista.
Jos alkaisivat kovasti kikattamaan tai alkaisivat puhua rumasti, sitten vasta sanoisin, että "nyt riittää".
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2015 23:28

Valkosiipi, miten perustelet sen, ettet sanoisi mitään ja saattaisit olla huvittunutkin tyttöjen touhuista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 09.10.2015 23:37

En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi sanoa jotain. Ei minulla sen kummempaa perustelua ole.
Lapset on kiinnostuneita alastomista ihmisistä. Sauna on neutraali paikka, jossa on helppo tutkia ihmisen anatomiaa.
Jos huomaan, että tyttöjen tiirailu häiritsee miehiä, sitten sanon varmaan jotain.

Lisäys: Omia lapsiani kieltäisin. Heitä pitää yrittää kasvattaa. Vieraita ei tarvitse.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2015 23:55

Valkosiipi kirjoitti:En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi sanoa jotain. Ei minulla sen kummempaa perustelua ole.
Lapset on kiinnostuneita alastomista ihmisistä. Sauna on neutraali paikka, jossa on helppo tutkia ihmisen anatomiaa.
Jos huomaan, että tyttöjen tiirailu häiritsee miehiä, sitten sanon varmaan jotain...

Intimiteettisuoja pitäisi kaikilla olla, eikä siitä tarvitse sinullekaan erikseen ilmoittaa.
En ole mikään siveydensipuli, mutta vieraiden miesten käyttäminen anatomiaopintoihin ei mielestäni ole luvallista tai perusteltua.
Valkosiipi kirjoitti:... Lisäys: Omia lapsiani kieltäisin. Heitä pitää yrittää kasvattaa. Vieraita ei tarvitse.

Tuo on paha vinoutuma nykyajattelussa; "Vieraita lapsia ei tarvitse kasvattaa".

Ihmisen anatomiaa voi tutkia vaikkapa kuvien avulla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 10.10.2015 00:00

Ketjun nimi on Moraalileikki.
Onko minun moraalini huonompi kun jätän kieltämättä tyttöjä vaikka osaisin ja uskaltaisin
kuin ihmisellä joka ei kiellä tyttöjä siksi että ei osaa tai uskalla? Lopputulos on sama.
Viimeksi muokannut Valkosiipi päivämäärä 10.10.2015 00:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:02

Valkosiipi kirjoitti:Ketjun nimi on Moraalileikki.
Onko minun moraalini huonompi kun jätän kieltämättä tyttöjä vaikka osaisin ja uskaltaisin
kuin ihmisella joka ei kiellä tyttöjä siksi että ei osaa tai uskalla? Lopputulos on sama.

En tiedä moraalista, mutta jos jätät kieltämättä vaikka sinulla olisi siihen kyky ja uskallus, käyttäydyt mielestäni piittaamattomasti muita ihmisiä kohtaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 10.10.2015 00:05

Luultavasti olen hieman piittaamaton vieraita ihmisiä kohtaan.

Tuolla saunassa saattaisin sanoa tyttöjen mukana olevalle aikuiselle, että tyttöjä pitää valvoa.
Olen siirtynyt huomauttelemaan aikuisille.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 10.10.2015 00:11

Jos tytöt kikattelivat ja kuiskuttelivat, olisin varmaan todellisuudessa kieltänyt...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:13

Valkosiipi kirjoitti:Luultavasti olen hieman piittaamaton vieraita ihmisiä kohtaan...

Piittaamattomuus on mielestäni pohjimmiltaan joko tai -asia. Ei ole sinun asiasi (eikä minunkaan) päättää jonkun ihmisen puolesta, oletko sinä heitä kohtaan hieman vähemmän vai hieman enemmän piittaamaton.
Valkosiipi kirjoitti:... Tuolla saunassa saattaisin sanoa tyttöjen mukana olevalle aikuiselle, että tyttöjä pitää valvoa...

Minä luultavasti sanoisin tytöille, koska vieraan ihmisen huomautus on yleensä tehokkaampi kuin äidin jatkuva marmattaminen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:24

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Valkosiipi kirjoitti:Luultavasti olen hieman piittaamaton vieraita ihmisiä kohtaan...

Piittaamattomuus on mielestäni pohjimmiltaan joko tai -asia. Ei ole sinun asiasi (eikä minunkaan) päättää jonkun ihmisen puolesta, oletko sinä heitä kohtaan hieman vähemmän vai hieman enemmän piittaamaton.

Vähän tekopyhää. Olethan sinä ollut minua kohtaan hyvin piittaamaton...

Etkö ole vieläkään huomannut, että kun hyökkäät syyttä suotta jonkun ihmisen kimppuun, sinä olet tehnyt virheen, ja mahdollisesti joudut siitä vastuun kantamaan.
Trisse kirjoitti:... Ei sinulla ole yksinoikeutta ainoana luotuna saada moraalisääntöjä ja koodeja suoraan Jumalalta vaan jos toimit tavalla joka toisia pahastuttaa olet syyllistynyt piittaamattomuuteen.

En edes usko mihinkään Jumalaan tai jumaliin, enkä niin ollen kuvittele häneltä moraalisääntöjä tai koodeja saavani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 10.10.2015 00:26

Kyllästynyt kirjoitti:Minä luultavasti sanoisin tytöille, koska vieraan ihmisen huomautus on yleensä tehokkaampi kuin äidin jatkuva marmattaminen.

Jos tytöt kikattelivat, ym., minäkin olisin sanonut tytöille.
Saattaisin sen lisäksi sanoa mukana olevalle aikuiselle, jos sattuisi tulemaan esim. saunaan.

Jos tytöt pelkästään uteliaana kurkkisivat, en sanoisi mitään. Paitsi omilleni.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:43

Trisse kirjoitti:Ei sillä että rääkkäät kymmenen vuotta ihmistä tämän henkilökohtaisista asioista blogeihin seuraten ole mitään tekemistä (kenenkään) vastuun kantamisella.

En ole rääkännyt ketään, mutta sinä olet.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:48

Trisse kirjoitti:Me kummatkin koemme tulleemme rääkätyiksi. Sinulla on pelkästään sama subjektiivinen kokemus kuin minulla - sinulla ei ole pääsyä oman kokemuksesi taakse objektiivisiin tosiasioihin. Olet harvinaisen selvästi tuonut esiin kyvyttömyytesi nähdä tilannetta muulta kuin omalta kannaltasi.

Sinä hyökkäsit minun kimppuuni eikä päinvastoin, muistatko? Se on asia, jota yksikään objektiivinen arvioija ei pysty muuksi toteamaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 10.10.2015 00:50

Kyllätynyt kirjoitti:"Piittaamattomuus on mielestäni pohjimmiltaan joko tai -asia. Ei ole sinun asiasi (eikä minunkaan) päättää jonkun ihmisen puolesta, oletko sinä heitä kohtaan hieman vähemmän vai hieman enemmän piittaamaton. "
*
En joko tajua lukemaani tai olen muuten tollo, mutta
Kyllästynyt: mitä tuo tarkoitti selko suomella? Ole ystävällinen ja väännä rautalangasta.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:53

Trisse kirjoitti:Kuten sanottu niin en muista mutta uskon. En voi muuttaa 11 vuotta vanhoja asioita. (Olen siinä määrin vajaataitoinen etten pysty muuttamaan edes 15 minuuttia vanhoja asioita).

Et voi muuttaa, mutta vastuun niistä voisit kantaa.
Vittuilusi (Olen siinä määrin vajaataitoinen...) on tuorein osoitus siitä, ettet vieläkään suostu teoistasi vastuuta ottamaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 00:55

Kissi kirjoitti:Kyllätynyt kirjoitti:"Piittaamattomuus on mielestäni pohjimmiltaan joko tai -asia. Ei ole sinun asiasi (eikä minunkaan) päättää jonkun ihmisen puolesta, oletko sinä heitä kohtaan hieman vähemmän vai hieman enemmän piittaamaton. "
*
En joko tajua lukemaani tai olen muuten tollo, mutta
Kyllästynyt: mitä tuo tarkoitti selko suomella? Ole ystävällinen ja väännä rautalangasta.

Tarkoittaa sitä, että koska pienikin varkaus on varkaus, on "hieman piittamaton" vain piittaamaton.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 01:01

Trisse kirjoitti:Miten vastuunkanto nettikirjoituksista tapahtuu? Onhan tässä vuosien varrella yritetty yhtä jos toistakin.

Myönnä aiemmat tekosi etkä syyttele niistä minua. Et enää nimittele, solvaa tai muillakaan tavoilla kiusaa ketään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 10.10.2015 01:08

Tris ei ole aikoihin enää sinua herjannut, vaan on pyrkinyt normaaliin kanssakäymiseen, mutta sinä aina käännät asiat niin, ettette etene, et ota vastaan pahoittelua, et mitään kaveruuden alkeellisia osoituksia. Miksi vihaat Trisseä niin paljon. Olet kohtuuton käyttäytymisessäsi. Jopa naurettava.
Kissi

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 06:19

Kissi kirjoitti:Tris ei ole aikoihin enää sinua herjannut, vaan on pyrkinyt normaaliin kanssakäymiseen, mutta sinä aina käännät asiat niin, ettette etene, et ota vastaan pahoittelua, et mitään kaveruuden alkeellisia osoituksia. Miksi vihaat Trisseä niin paljon. Olet kohtuuton käyttäytymisessäsi. Jopa naurettava.

Minusta taisi aika pahoin herjata Kyllästynyttä PARI VIIKKOa sitten, kun sai banninkin.
toope

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa