"Mä näin unta..."

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Mä näin unta..."

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 19:10

Pinja kirjoitti:No sitä eläintä on sitten kohdeltava kuin ihmistä. Vai kohtelitko hyvin siinä, kun olit ihmisenä sitä eläintä jona olit?
En varsinaisesti kohdellut, mutta yritin pelastaa sitä kahden tiikerin kynsistä. Toinen tiikereistä oli täytetty (oljilla ja sahanpuruilla), mutta kuitenkin raidallinen ja oikean tiikerin näköinen - tosin taisi se kyllä liikkuakin hieman. Toinen tiikeri oli raidaton, likainen ja hyvin aggressiivinen ja raateli täytettyä tiikeriä sekä ajoi takaa pientä likaista koiraa joka yritti päästä karkuun.

En saanut koiraa kiinni, vaan se livahti ohi käsistäni pakoon metsään.

Tätä unta on tarpeetonta tulkita. Symboliikkahan (Mirrin sanoja lainatakseni) "lävähtää silmille".

Voi olla, että poistan tämän viestin jossain vaiheessa, joten sitä ei kannata kopioida omiin viesteihin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.09.2015 19:20

luettu.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 19:49

Muistui mieleen toinen uni. Turhautuneesta olotilastani huolimatta, siinä on koomisiakin piirteitä.

Olin uimapukusillani puisella lautalla keskellä jääsohjoista merta. Ranta oli niin kaukana, että ymmärsin kangistuvani ja kuolevani hypotermiaan jos lähden sinne uimalla.
Laakealla hiekkarannalla tepasteli silloinen terapeuttini sinisessä toppatakissaan lämpimästi pukeutuneenä, huudellen megafonilla minulle ohjeita siitä kuinka uidaan. Yritin huutaa takaisin, että osaan kyllä uida, mutta kun tämä vesi on niin kylmää. Muttei minulla ollut megafonia, eikä terapeutti kuullut. Jatkoi vain uimaopetuksen antamista.

Tämänkään unen symboliikka ei jääne kenellekään epäselväksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.09.2015 20:00

En osaa tulkita muiden unia. En aina omianikaan
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 29.09.2015 20:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 20:02

Pinja kirjoitti:En osaa tulkita muiden unia. En aina omianiakaan.

Harvoinhan niissä mitään järkeä onkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.09.2015 20:06

Mitääh?! Ei muuten lävähdä mitään naamalle - ainakaan tuosta olkitiikeriunesta. Ja toisestakin olisin osannut esittää (todennäköisesti) erilaisen tulkinnan, mitä 'pitäisi'.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.09.2015 20:07

Ärsyttää esittää tulkintoja, jotka jäävät epävarmalle pohjalle, hyödytöntä. Terapeuttini saa hoitaa unieni tulkinnan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 20:09

Mirrivaroitus:
Viesti saattaa aiheuttaa herkimmille Mirreille ahdistusta

Minkälainen tulkinta sinun mieleesi sitten tuli?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 20:09

Pinja kirjoitti:Ärsyttää esittää tulkintoja, jotka jäävät epävarmalle pohjalle, hyödytöntä. Terapeuttini saa hoitaa unieni tulkinnan.

Tämä on kaikki vapaaehtoista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.09.2015 20:59

Kyllästynyt kirjoitti:Mirrivaroitus:

Kyllästynyt, kaipailetko minua tähän ketjuun vai ilkeiletkö muuten vain?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 21:01

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mirrivaroitus:

Kyllästynyt, kaipailetko minua tähän ketjuun vai ilkeiletkö muuten vain?

Täällä oleminen on vapaaehtoista.
Ajattelin ottaa sinut huomioon ja varoittaa, ettet taas syytä minua asioiden leväyttämisestä päin näyttöä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.09.2015 21:16

Kyllästynyt kirjoitti:------
Voi olla, että poistan tämän viestin jossain vaiheessa, joten sitä ei kannata kopioida omiin viesteihin.
(lihavointi minun)

Tuossa on mielenkiintoinen ohje kirjoittajalta, joka ei ymmärrä edes sitä, että miksi joku - kuten minä - ei hyväksy omien päiväkirjatekstien kopioimista toisten viesteihin.
Kyllästynyt, laittamasi ohje kertoo ainakin minulle sen, että tiedät tasan tarkkaan mistä on kysymys kopioidessasi toisten kirjoituksia omiin viesteihisi. Voisi jopa ajatella sinun kopioivan kiusallasi tietäessäsi toisen ärsyyntyvän omien tekstiensä kopioinnista.

Tarvitseeko sinun ohjettasi noudattaa, vaikka sinä taistelet oman kopioimisoikeutesi rajaamista vastaan jopa päiväkirjaosiossa?

(21:35. Lisäys. Kyllästynyt, kunnioitan toivettasi, joten poistin viestisi osan, joka on henkilökohtainen, 'päiväkirjakamaa'.)
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 29.09.2015 21:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 21:20

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Voi olla, että poistan tämän viestin jossain vaiheessa, joten sitä ei kannata kopioida omiin viesteihin.
(lihavointi minun)

Tuossa on mielenkiintoinen ohje kirjoittajalta, joka ei ymmärrä edes sitä, että miksi joku - kuten minä - ei hyväksy omien päiväkirjatekstien kopioimista toisten viesteihin.
Kyllästynyt, laittamasi ohje kertoo ainakin minulle sen, että tiedät tasan tarkkaan mistä on kysymys kopioidessasi toisten kirjoituksia omiin viesteihisi. Voisi jopa ajatella sinun kopioivan kiusallasi tietäessäsi toisen ärsyyntyvän omien tekstiensä kopioinnista.

Tarvitseeko sinun ohjettasi noudattaa, vaikka sinä taistelet oman kopioimisoikeutesi rajaamista vastaan jopa päiväkirjaosiossa?

Et näköjään ymmärrä eroa triviaalin viestin ja henkilöä suoraan käsittelevien viestien välillä.
---
On monenlaisia pyhiä. On juhlapyhiä, arkipyhiä - ja tekopyhiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.09.2015 21:58

En muista uniani. Siihen joku sanoi, että kannattaa kirjoittaa ne heti herättyään muistiin. Pitäisi varmaan laittaa vihko ja kynä yöpöydälle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.09.2015 22:59

Puhutteko unissanne? Minulla on sekin vika. Vähän hävettää joutua nukkumaan vieraiden ihmisten kanssa samassa huoneessa. Ei ole kiva, jos kuuntelevat, mitä kaikkea höpisen unissani.
korjaus: li->ko
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 29.09.2015 23:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 23:17

Hilppa kirjoitti:En muista uniani. Siihen joku sanoi, että kannattaa kirjoittaa ne heti herättyään muistiin. Pitäisi varmaan laittaa vihko ja kynä yöpöydälle.

En minäkään kuin harvoin.
Tietääkseni en puhu, mutta narskuttelen kyllä. Joskus olen herännyt omaan huutoni (huudahdukseeni).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja karsee huuli » 29.09.2015 23:24

Näin unta, jossa ...
Valvojan ominaisuudessa poistin asiattoman viestin. Viesti oli jo toinen laatuaan, eli älä Karsee enää postaa sitä uudelleen.
karsee huuli

ViestiKirjoittaja karsee huuli » 29.09.2015 23:43

Näin unta kesästä kerran

Näin unta kesästä kerran,
kuinka paistoi päivä Herran,
paistoi mulle, paistoi muille,
paistoi köyhänkin pihoille;
vihersi tuhannet virvet,
sinersi sataiset järvet,
iloitsi ihanat nummet,
tarinoivat metsän tammet,
puu puheli, kukka kuuli, -
köyhä sen todeksi luuli.

Luuli tullehen kesänsä,
aukaisi povensa auki,
suven hellän hellitellä,
ilman lintujen iloita -
vingahti vihainen tuuli,
ulvahti salolla hukka,
taivas viskoi talven lunta,
kylä kylmiä sanoja.

En ma kerran sen perästä
ole nähnyt kesästä unta.

-Eino Leino
karsee huuli

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.09.2015 07:24

Näin unta jo kuolleesta vanhasta henkilöstä (joka ei siis itselleni mitenkään superläheinen ollut). Unessa ei ollut henkiin heräämisen lisäksi mitään erikoista, siinä me vain lörpöttelimme ja vietimme mukavaa aikaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.09.2015 07:41

Ilmeisesti tikru-unessa pelastaminen / pelastuminen oli olennaista? Kun itse kiinnitin ensimmäisenä huomiota siihen, että toinen tiikeri oli feikki ja toinen aito ja unissa on mielestäni hirveitä tuollaisen kaikki 'epäaidot', joiden pitäisi olla kuolleita, varsinkin jos ne liikkuvat. Uni oli äkkiajattelun tasolla inhottavan kuuloinen ensisijaisesti siksi, ja näen mielessäni vain sen feikki-tiikerin, joka liikkuu sillä tavalla 'aavemaisesti'. Eli toivon, että se feikkiotus todella raadeltiin kunnolla, niin ettei se enää liiku.
Ryysy

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko