"Mä näin unta..."

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Mä näin unta..."

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:08

Voi kettu, että tämä on taas ihan Kafkaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.09.2015 23:09

Mirri kirjoitti:Jotenkin kai kuvittelen, että palstan moderaattori ymmärtäisi näitä asioita rivikirjoittajia paremmin.

Mistä on kyse? Ajatteletko, että unet paljastaisivat ihmisistä jotakin mystistä, että ihminen unesta kertoessaan tietämättään paljastaisi jotakin, mitä ei halua? Itse ajattelin joskus jotakin tuon tapaista.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:12

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, en tiedä mikä estäisi kirjoittamasta ja keskustelemasta unista tällä foorumilla.

Mielestäni tämä ketju foorumin valvojan aloittamana on outo. Jotenkin kai kuvittelen, että palstan moderaattori ymmärtäisi näitä asioita rivikirjoittajia paremmin. Tuskin olisin kiinnittänyt minkäänlaista huomiota uniaiheiseen keskustelun aloitukseen, mutta kun se sattui olemaan juuri valvojan aloittama ketju, jossa kaipaillaan ihmisiä ruotimaan ja 'selittämään' valvojan näkemää unta...

Sinä kiertelet usein valvojan viestejä kuin kissa kuumaa puuroa. Tekipä hän mitä hyvänsä, sinä löydät moitittavaa. Mikä sinua Mirri mättää siinä, että Kyllästynyt on valvoja?

Hilppa, käsittääkseni yksi vastaus löytyy siteeraamastasi viestistä:
Jotenkin kai kuvittelen, että palstan moderaattori ymmärtäisi näitä asioita rivikirjoittajia paremmin.

Miksi kuvittelet, että itse ymmärrät näitä asioita rivikirjoittajia paremmin? Ja mistä ylipäätään kuvittelet ymmärtäväsi, mitä on rivikirjoittajia parempi ymmärtämys? Olethan itsekin vain rivikirjoittaja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.09.2015 23:17

Mirrin asenteessa tätä ketjua kohtaan lienee kyse siitä samaisesta antipatiasta jota hän aina tilaisuuden tullen minua kohtaan osoittaa.
Tarkoitan siis sitä antipatiaa, jota Mirrin mukaan ei ole olemassakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:19

Ryysy kirjoitti:Mistä on kyse? Ajatteletko, että unet paljastaisivat ihmisistä jotakin mystistä, että ihminen unesta kertoessaan tietämättään paljastaisi jotakin, mitä ei halua? Itse ajattelin joskus jotakin tuon tapaista.

Unet voivat olla erittäin tärkeä psykoterapiatyöskentelyn työkalu, jota ei kannattaisi tärvätä keskustelemalla unista netissä.
Unet voivat toimia tärkeänä työkaluna myös psykoterapiatyöskentelyn jälkeen ties miten pitkään; silloinkaan hyvää ja tehokasta työvälinettä ei kannattaisi pilata nettikeskusteluilla ja -ruotimisilla. Oma nettipäiväkirja julkisine yksinpuheluineen ja -pohtimisineen on eri asia...
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:23

Mirri ilmoitin viestisi ylläpitoon.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.09.2015 23:24

Mirri kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mistä on kyse? Ajatteletko, että unet paljastaisivat ihmisistä jotakin mystistä, että ihminen unesta kertoessaan tietämättään paljastaisi jotakin, mitä ei halua? Itse ajattelin joskus jotakin tuon tapaista.

Unet voivat olla erittäin tärkeä psykoterapiatyöskentelyn työkalu, jota ei kannattaisi tärvätä keskustelemalla unista netissä.
Unet voivat toimia tärkeänä työkaluna myös psykoterapiatyöskentelyn jälkeen ties miten pitkään; silloinkaan hyvää ja tehokasta työvälinettä ei kannattaisi pilata nettikeskusteluilla ja -ruotimisilla. Oma nettipäiväkirja julkisine yksinpuheluineen ja -pohtimisineen on eri asia...

En nyt ymmärrä, miten uneni tärväytyy piloille jos täällä siitä kerron, tai siitä että joku toinen kertoo ajatuksistaan tai omista unistaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:27

Hilppa, sinulla varmaan oli painavat perustelut ilmoituksellesi, mutta jostakin syystä et tuonut niitä julki tässä ketjussa. Miten perustelit ilmoituksesi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En nyt ymmärrä, miten uneni tärväytyy piloille jos täällä siitä kerron, tai siitä että joku toinen kertoo ajatuksistaan tai omista unistaan?

Toivottavasti ei mitenkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.09.2015 23:36

Mirri kirjoitti:Toivottavasti ei mitenkään.

Kuulostit kuitenkin sangen vakuuttuneelta, että se on täällä suuressa vaarassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:41

En näe viestissäsi Mirri mitään järkeä. Näen sen suorastaan vahingollisena neuvoineen. Mikäli jokin asia on niin diskreettiä, että sitä ei tulisi kirjoittaa palstan näkyvällä puolella, ei kirjoittaminen julkisella päiväkirjapuolella ole mitenkään suotavampi ratkaisu. Julkinen, mutta muilta kielletty kommentoimasta. En ymmärrä käsitystäsi unien pilalle menemisestä kertomalla niistä jollekin, joka on valmis kuuntelemaan. Jos joku haluaa kertoa unestaan, joka painaa mieltä, totta ihmeessä hänelle on helpottavampaa, jos joku hänen kertomustaan kuuntelee, eikä hänen tarvitse yksikseen untansa märehtiä.

Kaikki psykoterapeutit eivät edes "tulkitse" tai käsittele potilaansa unia. Kuuntelevat toki, jos potilas unistaan puhuu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:43

Sitäpaitsi unista on kirjoitettu palstalla aiemminkin. Ovat olleet ihan antoisia ketjuja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:45

Hilppa kirjoitti:En näe viestissäsi Mirri mitään järkeä. Näen sen suorastaan vahingollisena neuvoineen. Mikäli jokin asia on niin diskreettiä, että sitä ei tulisi kirjoittaa palstan näkyvällä puolella, ei kirjoittaminen julkisella päiväkirjapuolella ole mitenkään suotavampi ratkaisu. Julkinen, mutta muilta kielletty kommentoimasta. En ymmärrä käsitystäsi unien pilalle menemisestä kertomalla niistä jollekin, joka on valmis kuuntelemaan. Jos joku haluaa kertoa unestaan, joka painaa mieltä, totta ihmeessä hänelle on helpottavampaa, jos joku hänen kertomustaan kuuntelee, eikä hänen tarvitse yksikseen untansa märehtiä.

Kaikki psykoterapeutit eivät edes "tulkitse" tai käsittele potilaansa unia. Kuuntelevat toki, jos potilas unistaan puhuu.

Tuossako on perustelusi sille, että ilmoitit viestini ylläpitoon?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2015 23:46

Lähden nyt hammaspesulle ja nukkumaan. Luultavasti näen ensi yönä painajaisia, sen verran ahdistava oli tämän ketjun episodi jälleen. Mutta sittenpähän on aamulla jotain kerrottavaa...

Hyvää ötyä!
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Toivottavasti ei mitenkään.

Kuulostit kuitenkin sangen vakuuttuneelta, että se on täällä suuressa vaarassa.

Siteeraan itseäni:

Kyllästynyt, ehkä sinun kohdallasi toimii hoitavasti se, että tarkastelet uniasi julkisesti yhdessä tämän foorumin muiden käyttäjien kanssa... Sitä asiaa minä en tiedä.
Tietämisistäni riippumatta en tee mitään väärin siinä, että ilmaisen eriäviä mietteitä foorumin moderaattorin pannessa pystyyn tällaisen ketjun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.09.2015 23:55

Mirri kirjoitti:... Tietämisistäni riippumatta en tee mitään väärin siinä, että ilmaisen eriäviä mietteitä foorumin moderaattorin pannessa pystyyn tällaisen ketjun.

Saathan sinä olla mitä mieltä haluat, mutta mitä ihmeen tekemistä minun moderaattoriudellani on tämän ketjun kanssa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2015 23:58

Toistan taas itseäni:
Jotenkin kai kuvittelen, että palstan moderaattori ymmärtäisi näitä asioita rivikirjoittajia paremmin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.09.2015 00:01

Mirri kirjoitti:- -
Tietämisistäni riippumatta en tee mitään väärin siinä, että ilmaisen eriäviä mietteitä foorumin moderaattorin pannessa pystyyn tällaisen ketjun.

Tietämisistäsi riippumatta tosiaan. Mutta pahaa mieltä ja ahdistusta olet aiheuttanut ainakin minulle omien eriävien mielipiteittesi esittämiselläsi.

Etkä muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni, joita olen sinulle tässä ketjussa esittänyt. Etkä ollut tyytyväinen perusteluihini, jotka ovat olleet minun esittämäni mielipiteeni perusteluja. Eivät minkään käskyn tai väitteen perusteluja vaan vain ja ainoastaan oman mielipiteeni perusteluja. Kai minullakin on oikeuteni oma mielipiteeni täällä esittää ilman, että sitä pitää esseellä perustella?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 00:04

Mirri kirjoitti:Toistan taas itseäni:

Mutta rivikirjoittajan aloittamana et olisi kiinnittänyt asiaan huomiota.

Tiedoksesi, että aloitin tämän ketjun rivikirjoittajana, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen moderaattori.

PS. Moderaattorius tuo mukanaan mitään erityisiä taitoja tai kykyjä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2015 00:05

Hilppa kirjoitti:... Etkä muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni...

Mirrillä on paha tapa jättää vastaamatta hänelle esitettyihin kysymyksiin.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko