Miten vältät loukatuksi tulemista?

Re: Miten vältät loukatuksi tulemista?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.10.2010 01:33

Psykopatologia-foorumilla ei ole mitään sinun ketjuasi.

Myös vastaavassa ketjussa Psykologia-foorumi Keskusteluryhmä Tukiasema - Yleistä keskustelua psykologiasta ja mielenterveyteen liittyvistä asioista -foorumilla on myös ylimääräistä saastaa.

Sitäpaitsi keskustelu on ollut sinun taholtasi puutteellista siltä osin, että et ole kommentoinut pahaa energiaa sisältäviä väitteitäsi minun esiintymisestäni Suomi24:n Psykologiassa
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.10.2010 14:15

Vs: Miten vältät loukatuksi tulemista?
Lette Tänään kello 12:58 [1.10.2010]

Biancaliina » 30.09.2010 15:17

Tunnistaminen? Ei hajuakaan millaista on tuntea itsensä tai hyväksyä.

En ainakaan hyväksy sitä, että olen kirjoittanut itsestäni/ läheisistäni vaikka mitä.
Vaikka äitini olisi millainen, niin en ymmärrä miksi olen levitellyt hänen elämäänsä (muidenkin), oma nyt oma."
Minulla ei ole hajuakaan olenko ns. halunnut saada joitain diagnooseja, en mielestäni osaa diagnosoida lainkaan, enkä muista lukemaani (en osaa siis lainkaan kertoa esim. mitä on narsismi, skitsofrenia jne., vaikka olen lukenut ja mielestäni muistanut) jne.

Minusta se itsetuntemus lähtee kuitenkin itsestä, eikä ns. ulkopuolelta.

-
Mielestäni otat vastuuta itsestäsi, mikä auttaa kehittymään. Ehkä sinun kannattaisi
avautua tunnistamaan tunteitasi, energioitasi. Koetko hyvyyttä itsessäsi? Hyvyys, rakkaus
on perusenergia, alkuperäinen, joka on elämälle välttämätöntä. Sen havaitseminen antaa
elämälle sisällön ja tarkoituksen. Jos itse sisäistää rakkaudellisuuden, ei ole riippuvainen
muiden reaktioista. Tämän tiedostaminen on koko elämän kestävä prosessi, mutta se kannattaa.

Toivon saavani tekstin P.Luukkosen foorumille. Kiitos!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 01.10.2010 15:23

"Mielestäni otat vastuuta itsestäsi, mikä auttaa kehittymään. Ehkä sinun kannattaisi
avautua tunnistamaan tunteitasi, energioitasi. Koetko hyvyyttä itsessäsi? Hyvyys, rakkaus
on perusenergia, alkuperäinen, joka on elämälle välttämätöntä."
-

Tuntuu siltä, että olen koko elämäni ajan nähnyt kaikkea huonoa ja pahaa itsessäni.
"Paha narsisti", kotona haukkuivat. Tunnen surua ja tiettyjä voimakkaita tunteita lapsuudesta/nuoruudesta.
(Ja nyt oireilen todella voimakkaasti ns. muistamatta/tuntematta mitään kunnolla).

Muistin millaista oli olla pieni lapsi, leikin usein kissaa ja kissaa äiti huomioi. Luulin aamuisin että äiti kuoli (ei noussut).
Ehkä "kissafaniudessani" onkin kyse siitä, että rakastin/rakastan sitä pientä lasta itsessäni. Eli itseäni.

Mielestäni olen nähnyt itseni ns. huonompana kuin olenkaan. Hyvyyttä minussa on.
Tuntuu että välillä rakastan itseäni, välillä en. Läheisiä rakastan, kaikesta huolimatta. En siis tunne enää mieletöntä vihaa.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.10.2010 16:38

Biancaliina:
(- -)
En ainakaan hyväksy sitä, että olen kirjoittanut itsestäni/ läheisistäni vaikka mitä.
Vaikka äitini olisi millainen, niin en ymmärrä miksi olen levitellyt hänen elämäänsä (muidenkin), oma nyt oma.
Enkä edes tiedä onko kaikki äidistäni totta, osa on isäni kertomaa, osa varmaan kuvittelua.
(- -)

Hyvä. Mm. täällä kirjoitelleet Trisse (ym.) ja kis eli kiss tai kissi eivät ole piitanneet moisista pikkuseikoista.
Heistä on jopa hauska loukata muita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Kirjoitusrajoitus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.10.2010 19:01

putti kirjoitti:Röh! Minä välttäisin loukatuksi tulemista pysyttelemällä kotona ja poissa netistä. Röh!

putti saa kirjoittaa (nykyisellään) vain YP-osioon, kunnes aiemmat konfliktit Kyllästyneen kanssa on hyväksytysti selvitetty.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 01.10.2010 21:34

"Jos itse sisäistää rakkaudellisuuden, ei ole riippuvainen
muiden reaktioista. Tämän tiedostaminen on koko elämän kestävä prosessi, mutta se kannattaa."
-

En tiedä mitä "riippuvaisuus muiden reaktioista" tarkoittaa.
Esimerkiksi?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 15:31

Lette Tänään kello 12:26 [2.10.2010]

Biancaliina » 01.10.2010 15:23

Muistin millaista oli olla pieni lapsi, leikin usein kissaa ja kissaa äiti huomioi. Luulin aamuisin että äiti kuoli (ei noussut).
Ehkä "kissafaniudessani" onkin kyse siitä, että rakastin/rakastan sitä pientä lasta itsessäni. Eli itseäni.

Mielestäni olen nähnyt itseni ns. huonompana kuin olenkaan. Hyvyyttä minussa on.
Tuntuu että välillä rakastan itseäni, välillä en. Läheisiä rakastan, kaikesta huolimatta. En siis tunne enää mieletöntä vihaa.

-
Ihmisen ja eläimen suhde on myös rakkaussuhde. Mielenkiintoista on lapsen ja nuoren eläimen suhde, siis "kahden lapsen rakkaus". Se on hellyyttä, pyyteettömyyttä jota ihminen kaipaa kaiken ikäisenä. Sitä täytyy vaalia. Hellyyden puute aiheuttaa tunteettomuutta, joka näkyy esim. välinpitämättömyytenä toisen kärsimykselle jopa kiusaamiseen asti.
Luulen, että rakkauden tarpeesi on pitkälti hellyyden tarvetta. Kehityt koko ajan.

Muistui mieleeni runoilija Matti Paavilaisen sanat kirjassaan "Unohduksen huvilat":
"Hellyyden tarve oli suuri, varastimme omenoita omista puista."

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 15:33

Viesti Lette Tänään kello 12:26

"Ihmisen ja eläimen suhde on myös rakkaussuhde. Mielenkiintoista on lapsen ja nuoren eläimen
suhde, siis "kahden lapsen rakkaus". Se on hellyyttä, pyyteettömyyttä jota ihminen kaipaa kaiken ikäisenä. Sitä täytyy vaalia. Hellyyden puute aiheuttaa tunteettomuutta, joka näkyy esim. välinpitämättömyytenä toisen kärsimykselle jopa kiusaamiseen asti.
Luulen, että rakkauden tarpeesi on pitkälti hellyyden tarvetta. Kehityt koko ajan.

Muistui mieleeni runoilija Matti Paavilaisen sanat kirjassaan "Unohduksen huvilat":
"Hellyyden tarve oli suuri, varastimme omenoita omista puista."

-

Rakkauden tarve; perustarve, kivaa tykätä etenkin tietyistä (tutuista) ja kiva kun tykkäävät minusta.
Hellyydestä ei pahemmin ole puutetta, on läheiset halanneet jne. kun itken.
Välillä ikävöin erästä läheistä, kenestä olen jälleen kerran huolissani. Hänkin minusta.

En pidä kärsimyksestä/kiusaamisesta. Joskus en hallitse ja hillitse itseäni (outoja kohtauksia).
En halua rekisteröityä "psykologia-foorumille", joten sanon nyt täällä, etten pidä lainkaan siitä, että Anni Huttilaa/Raatelulammasta haukutaan tuolla tavoin ketjussa: "Yasun joutava vainoaminen".

Ymmärrän, että voi olla paha mieli, mikäli hän on loukannut mutta miksi hyökätä joukolla kimppuun.
Jotkut asiat voi ratkaista ihan vaan keskustelemalla.

Monet on minulle sanoneet: "Onko sulla varaa sanoa, mietippä mitä olet itse tehnyt". Sitähän voi miettiä itse kukin mutta johan saisin olla tuppisuuna koko elämäni, mikäli riitojen/rumien sanojen vuoksi minulla ei olisi varaa puhua "mistään mitään". Eli on varaa.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 15:55

Porukalla? Admin Trisse, Tuntematon & muahah.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 17:07

Olen tehnyt "Huttilat".

Itsemurhalle jne. naureskelu tai aukominen menee yli ymmärrykseni.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 17:26

Trisse 649, Tuntematon 3, muahah 6 viestiä. Surkeita kaksoisnikkejä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 17:29

Ehkä, muttei hajuakaan kenen nikkejä (jos siis kaksoisnikkejä).
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 17:38

Kyllästynyt kirjoitti:Biancaliina,
Kukahan lienee se joka ei joko osaa tai viitsi käyttää isoja alkukirjaimia?
Kuka lienee se joka suitsuttaa kritiikitöntä tukea Tristanille ja vaihtaa nimimerkkiään useammin kuin alushousujaan?

Sylttytehdasta ei tarvitse kaukaa hakea.

En tiedä.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 19:30

Lette Tänään kello 17:54 [2.10.2010]

Biancaliina » 01.10.2010 21:34

"Jos itse sisäistää rakkaudellisuuden, ei ole riippuvainen
muiden reaktioista. Tämän tiedostaminen on koko elämän kestävä prosessi, mutta se kannattaa."
-
En tiedä mitä "riippuvaisuus muiden reaktioista" tarkoittaa.
Esimerkiksi?
-
Esim. Jos toinen yrittää pilata iloasi mustaamalla läheistä ystävääsi kertomalla ilkeyksiä hänestä. Jos olet mielen tasapainossa, et mene lankaan, eikä ystävyytesi vähene. Päinvastoin se voi vahvistua.

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 20:00

"Esim. Jos toinen yrittää pilata iloasi mustaamalla läheistä ystävääsi kertomalla ilkeyksiä hänestä. Jos olet mielen tasapainossa, et mene lankaan, eikä ystävyytesi vähene. Päinvastoin se voi vahvistua."
-

Asiallinen kritiikki, murheiden kertominen, ikävienkin asioiden - mielestäni tämä ok.
Aina ei voida puhua kaikista vain hyvää. Mutta rajansa kaikella, välttelen tiettyä seuraa tietyistä syistä.
En ole itsekään täydellinen ja aina kaunis puheissani, enkä todellakaan tasapainoinen.

"Psykologia-foorumilla" jatkuu nähtävästi ilkkuminen. En todellakaan mene mukaan (mutta tuntuu ikävältä kuitenkin).
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 20:11

Vs: Yasun joutava vainoaminen
muahah lähetetty 28.09.10 12:29

missäs se Jasu nyt on? Onkohan se taas kuallu tai tappanu ittensä? NYYYHH... :)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 20:17

*mautonpois*
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 13.10.2010 15:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 21:08

Minä taas ymmärrän.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 21:17

Arvostellaan hänen ikäviä juttuja joo, nihkeää läppää siinä sivussa. Mitäs siinä sen kummempaa.
Niin joo, mikä sinusta Pertti on kys. ketjun pointti?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.10.2010 23:57

Trisse perusti ketjun "puolustuksekseen" ja kopioi myös Annin "pahimman" viestin tämän päiväkirjasta (tukari2) foorumilleen. Sittemmin ko. päiväkirja on tyhjentynyt ja myös ko. viesti on poistettu kaikkialta. Trisse on kuitenkin "laiskuuksissaan" jättänyt foorumilleen tuon ketjun, jossa hänen oletetut hännystelijänsä voivat ylistää häntä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa