Gabriel kirjoitti:Ei kai tässä nyt kirjallisuusarvostelusta ole kysymys vaan keskustelusta kirjan pohjalta...
Tuollainen keskustelu on mielestäni kirjallisuusarvostelua, tai ainakin siihen verrattavissa olevaa keskustelua.
Gabriel kirjoitti:... Jokainen asia mikä on itse löydetty on kuitenkin itse löydetty riippumatta siitä onko joku löytänyt samat asiat aikaisemmin. Arvo itselle kuitenkin on juuri itse löytämisessä ja oivaltamisessa...
Kyllä, mutta Seitsemän veljeksen omakohtainen "löytäminen" tai "oivaltaminen" on niin kulunut klisee, etten halua moisia latteita fraaseja uudelleenkirjoittaa.
Gabriel kirjoitti:... On myös ihmisiä jotka eivät ole kirjaa lukeneet ja sattaisivat sen perustella kiinostua sen lukemaan...
Ymmärtääkseni kaikki tällä palstalla kirjoittavat ovat täysi-ikäisiä ja todennäköisesti ovat jo peruskoulussa kyseisen kirjan lukeneet. Jos eivät ole, on tietenkin hyvä jos sinun esimerkkisi rohkaisemina siihen tarttuvat, mutta uskon kuitenkin valtaosan tämän palstan kirjoittajista sen jo (viimeistään teini-ikäisinä) lukeneen.
Gabriel kirjoitti:... Vaan eihän tässä kenenkään tarvitse väkisin notkua.
Ei tarvitsekaan, ja siksi vain vastasinkin sinun kysymykseesi kirjan lukemisesta.