Spiritualismi/henkimaailma

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Spiritualismi/henkimaailma

ViestiKirjoittaja popi » 08.09.2015 22:41

Onko henkimaailma olemassa? Vai onko meedioistunnot vain sivupersoonan osien ilmentymiä ? Onko kokemuksia?
popi

Re: spiritualismi/henkimaailma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.09.2015 22:55

Ei ole.
Hilppa

ViestiKirjoittaja popi » 08.09.2015 23:07

Itse olen osallistunut joihinkin meediokaltaisiin istuntoihin. Kerran eräs meedio transsissa välitti tietoa kuolleista omaisista ja samalla toinen kumppani vierellä piirsi kuvan tästä kuolleesta. Kysyivät kenen omainen voisi olla kyseessä ja mitä henkilö ajatteli siitä mitä kuollut halusi viestittää. Yhden kerran taas eräs henki avaruuden toisesta paikasta tuli meedioon ja kertoi kaikkea viisasta. Kerran taas harjoittelimme yhteyttä henkimaailmaan ja opettaja kehui että olin saanut hyviä kosketuksia kuolleeseen koska tiesin asioita joita kuollut oli tehnyt. Vain opettaja tiesi nämä.

Kaikesta huolimatta olen edelleen skeptinen enkä vielä ainakaan usko todelliseen henkimaailmaan. Saa nähdä.
popi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.09.2015 23:33

Ei mitään henkimaailmaa ole paitsi saduissa ja baletissa, jossa on kaikenmaailman vilejä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja popi » 08.09.2015 23:37

Mistä olet noin varma?
popi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.09.2015 23:38

Eivät minulle ole näyttäytyneet eivätkä tule koskaan näyttäytymään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja popi » 09.09.2015 16:49

Tuolta voi ainakin kysellä:

http://www.henkinenkehitys.fi/60
popi

ViestiKirjoittaja Maaria » 09.09.2015 19:35

Vaikea uskoa konkreettisesti henkimaailmaan. Näen sen oman sisäisen maailman ilmentymänä, projisointina kenties. En voi todella tietää, kun en ole ikinä kokenut aivan selkeätä esim. jonkun toisen hengen läsnäoloa. Toisaalta olen kokenut jännittäviä tunteita, joihin oma mielikuvitus on sitten sekoittunut ja tästä on syntynyt outoja aistimuksia. Oman isän läsnäolon tunteminen tarkoittaa minulla voimakasta muistoa, ei sen enempää. Spiritismistä ei ole kokemuksia, nuorempana aihe oli jännittävä ja se kiinnosti kovin. Ehkä sellainen ajatus antaa voimia, kun kuvittelee että rakas kuollut kulkee yhä vierellä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Noolan » 09.09.2015 20:53

Nuoruusikäisenä tuli osallistuttua useamman kerran spritismi-istuntoihin. Hyvinhän se "toimi" aina. Joukkosuggestioon perustui.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.09.2015 21:11

Kuulun kirkkoon ja mulla on T/tarot-kortit.
Ryysy

Re: Spiritualismi/henkimaailma

ViestiKirjoittaja popi » 11.10.2015 21:01

Kuulin, että äskettäin pidettiin eräs meedioistunto, jonne henkimaailma ilmestyi niin voimakkaasti, että pöytä, jonka ympärillä istunto pidettiin, nousi ylös muutamiakymmeniä senttejä, samoin henget manifestoituivat voimakkaasti että heissä oli kasvojen piirteitä...
On se ihme, että näitä ihmeitä tapahtuu aina siellä, missä minä en ole :) Itse en ole koskaan nähnyt tällä alueellakaan mitään ihmeellisempää. Oikeastaan tavanoimaista uskonnollisuutta koko juttu. En siiis usko pöydän nousuun jne Enemmän ihmetyttää, miten ihmiset voivat valehdella niin sinisilmäisesti....
popi

ViestiKirjoittaja Lauri » 11.10.2015 21:56

Meediot ovat yleensä huijareita ja monet ihmiset ovat suggestioherkiä ja uskovat kaiken mitä heille syötetään.

Normi ihmiset eivät tuollaisiin istuntoihin edes mene.
Lauri

ViestiKirjoittaja popi » 11.10.2015 22:03

Kuka haluaa olla normi-ihminen?
popi

ViestiKirjoittaja Lauri » 11.10.2015 22:20

Suurin osa on vaikka eivät haluaisikaan. :|
Lauri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.10.2015 22:23

Onkohan foorumilla sallittua ennustaa Tarot-korteista toisilleen? ;D Kokemusta myös kummitusten häätämisestä on, en tiedä miksi lähdin mukaan hommaan, mutta hyvä jos häippäsivät.

Kiinnostaa tuo pöydän nouseminenkin siinä mielessä, että miten ihmeessä joukko ihmisiä voi päästä yhteiseen noin hulluun mielentilaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja popi » 11.10.2015 22:44

Voi olla suggestiota, että meedio välitti Tälläisen uskomuksen tai sitten se pöytä oikeasti nousi ? En osaa sanoa enempää kun en ollut läsnä.
popi

ViestiKirjoittaja Katla » 11.10.2015 23:22

Ryysy kirjoitti:Onkohan foorumilla sallittua ennustaa Tarot-korteista toisilleen? ;D Kokemusta myös kummitusten häätämisestä on, en tiedä miksi lähdin mukaan hommaan, mutta hyvä jos häippäsivät.

Kiinnostaa tuo pöydän nouseminenkin siinä mielessä, että miten ihmeessä joukko ihmisiä voi päästä yhteiseen noin hulluun mielentilaan.

kuule, ryysy, mitä tarkoittaa, jos ensin nousee miekkojen ritari ja muut on -ohjaavia
Katla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.10.2015 23:28

Uskon kyllä, että pöytä nousi ainakin kokemuksen tasolla, mutta juuri tuo suggestio tai mikä kyseessä onkaan, on hieno ilmiö. Voi siis saada sellaisia kokemuksia, joita ei pitäisi olla olemassakaan.

Kävin aina joskus täällä nostamassa tarot-kortin mieltäni askarruttavaan kysymykseen: http://www.astro.fi/future/tarot_future

(Kyllä, olen vähän höyrähtänyt, mutten kai liikaa?)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.10.2015 23:39

.Kissi kirjoitti:kuule, ryysy, mitä tarkoittaa, jos ensin nousee miekkojen ritari ja muut on -ohjaavia

Se selviää sillä tavalla, että tuijotat sitä korttia ja katsot (eikun siis kuuntelet ajatuksiasi, piti sanomani). Pitäisi olla mieluiten Aleister Crowley -kortit. Mutta onhan näitä ns. valmiitakin tulkintoja (joihin en varsinaisesti usko, kun eivät tule suoraan päästä), kuten:

Miekkojen ritari
Kuvittele rynnistäväsi eteenpäin valkoisella hevosella kuin miekkojen ritari. Tuuli ulvoo korvissa ja pidät miekkaa kädessä. Olet etenemässä nopeasti ikään kuin lentäisit. Uudistat suunnitelmiasi. Puhut tai kirjoitat nopeasti ja tehokkaasti. Miekkojen ritariin liittyvät myös nuoruus, kiihko ja rauhattomuus. Liian nopealla toiminnalla saatat kadottaa itsesi tuntemattomiin sokkeloihin, mutta väliäkö sillä, kun alla on nopea ratsu. Ja aina voit vaihtaa suuntaa uuden idean myötä. (https://www.astro.fi/future/tarot_futur ... n+ritari/n)
Ryysy

ViestiKirjoittaja popi » 11.10.2015 23:50

Jos henkimaailma on olemassa, niin kuin välillä tunnen, niin se jakautuu ymmärtääkseni sekä hyvään että pahaan henkimaailmaan. Tosin jako on mustavalkoinen koska jotkut voivat olla vähemmän hyviä ja jotkut vähemmän pahoja ja siltä väliltä. Joidenkin mukaan ns pahatkin henget ovat pahoja elämässä koettujen rankkojen kokemusten johdosta ja heitä olisi näin autettava tiellä kohti valoa.
Itse kuitenkin olen kiinnostunut tästä hyvästä henkimaailmasta, enkä ole kiinnostunut henkimaailmasta negatiivisessä mielessä. Siksi lähestyn henkimaailmaa vain epäitsekkäistä syistä. Tosin en ole vielä tutustunut koko ilmiöön laajemmin.

Edit. En ole edes varma onko kyseessä pelkkä uskomusmaailma ilman todellisuutta tai ihan todellinen maailma.
Viimeksi muokannut popi päivämäärä 11.10.2015 23:58, muokattu yhteensä 1 kerran
popi

Seuraava

Paluu Romulaatikko