Pinja kirjoitti:En ymmärrä sitä, että joku joka menee Kelan kuntoutuspsykoterapiaan valitsisi itselleen ET tai YET -asteisesti kouluttautuneen psykoterapeutin...
... VET-tasoiselle laajempi tietämys, joten parempi mahdollisuus parantumiseen ja käynnit ovat hyödyllisempiä.

Pinja kirjoitti:Kyllästynyt, jos valitsisit psykoterapeutin, millä pohjakoulutuksella ottaisit?

Pinja kirjoitti:Kyllästynyt onko sinulla huonoja kokemuksia hoitajista?
Pinja kirjoitti:Tarkoitatko huonoa kohtelua?
Mirri kirjoitti:Minun parhaat psykoterapeuttini ovat olleet juuri 'hoitajapohjaisia'. Yksilöllisiä juttuja nämä; yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.
Pinja kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minun parhaat psykoterapeuttini ovat olleet juuri 'hoitajapohjaisia'. Yksilöllisiä juttuja nämä; yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.
Pidän myös hoitajapuolen psykoterapeutteja pätevinä ja osaavina omassa tasossaan, mutta näen eron ET ja VET-tasossa, luotan hoidon suhteen enemmän VET-tason omaavaan. Nykyäänhän vain yliopistokoulutuksen pohjakoulutuksen omaava voi lukea VET-tasoiseksi, muutama vuosi sitten asia oli toisin.

Pinja kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Kannattaa siis mieluummin valita kokenut kuin vasta-alkaja. Psykiatrisessa sairaalassa pysytellään kaukana potilaista, ainakin hoitajat. Miksi kokemus psykiatrisessa sairaalassa työskentelyssä olisi merkityksellistä vai tarkoitatko mielenterveyspoliklinikoita?
Trisse kirjoitti:Mirri kirjoitti:Olipas tyhmä kommentti. Tai ainakin tietämätön - nätimmin sanottuna.
. En muista sinun kertoneen tilanteesta jossa terapeutti olisi kyseenalaistanut/haastanut sinua. Kertomasi ovat aina tyyliä "Sanoin että olen stressaantunut ja lähden kylpylään. Terappa sanoi että minun on nyt tosi tärkeää ottaa rentoutumisaikaa itselleni ja lähteä sinne kylpylään mahdollisimman moneksi päiväksi".

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa