Onko moottorisaha hyvä lahja?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Onko moottorisaha hyvä lahja?

Ei missään tapauksessa
0
Ei ääniä
Vain silloin jos ei mitään muuta keksi
1
20%
Ainahan sitä moottorisahalle käyttöä löytyy
2
40%
Hyvä lahjaidea
1
20%
Jotakin muuta, mitä?
1
20%

Ääniä yhteensä : 5

Re: Onko moottorisaha hyvä lahja?

ViestiKirjoittaja toope » 10.08.2015 23:11

No mistä helkutista vieraat ihmiset voisivat tietää mikä sun miehellesi olisi hyvä lahja. Sinä hänet olet tuntenut vuosikausia.
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2015 23:18

Minä kysyisin mieheltä, että mitä mieltä on uudesta moottorisahasta.

Miehiä on kahta sorttia. Toiset vannovat ehdottomasti Stihlin nimeen ja toiset Husqvarnan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2015 23:25

toope kirjoitti:No mistä helkutista vieraat ihmiset voisivat tietää mikä sun miehellesi olisi hyvä lahja. Sinä hänet olet tuntenut vuosikausia.

Siksi Stihlin ostinkin.
Haen ajatuksia ja mielipiteitä, en hyväksyntää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.08.2015 23:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kai sellaisen merkkipäivän lahja voisi olla jotakin yhteistä; molemmille tarkoitettua, ja liittoa lujittavaa.

Aivan, mutta mitä?
Tuohirasiaa emme tarvitse. Eikä sähköveistäkään ei ole tulossa.

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2015 23:59

Hyvä ehdotus!
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2015 00:07

Mainio ajatus, mutta ehdin tilhin jo ostaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.08.2015 00:30

Hyvä lahja mielestäni. Itse harkitsin tässä joku aika sitten partakonetta, mutta taidan samantien ostaa raivaussahan, ihan vaan vihjeeksi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.08.2015 02:35

On niitä muitakin, miehekkäämpiä:

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 11.08.2015 09:20

Kyllästynyt, mitäs hän tällä moottorisahalla sitten tekee, jos ei ole mökkiä eikä omakotitaloa? Muitako vaan auttaa?
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2015 09:33

SADE kirjoitti:Kyllästynyt, mitäs hän tällä moottorisahalla sitten tekee, jos ei ole mökkiä eikä omakotitaloa? Muitako vaan auttaa?

Itseä on autettu silloin kun asunto-osakeyhtiössäkin on puita karsittu tai kaadettu, ja ikääntyneiden sukulaisten mökeillä hommaa riittäisi vaikka useammallekin auttajalle.
Ystäviäkin jelpitään aina kun ehditään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 11.08.2015 10:02

Ok. Hyvä lahja ja siitä on monelle iloa! :)
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2015 12:53

Tämä menee sivuraiteelle, mutta sanon silti: ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät, ja mökin ylläpito työllistää apujoukkoja. Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.08.2015 13:10

Tämäkin menee sivuraiteille, mutta liittyy ikäihmisiin ja omakotitaloon ja vähän sahaankin. Meillä on isovanhemmat nyt päättäneet luopua omakotitalostaan ja muuttaa sellaiseen, missä ei ole pihaa ym. 'hoidettavaa'. Siinä samassa talossa ovat 'koko ikänsä' asuneet. Tuntuu, että kun siitä muuttavat, niin sitten ei ole enää mummolaa. Nyt ei kenenkään tarvitse leikata ruohoja tai oksia puita. Harmi jos luopuivat sen takia. Olisin mielelläni muuttanut tuonne, että olisin saanut ajaa nurmikkoa ja leikata puita. Kukkapenkkiä en olisi hoitanut, kun viimeksikin nypin sieltä muutkin kuin rikkaruohot.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2015 13:15

Mirri kirjoitti:... ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät... Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.

Ei minulla ainakaan ole sydäntä ehdotella, että vanhojen ihmisten pitäisi luopua rakkaista mökeistään sen takia, ettemme me tahdo/viitsi/ehdi/halua mökkien ylläpidossa auttaa.

Mielestäni vanhoja ihmisiä pitää auttaa ja heidän mökkeilyään pönkittää niin pitkään kuin he itse sitä haluavat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.08.2015 13:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät... Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.

Ei minulla ainakaan ole sydäntä ehdotella, että vanhojen ihmisten pitäisi luopua rakkaista mökeistään sen takia, ettemme me tahdo/viitsi/ehdi/halua mökkien ylläpidossa auttaa.

Mielestäni vanhoja ihmisiä pitää auttaa ja heidän mökkeilyään pönkittää niin pitkään kuin he itse sitä haluavat.

Täysin samaa mieltä Kyllästyneen kanssa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2015 14:17

Pitää auttaa. Sitten saa vielä uuden Stihlinkin. Minä ehkä haluaisin itse olla valitsemassa, jos minulle Stihl annettaisiin lahjaksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2015 14:26

Hilppa kirjoitti:... Minä ehkä haluaisin itse olla valitsemassa, jos minulle Stihl annettaisiin lahjaksi.

Kuten sanoin, konsultoin asiantuntijaa.
Jos lahjan saaja olisi ollut valitsemassa, olisi hinta saattanut koitua esteeksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2015 14:40

Kyllästynyt kirjoitti:

Kuten kirjoitin; ikäihmisten pitäisi ymmärtää...
Ehdottelusta en puhunut mitään.

Onneksi jotkut ovat niin fiksuja, että vaihtavat omakotitalonsakin toisenlaiseen asumismuotoon siinä vaiheessa, kun sen ylläpito käy ylivoimaiseksi. Mutta kukin tyylillään, ja mikäs siinä, jos vanhusten ympärillä on ihmisiä, joiden voimavarat riittävät tukemaan vanhusten mökkeilyä. Mutta kuinkahan usein voimavaroja ei ole, vaan vaihtoehdot ovat vähissä ikäihmisen pidellessä rakkaasta mökistään kynsin hampain kiinni.

Tahdo/viitsi/ehdi/halua kuulostaa hyvältä luettelolta, mutta siinä on toistoa, joten haluaminen voitaisiin korvata jaksamisella. Ikäihmisten pitäisi ymmärtää, että auttajienkin voimavarat voivat olla rajallisia. Ei sekään ole hyvä tilanne, jos apuvoimat ovat vuosien varrella itsekin vanhetessaan uupuneet mökkeilyn tukemisessa niin, ettei heistä ole enää mihinkään siinä vaiheessa kun vanhukset tarvitsevat kipeästi apua selviytyäkseen asumisensa arjessa.

Mutta tosiaan: ehdottelusta en puhunut mitään, vaan itse oivaltamisesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.08.2015 14:52

Hintaan liittyen (piti tulla vissiin johonkin eri kohtaa ketjua):

Stihl-tyttökalenteri olisi ollut vielä edullisempi. Mutta ehkä joululahjaksi sitten. Pitänee omalle ukolle ostaa, on sitten ainakin semmoinen 'laite', jota saattaa osata käyttääkin. (Anteeksi, perskele, vtuttaa.)

Ihmettelen, onko maailmassa olemassa enää mitään, mitä ei myytä perseellä tai missä perse ei ole jotenkin oheismainonnassa mukana.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2015 15:09

Mirri kirjoitti:Kuten kirjoitin; ikäihmisten pitäisi ymmärtää...
Ehdottelusta en puhunut mitään.

Onneksi jotkut ovat niin fiksuja, että vaihtavat omakotitalonsakin toisenlaiseen asumismuotoon siinä vaiheessa, kun sen ylläpito käy ylivoimaiseksi...
... Ikäihmisten pitäisi ymmärtää, että auttajienkin voimavarat voivat olla rajallisia. Ei sekään ole hyvä tilanne, jos apuvoimat ovat vuosien varrella itsekin vanhetessaan uupuneet mökkeilyn tukemisessa niin, ettei heistä ole enää mihinkään siinä vaiheessa kun vanhukset tarvitsevat kipeästi apua selviytyäkseen asumisensa arjessa...

Joka päivä emme pysty olemaan apuna, mutta ne hommat hoidetaan mitä voidaan. Olen myös sitä mieltä, että omien voimiensa säästelu tai säännöstely ei toimi; voimat kun tuppaavat hupenemaan sitä nopeammin mitä varovaisemmin niitä käyttää. Tuskinpa oman napansa tuijottaminen on koskaan voimaannuttanut ketään tai muuten tehnyt elämää helpommaksi.

"Pitäisi ymmärtää" kuulostaa velvoitukselta.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko