toope kirjoitti:No mistä helkutista vieraat ihmiset voisivat tietää mikä sun miehellesi olisi hyvä lahja. Sinä hänet olet tuntenut vuosikausia.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Kai sellaisen merkkipäivän lahja voisi olla jotakin yhteistä; molemmille tarkoitettua, ja liittoa lujittavaa.
Aivan, mutta mitä?
Tuohirasiaa emme tarvitse. Eikä sähköveistäkään ei ole tulossa.

SADE kirjoitti:Kyllästynyt, mitäs hän tällä moottorisahalla sitten tekee, jos ei ole mökkiä eikä omakotitaloa? Muitako vaan auttaa?

Mirri kirjoitti:... ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät... Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät... Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.
Ei minulla ainakaan ole sydäntä ehdotella, että vanhojen ihmisten pitäisi luopua rakkaista mökeistään sen takia, ettemme me tahdo/viitsi/ehdi/halua mökkien ylläpidossa auttaa.
Mielestäni vanhoja ihmisiä pitää auttaa ja heidän mökkeilyään pönkittää niin pitkään kuin he itse sitä haluavat.
Hilppa kirjoitti:... Minä ehkä haluaisin itse olla valitsemassa, jos minulle Stihl annettaisiin lahjaksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... ikäihmisten pitäisi ymmärtää luopua kesämökeistään siinä vaiheessa, kun omat voimat ehtyvät... Kesämökin omistaminen ei ole pakollista, eikä sen omistamista kenenkään tarvitsisi pönkittää.
Ei minulla ainakaan ole sydäntä ehdotella, että vanhojen ihmisten pitäisi luopua rakkaista mökeistään sen takia, ettemme me tahdo/viitsi/ehdi/halua mökkien ylläpidossa auttaa.
Mielestäni vanhoja ihmisiä pitää auttaa ja heidän mökkeilyään pönkittää niin pitkään kuin he itse sitä haluavat.

Mirri kirjoitti:Kuten kirjoitin; ikäihmisten pitäisi ymmärtää...
Ehdottelusta en puhunut mitään.
Onneksi jotkut ovat niin fiksuja, että vaihtavat omakotitalonsakin toisenlaiseen asumismuotoon siinä vaiheessa, kun sen ylläpito käy ylivoimaiseksi...
... Ikäihmisten pitäisi ymmärtää, että auttajienkin voimavarat voivat olla rajallisia. Ei sekään ole hyvä tilanne, jos apuvoimat ovat vuosien varrella itsekin vanhetessaan uupuneet mökkeilyn tukemisessa niin, ettei heistä ole enää mihinkään siinä vaiheessa kun vanhukset tarvitsevat kipeästi apua selviytyäkseen asumisensa arjessa...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa