Terapeutit (kognitiiviset)

Terapeutit (kognitiiviset)

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 15:54

Löysin taas sivun, jonka haluan jakaa kanssanne: http://www.kognitiivinenpsykoterapia.fi/

Olettekos tienneet, että terapeutit käyvät erilaisissa seminaareissa, joissa kokeneemmat terapeutit kouluttavat vähemmän kokeneita? Koulutetaan kai myös muuta sosiaalialan ihmistä tms. Minä en ole tiennyt.

En ole myöskään tiennyt, että kognitiivisilla terapeuteilla on lehti, jota löytää myös netistä (osan): http://www.kognitiivinenpsykoterapia.fi/?page_id=178

Vielä en ole yhteenkään kiinnostavaan kirjoitukseen törmännyt. Tuntuu, että kognitiivisesti suuntautuneet ovat ihan hönttejä.
Ryysy

Re: Terapeutit (kognitiiviset)

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 16:02

Jotkut terapeutit ovat muutenkin omituisia. Tulevat asiakkaidensa häihin ja kissan ristiäisiin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2015 18:19

Tai asiakkaidensa lasten hautajaisiin.

Ilmeisesti konkreettinen läsnäoleminen asiakkaan elämän käänteissä liittyä nimenomaan kognitiivisiin suuntauksiin; analyyttiset eivät taida tehdä samoin. Luulen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.07.2015 12:51

Jos minulla olisi terapeutti, se ei varmasti saisi tulla mihinkään 'normaalielämään' mukaan, ei tulisi kuuloonkaan. Terapeutin pitää olla abstrakti olento.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 31.07.2015 19:10

Minulla terapeutti tuli pyynnöstäni hoitokokoukseen mukaan, kun olin osastolla. (psykodynaaminen)
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.07.2015 20:01

Hyvä, että tuli mukaan, ja hyvä, että pyysit.
Mielestäni mt-potilaan hoitoon liittyvät asiat - kuten hoitokokoukset - ovat sellaisia, että yksityispuolenkin psykoterapeutin pitäisi saada ja tahtoa olla niissä mukana.
Mirri

Paluu Terapiaa