Kananmunakeitin turhakeko?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kananmunakeitin turhakeko?

ViestiKirjoittaja Pinja » 09.07.2015 17:31

Olen miettinyt kananmunakeittimen ostamista, onko hyvä ostos?
Pinja

Re: Kananmunakeitin turhakeko?

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 17:37

Minä pyrin varsinkin nykyään nimenomaan vähentämään tavaroita niin paljon kuin mahdollista. Vähän mutta hyvää. Munia voi keittää aivan hyvin hyvässä kattilassa.

http://www.simplyrecipes.com/recipes/ho ... iled_eggs/
Hermes

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.07.2015 18:35

Riippuu vähän minkä näköinen ja tuntuinen... jos on suloinen, kaunis, hieno, houkutteleva, sitä voi olla vaikeampi vastustaa. Muussa tapauksessa: munat kattilaan!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 19:18

Tosin ilman keitintä näinkin voi käydä, jos ei vaan osaa. Oikea kuva tältä päivältä. Juuri sen jälkeen, kun lähetin tuon yllä olevan kommentin.

Kuva
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.07.2015 20:05

Minulla yhden hengen huushollissa on kolmen munan keitin, ollut jo kymmenisen vuotta. Ei turhake ollenkaan, jos käytetään keitettyjä kananmunia. Se kypsentää munat helposti höyryssä pienellä vesitilkalla ja vähällä sähköllä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.07.2015 20:42

Det tossede paradis (1962) - Pukki paratiisissa (4:03) veti suoraan raa'asta munasta suihin.
https://www.youtube.com/watch?v=QuK0USG0u1M

Filmi meni Maximissa yli vuoden putkeen. Vasta "1864":ssa (2013) saavutettiin sama taiteellinen taso.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 22:16

Rocky vetää raakaa munaa suuhun ensimmäisessä ja parhaassa Rocky-elokuvassa. [5 kpl]

Sylvester Stallone - Rocky - Egg Juice Drinking Scene

https://www.youtube.com/watch?v=83C3UpTHdYo (1:04)
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 23:16

Raaka kananmuna ei ymmärtääkseni muuten ole haitallinen, mutta siihen liittyy jonkinlainen salmonella-riski. Minulla ei ole ollenkaan ymmärrystä siitä, miten iso se riski on. Niinpä paistan tai keitän munani mieluummin kuin juon ne tuolla tavalla kuin Rocky.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 23:27

Näkeekö siellä leipäkoneitakin?
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.07.2015 23:39

Hermes kirjoitti:Rocky vetää raakaa munaa suuhun ensimmäisessä ja parhaassa Rocky-elokuvassa. [5 kpl]
Sylvester Stallone - Rocky - Egg Juice Drinking Scene
https://www.youtube.com/watch?v=83C3UpTHdYo (1:04)

Sama täällä. Mutta puristan munani kouristani suoraan suuhun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.07.2015 00:02

Ostin muuten juuri tällä viikolla seuraavaa retkeä varten tyhjiöpakattua kananmunajauhetta. Sitä voi lisätä muun ruuan sekaan, tai siitä voi itsessään yrittää tehdä vaikka munakasta. Siinä on kymmenen munan verran jauhoa. Saas nährä mitä sörsseliä siitä seuraa. :)
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.07.2015 07:19

Trisse kirjoitti:Turhake. Kirppiksillä noita näkee myynnissä. Yleensä eurolla. :roll:

Ovatkohan ehjiä ja varastamattomia? Voisin myydä omani eurolla sitten kun se ei enää minulla toimi, en yhtään aikaisemmin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.07.2015 09:42

Mirri kirjoitti:Minulla yhden hengen huushollissa on kolmen munan keitin, ollut jo kymmenisen vuotta. Ei turhake ollenkaan, jos käytetään keitettyjä kananmunia. Se kypsentää munat helposti höyryssä pienellä vesitilkalla ja vähällä sähköllä.

Eikö tule syötyä liikaa munia?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 14:35

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Minulla yhden hengen huushollissa on kolmen munan keitin, ollut jo kymmenisen vuotta. Ei turhake ollenkaan, jos käytetään keitettyjä kananmunia. Se kypsentää munat helposti höyryssä pienellä vesitilkalla ja vähällä sähköllä.

Eikö tule syötyä liikaa munia?

Itse olisin enemmän huolissani siitä, että syö liikaa hiilareita/sokereita. Minä syön paljon munia, rasvaa ja niin edelleen, sekä nautin enemmän alkoholia kuin kehtaan myöntää. En ole koskaan käynyt punttisalilla. Kehoni koostumus on kuitenkin tällainen. Aion tälla kesällä hävittää loputkin rasvat mahan alueelta, ja siihen projektiin ei kuulu ainakaan kananmunien määrän vähentäminen!

..

Minulla on muuten nykyään välillä ainakin "urheilusuoritusten" jälkeen verisuonet hyvin näkyvillä, kuten näkyy tuosta kuvasta. Kehonrakentajilla on myös usein suonet näkyvissä. Äitini suvun ihmisillä on ollut samanlaista taipumusta. Onko se hyvä tai huono merkki jostain asiasta?
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 12.07.2015 10:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 14:50

Tuosta kuvasta ei saa selville kehosi koostumusta eikä verisuonesi sen kummemmin näy. Housusi vetoketju sen sijaan on auki, siihen kannattaisi kiinnittää huomiota, jos vielä aiot laittaa itsestäsi ja ns. treenatusta kehostasi kuvia.

Mitä enemmän kehonrakentajilla näkyy verisuonet, sen enempi he ovat käyttäneet erilaisia steroidia. Lisäksi ovat antaneet kroppansa kuivua eli eivät ole juoneet vettä ennen kuvausta tai kilpailua. Sydämelle tuo on raskasta.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 14:55

Tässä mallia kun verisuonet näkyy.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/ ... vat_suonet
toope

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 14:58

toope kirjoitti:Tuosta kuvasta ei saa selville kehosi koostumusta eikä verisuonesi sen kummemmin näy. Housusi vetoketju sen sijaan on auki, siihen kannattaisi kiinnittää huomiota, jos vielä aiot laittaa itsestäsi ja ns. treenatusta kehostasi kuvia.

Mitä enemmän kehonrakentajilla näkyy verisuonet, sen enempi he ovat käyttäneet erilaisia steroidia. Lisäksi ovat antaneet kroppansa kuivua eli eivät ole juoneet vettä ennen kuvausta tai kilpailua. Sydämelle tuo on raskasta.

Huomasin itsekin auki olevan vetoketjun. Annoin mennä sen läpi. :)

En nimenomaan ole treenannut kehoani millään tavalla esimerkiksi käymällä kuntosaleilla tai muuta sellaista. En ole koskaan lapsena harrastanut minkäänlaista liikuntaa, olin se lapsi, joka otettiin viimeisenä tai toiseksi viimeisenä urheiluryhmiin. Pari vuotta sitten olin 25 kg tuota lihavampi.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2015 14:59

toope kirjoitti:Tässä mallia kun verisuonet näkyy.

Mutta mistä se johtuu, onko verisuonien näkyminen hyvä asia vai huono asia?
Hermes

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.07.2015 17:03

Hermes kirjoitti:Minulla on muuten nykyään välillä ainakin "urheilusuoritusten" jälkeen verisuonet hyvin näkyvillä, kuten näkyy tuosta kuvasta. Kehonrakentajilla on myös usein suonet näkyvissä. Äitini suvun ihmisillä on ollut samanlaista taipumusta. Onko se hyvä tai huono merkki jostain asiasta?

Tätä en ole Housesta ehtinyt opiskella, mutta näyttää uhkaavasti siltä että kävit juuri mieleni sisäisessä sukupuolenkorjausleikkauksessa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 11.07.2015 17:17

Hermes kirjoitti:
toope kirjoitti:Tässä mallia kun verisuonet näkyy.

Mutta mistä se johtuu, onko verisuonien näkyminen hyvä asia vai huono asia?

Kuten sanoin kehonrakentajilla ne näkyy usein siksi, että ovat käyttäneet steroideja ja juoneet vähän vettä kuvauksia varten. Heillä se rasittaa sydäntä.
Samoin vanhuksilla ne näkyvät usein siksi, että ovat kuivuneet.

Mutta ihan tavallisillakin ihmisillä ne saattavat näkyä eikä se silloin ole vaarallista.
toope

Seuraava

Paluu Romulaatikko