Näillä kelpaa pyyhkiä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Näillä kelpaa pyyhkiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 12:53

Gabriel kirjoitti:... Sanoit eilen, että luet dekkaria. Lue vaikka "Vanhus ja meri". Se on lyhyt, ja sen jälkeen kerro minulle (meille) mistä se kertoi. Sitä voisi vaikka kimpassa avata sen jälkeen...

Uskallan luulla, että Tristan on lukenut Hemingwayn kirjan "Vanhus ja meri".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 12:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:... Sanoit eilen, että luet dekkaria. Lue vaikka "Vanhus ja meri". Se on lyhyt, ja sen jälkeen kerro minulle (meille) mistä se kertoi. Sitä voisi vaikka kimpassa avata sen jälkeen...

Uskallan luulla, että Tristan on lukenut Hemingwayn kirjan "Vanhus ja meri".

Jos on lukenut niin sitä parempi. Siitä voisi silloin keskustella. Siinä on hyviä aineksia jotka vaikuttaa tänäpäivänäkin.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:... En minä perusteetomasti uhoa...

Minun mielestäni sinä teet juuri niin. En ole tähän mennessä nähnyt mitään syytä tai perustetta väitteillesi omasta erinomaisuudestasi - tai ainakaan sellainen ei netin välityksellä ole tullut esiin.
Gabriel kirjoitti:... Minä en käy kiinni persoonaan jos minuun ei käydä...

Juuri nimenomaanhan sinä sitä teet. Arvioit ja arvostelet viestejä sekä esität tulkintojasi niiden kirjoittajista ja heidän motiiveistaan.
Gabriel kirjoitti:... En syyttele, jos joku syyttää minua niin analysoin...

"Analyysisi" ovat perustelemattomia ja perusteettomia, eivätkä niin ollen pidä vettä.
Gabriel kirjoitti:... Jos muut pysyy samoissa raameissa niin silloin ei ole ogelmaa.

Ei ole sinun asiasi määritellä tai asettaa keskustelun raameja.

On vaikea hakata metsää. Venäläinen sananlasku.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:04

Trisse kirjoitti:En ole mistään loukkaantunut. Olet alusta asti oksettanut minua. Aina kun näen nikkisi minua oksettaa. Et ole myöskään siinä asemassa että antaisit minulle komentoja.

No, miksi oksetan sinua? Nyt sinun pitää kaivella itseäsi, ei minua. Minä en ole syy.
Ethän edes tunne minua.

Oletko lukenut "Vanhus ja meri" novellin?
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 07.07.2015 13:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 13:05

Gabriel kirjoitti:... On vaikea hakata metsää. Venäläinen sananlasku.

Joten päädyit "hakkaamaan" kanssaihmisiäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:... On vaikea hakata metsää. Venäläinen sananlasku.

Joten päädyit "hakkaamaan" kanssaihmisiäsi.

Et ymmärtänyt vertauskuvausta. Taisit kuitenkin kaivata pikku riitaa kun tulit takaisin uusilla pattereilla.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 13:12

Gabriel kirjoitti:Et ymmärtänyt vertauskuvausta...

En, mutta sinähän voit selittää.
Gabriel kirjoitti:... Taisit kuitenkin kaivata pikku riitaa kun tulit takaisin uusilla pattereilla.

Väitteesi/toteamuksesi on esimerkki infantiilista ja perusteettomasta omahyväisyydestäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Et ymmärtänyt vertauskuvausta...

En, mutta sinähän voit selittää.
Gabriel kirjoitti:... Taisit kuitenkin kaivata pikku riitaa kun tulit takaisin uusilla pattereilla.

Väitteesi/toteamuksesi on esimerkki infantiilista ja perusteettomasta omahyväisyydestäsi.

Tähän kohtaan tuo sanonta sopii myös hyvin.

Eli riippumatta siitä mitä teet niin asiat voi kääntä niin päin tai näin. On vaikea hakata metsää kuvastaa tilannetta joka on erittäin työläs. Esim. toistosta huolimatta tietyt asiat ei mene perille. Täytyy hakea uusia teitä ja portteja. Sanontaa voi käyttää monelaisissa tilanteissa jossa on tavallaan vaikean, työlään tai mahdottoman edessä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.07.2015 15:27

Siis tässäkin asiassa olen tullut huijatuksi koko elämäni ajan. Ei olekaan mitään "pillusuihkua", vaan se on "pyllysuihku". No, tämä selittää sen, miksi miesten vessoissakin on nykyään usein nämä pikkusuihkut. Kas, kun eivät vielä ole keksineet puolustusvoimien resursseja käyttää siihen, että saataisiin joka leirille vielä omat pyllysuihkut mukaan.

Jos tekee prinsessa-kakan, ei tarvitse välttämättä suihkua, eikä edes vessapaperia.

Yksi vaihtoehto on myös kastella paperia.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 15:31

Armeijassa koulutetaan eri olosuhteisiin. Siitäkin laitosesta kannattaa ottaa kaikki hyöty irti eikä haahuilla tai lusmuilla. Karvainen perse vaatii ehdottomasti vettä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.07.2015 16:10

Siellä ne saveteilla vetelee, vaikka sammalta ja joskus luntakin olisi tarjolla.

Karvainen peräaukon lähialue saattaa aiheuttaa sitä, että kakka jäisi peppukarvoihin kiinni (ainakin ajatuksentasolla), joten ennen kuin menee metsään, kannattaa ehkä leikata pisimmät pois.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 17:10

Voin ilmoittaa lukeneeni ko. teoksen ainakin useita kertoja sekä suomeksi että englanniksi.
Tuosta on kyllä aikaa kulunut vuosikymmeniä, mutta voinen palauttaa mieleeni sen tunnelman, sanoman ja sisällön jokseenkin luotettavasti.
Mistä siis haluat aloittaa?

Vai siirtyisimmekö vähän tuoreempiin ja vähemmän kliseisiin aiheisiin, kuten esimerkiksi Ousmane Sembènen "Jumalan puupalikat". Mielestäni sen sanoma on samantyyppinen kuin sinun ehdotuksessasikin, mutta vähemmän luettuna/tunnettuna kirjana, se ei ole niin loppuunkaluttu luu kuin "Vanhus ja meri".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.07.2015 18:29

Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 19:12

Sateentekijä kirjoitti:Juu, kirjallisuusaiheiset jutut tuonne Lukunurkkaan!

Sopii minulle varsin hyvin.

Voisitteko te, Sateentekijä ja Pinja, siinä tapauksessa itse siirtää omat otsikon aiheeseen kuulumattomat tai liittymättömät viestinne pois "Vapaaehtoisesta koiraketjusta"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 20:43

Gabriel kirjoitti:- -
Tähän kohtaan tuo sanonta sopii myös hyvin.

Eli riippumatta siitä mitä teet niin asiat voi kääntä niin päin tai näin. On vaikea hakata metsää kuvastaa tilannetta joka on erittäin työläs. Esim. toistosta huolimatta tietyt asiat ei mene perille. Täytyy hakea uusia teitä ja ...

Miksi sinun viestiesi pitäisi mennä perille ja minne niiden pitäisi päästä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.07.2015 10:46

Molempi parempi.

Minusta arvokkain kakka on suhteellisen kiinteää limaista pötköä, jossa "liimamaisuus" on olennaista. Tämä kakkojen "kulta" tarttuu myös aika lujasti pöntön sisäseinään eikä irtoa siitä pelkällä huuhtelulla; täytyy käyttää harjaa. Myös pyllyyn voi olla hyvä käyttää ensin paperia ja sitten vettä. Näin saadaan täydellinen tulos.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.07.2015 11:26

Sinäpä sen sanoit; asian, josta minä en ainakaan kehdannut kirjoittaa.
Alapesusuihkut eivät ole painepesureita, joten on hyvä olla vessapaperia saatavilla myös vettä käytettäessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.07.2015 12:39

Historia-pustle: Kuka pani Rooman julkiset käymälät maksullisiksi?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.07.2015 12:47

Mikäli muistan oikein lehtori Miettisen opetukset, kunnia anusaiheesta kuuluu Vespanisianukselle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.07.2015 12:51

Oikein!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko