Kateus

Kateus

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.09.2010 19:28

Kateudella näyttää olevan suuri voima. Se pani matkapuhelinjätinkin polvilleen.

"Milloin Nokia menetti pelin Applelle ja muille haastajilleen? Heti kun ensimmäiset optiomiljoonat laukesivat, nokialaiset kertovat. Luova hulluus loppui Nokian avainhenkilöiltä, kun osa alkoi saada liikaa rahaa. Tilalle tuli kateus. "

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... /12?pos=22
Riidankylväjä

Re: Kateus

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.09.2010 19:44

Oletko koskaan ollut kateellinen? Minä olen ja nuorempana jopa luullut et muut kateellisia, lähinnä naiset.
Tänään tätä mietin, samalla kun tunsin kateutta yhdestä jutusta. Voi olla mustasukkaisuuttakin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.09.2010 21:39

Olenhan minä kateellinen. En nyt osaa mitään erityitä kateuden kohdetta mainita, mutta joskus tuntuu kateuden piikki, jos jollekin onni potkaisee ja tulee mieleen, että miksei minulle. Yritän kyllä tietoisesti sivuuttaa sellaiset ajatukset. Usein kyllä sanon suoraan, että "kadehdin sinua".
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 17.09.2010 21:57

Lottovoittoako himoitset? :D

Raha, merkkituotteet, korut, autot, talot sun muut, aiempi merkitys on romahtanut.
Kenenkään lapsuuskaan ei ole täydellinen, saatika vanhemmat, kukaan meistä.
Enkä tiedä sitäkään, mitä ongelmia on työkykyisillä tai ihmisillä kellä ns. ehyt persoona.
Surua enemmänkin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja minätäällä » 18.09.2010 00:26

Narsisti on kateellinen muille, ja jos joku arvostelee narsistin toimia, tämä syyttää arvostelijaa vain kateellisuudesta itseään kohtaan. Projektiota? Tuli myös mieleen kokoomuslainen letkautus kateellisten ihmisten puolueesta tässä narsismi-yhteydessä.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.09.2010 01:39

Kateellisuus on kaikissa läsnä aina eri asteisesti ja jossakin muodossa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa