Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 10:24

Helmenkalastaja kirjoitti:
Trisse kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Minä en enää painele huutomerkkiä kuin sellaisissa tapauksissa, että päiväkirjaani ilmaantuu ei-toivottava/ei-toivottu viesti. Kokemus on ohjannut tähän. Muut huutomerkit poistetaan ilman minkäänlaista vaikutusta.
Näkeekö sen jostain?

Kyllä näkee, jos pyytää saada viestin, kun asia on käsitelty (joku pallura tai raksi ruutuun). Mulle ainakin on tullut meili, että asia on käsitelty ja kehotus meilata PP:n osoitteeseen, jos haluaa lisätietoa. Tällaisen viestin kolahtaminen postilaatikkoon on aina merkinnyt sitä, että mitään ei ole tehty. Sen sijaan kun pyysin poistamaan päiväkirjastani kaksi viestiä, niiden käsittelystä ei tullut ilmoitusta, mutta näin sitten itse, että viestit oli poistettu.

Vaikutuksen näkee siitä, onko mikään muuttunut foorumilla. Tavallisimmin katson ilmoitukset miltei välittömästi, mutta merkintä ilmoituksen käsittelystä on "viivästynyt" välillä vuorokausiakin. Voin merkitä X-sulje ilmoitus tai X-poista ilmoitus (säännöllisesti olen "poistanut").
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 11:53

Gabriel kirjoitti:Sinä voit tulkita minua kuinka haluat, koska et tunne minua. En muuten pidä tätä foorumia mitenkään erityisenä. Muiilla foorumeilla tuntuu olevan kärkikahinoissa aivan samantyyppiset henkilöt.

Minkä tyyppisinä pidät nettifoorumeilla kahinoivia sinulle tuntemattomia ihmisiä? Ilmeisesti ainakin erityyppisinä kuin itse olet.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 12:11

Sateentekijä kirjoitti:Eikös se ollut Esko itse?

(- -) http://www.aleksiskivi-kansalliskirjail ... &Itemid=62
Kivi on Suomen Shakespeare. Se tarkoittaa, että meidän puheessamme, kielikuvissamme elävät Kiven sanonnat jo yhteiseksi kansallisomaisuudeksi muuttuneina. Kun tunnistamme ne, tunnistamme osan itsestämme. Emme tarvitse muita selityksiä. Näinhän sanailivat jo Topias ja poikansa Eskokin.

Topias. "Me ymmärrämme toinen toisemme tarkoitukset, ehkä välisti vähän haastelemmekin esikuvien ja tunnusmerkkien kautta; emme ole niin tyhmiä.
Esko. "Tyhmyydelle minä olen vihainen ja äreä kuin rakkikoira, mutta viisaus ei ole kaikille annettu."
(- -)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 12:27

Joo, mieluummin "sidotaan" kuin "puretaan".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 12:32

Flower, olet oikeassa, toimimatonta on, eikä ainakaan mitenkään rakentavaa, vaan ennemminkin vahingollista niin purkautujalle itselleen kuin purkausten kohteillekin. Mutta sehän ei tarkoita sitä, etteivätkö ihmiset inhimillisyyksissään voisi etsiskellä itselleen mahdollisuuksia ja tilaisuuksia paineiden purkamiseen... Uskon, että tällaisia nettifoorumeja käytetään sellaiseen. Ja on kai se pikkuisen parempi ja vähemmän vahingollinen vaihtoehto verrattuna oman elämän ympäristöön ihmisineen.

Tosin päiväkirjaosio voisi olla parempi paikka; sinne voisi vuodattaa ja päästellä vaikka mitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 12:34

Toki palstaa saa arvostella ja kirjoittajia. Tuolloin kuitenkin samalla arvostelee myös itseään, koska kastaahan arvostelija itsekin tikkunsa paskaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 25.06.2015 12:48

Gabrielin kirjoitus on tympeä. Ihan kuin yksinäisyys oli pahe. Sekä asenteensa, että 'yritän vaan auttaa teitä' on sietämätöntä paskaa tyypiltä, joka ei tiedä mitään keskinäisistä väleistämme. Tämä on keskustelua varten, tämä palsta ja jos ei kelpaa niin menee sitten neuvomaan sinne muuille palstoille'. älä yritäkkään tunkea kiilaa tähän tiiviiseen ryhmään. Voi olla että jäät yksin.
Kissi

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:18

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Sinä voit tulkita minua kuinka haluat, koska et tunne minua. En muuten pidä tätä foorumia mitenkään erityisenä. Muiilla foorumeilla tuntuu olevan kärkikahinoissa aivan samantyyppiset henkilöt.

Minkä tyyppisinä pidät nettifoorumeilla kahinoivia sinulle tuntemattomia ihmisiä? Ilmeisesti ainakin erityyppisinä kuin itse olet.

Kyllä minäkin olen nettikahinoissa ollut. En kuitenkaan pyri ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen. Sanon asiani tai mielipiteeni, mahdollisesti perustelen sen ja häivyn. Jos joku siihen tarttuu niin keskustelen tai puolustan kantaani. Tämä on tapani keskustella. Pyrin myös viemään keskustelua eteenpäin uusilla argumenteilla ja kun ne on loppu niin keskustelu osaltani lakkaa.

Aika monet ihmiset netissä noudattaa käyttämääni tyyliä, osa taas ei.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 16:21

Flower kirjoitti:Jos tietää hyvän neuvon, onko väärin olla kertomatta sitä? Jos jättää neuvon kertomatta sen takia, että ajattelee, ettei vastaanottaja ymmärrä tai paheksuu sitä, onko silloin toisen aliarvioimista jättää neuvo kertomatta? Jos jättää hyvän neuvon kertomatta sen takia, että pelkää negatiivista vastareaktiota, olisiko se raukkamaista? Onko gabrielilla muuta vaihtoehtoa kuin esittää oma näkemyksensä ja neuvonsa? En tiedä, mutta minusta hän tekee oikein, eikä neuvotkaan ole monessa kohtaa huonoja vaikka eihän hänkään toki täydellinen ole. Sopii minun puolestani tänne oikein hyvin.

Omien näkemysten esittäminen on eri asia kuin neuvominen. Jälkimmäinen aiheuttaa ärtymystä enemmän kuin edellinen.
En ymmärrä miten tällaisella foorumilla kukaan voisi luotettavasti neuvoa ketään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 16:26

Gabriel kirjoitti:Kyllä minäkin olen nettikahinoissa ollut. En kuitenkaan pyri ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen. Sanon asiani tai mielipiteeni, mahdollisesti perustelen sen ja häivyn. Jos joku siihen tarttuu niin keskustelen tai puolustan kantaani. Tämä on tapani keskustella. Pyrin myös viemään keskustelua eteenpäin uusilla argumenteilla ja kun ne on loppu niin keskustelu osaltani lakkaa.

Luuletko, että tämän foorumin kahinoissa pyritään ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:27

Kissi kirjoitti:Gabrielin kirjoitus on tympeä. Ihan kuin yksinäisyys oli pahe. Sekä asenteensa, että 'yritän vaan auttaa teitä' on sietämätöntä paskaa tyypiltä, joka ei tiedä mitään keskinäisistä väleistämme. Tämä on keskustelua varten, tämä palsta ja jos ei kelpaa niin menee sitten neuvomaan sinne muuille palstoille'. älä yritäkkään tunkea kiilaa tähän tiiviiseen ryhmään. Voi olla että jäät yksin.

Yksinäisyys ei ole pahe, mutta se on yksi syy miksi ihmiset tekee mitä ne tekee. Jos ihminen tietää, että hei, minä teen tätä nyt, koska olen yksinäinen, minä pitkitän ja kahinoin koska jokainen sosiaalinen tapahtuma on parempi kuin totaalinen hiljaisuus niin silloin ihminen on tiedostanut asioita. Ihminen voi kuitenkin valita haluanko tappaa aikaa riidassa vaiko jossain muussa, mahdollisesti luovemmassa ilmaisussa. Jos haluaa kehittyä niin asioita kannattaa miettiä hieman haastavammasta näkökulmasta. Kuten sanoin aikaisemmin, negatiivisuus on puutteellisen työkalupakin käytetyn työkalu.

Ja...

Minä en yritäkkään tunkea kiilaa yhtään mihinkään. Jos mielestäsi tämä ryhmä on tiivis niin se on hyvä. Yhteenkuuvaisuuden tunne ja toveruus on se joka vie todella pitkälle monessa asiassa. Toivoisin että mahdollisimman moni olisi samaa mieltä kanssasi.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 25.06.2015 16:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:30

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kyllä minäkin olen nettikahinoissa ollut. En kuitenkaan pyri ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen. Sanon asiani tai mielipiteeni, mahdollisesti perustelen sen ja häivyn. Jos joku siihen tarttuu niin keskustelen tai puolustan kantaani. Tämä on tapani keskustella. Pyrin myös viemään keskustelua eteenpäin uusilla argumenteilla ja kun ne on loppu niin keskustelu osaltani lakkaa.

Luuletko, että tämän foorumin kahinoissa pyritään ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen?

Ainakin alussa oli todella vahva tunne että niin on. Ei tosin sinun kohdallasi. Joku myös sanoi, että täällä tunnetaan puhdasta vihaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:35

Mirri kirjoitti:
Flower kirjoitti:Jos tietää hyvän neuvon, onko väärin olla kertomatta sitä? Jos jättää neuvon kertomatta sen takia, että ajattelee, ettei vastaanottaja ymmärrä tai paheksuu sitä, onko silloin toisen aliarvioimista jättää neuvo kertomatta? Jos jättää hyvän neuvon kertomatta sen takia, että pelkää negatiivista vastareaktiota, olisiko se raukkamaista? Onko gabrielilla muuta vaihtoehtoa kuin esittää oma näkemyksensä ja neuvonsa? En tiedä, mutta minusta hän tekee oikein, eikä neuvotkaan ole monessa kohtaa huonoja vaikka eihän hänkään toki täydellinen ole. Sopii minun puolestani tänne oikein hyvin.

Omien näkemysten esittäminen on eri asia kuin neuvominen. Jälkimmäinen aiheuttaa ärtymystä enemmän kuin edellinen.
En ymmärrä miten tällaisella foorumilla kukaan voisi luotettavasti neuvoa ketään.

Minä kerron näkemyksiäni. Jokainen voi itse ajatella, analysoida tai arvostella niitä. Siitä syntyy keskustelua. Keskustelu taas tukee päämäärää. Itse pyrin vaikuttamaan keskustelun henkeen joihin osallistun. Joskus suutahdus tuo ilmi kiintoisan asian ja ilman sitä yksi asia tai oivallus olisi jäänyt kokematta. Jos hiffaan siinä jotain kerron sen yleensä myös suutahtajalle.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 16:39

Flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Toki palstaa saa arvostella ja kirjoittajia. Tuolloin kuitenkin samalla arvostelee myös itseään, koska kastaahan arvostelija itsekin tikkunsa paskaan.

Paska voi olla myös ravinteikas kasvualusta.

Flower, sinäpä sen sanoit. :D
Minua on aina ärsyttänyt ajatus (kielteiseksi tarkoitettu 'heitto'), jonka mukaan paskan täytyy olla hyvää, koska niin moni kärpänen 'tykkää' siitä. Eihän kysymys ole hyvyydestä, vaan ravinteikkuudesta. Kärpäset pörräävät paskassa, koska sen arvokas ravintosisältö on niille elinehto.
Kärpäset toimivat oikein ja järkevästi, joten niihin viittaava ja kielteiseksi tarkoitettu 'heitto' on älytön.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 16:44

Gabriel kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Pinja. Eikö me olla muututtu? Ehkä ei. Muutoksen siemen on kuitenkin itämässä. Se vaatii huolellista ja hellää hoivaa, jotta pääsee täyteen kukkaansa, ehkä mekin vielä opimme...

Vaan miksi sinä osallistut typeriin vääntöihin, miksi käynnistät niitä? Mikä on se liikeellepaneva voima joka sanoo, että tuota täytyy nokkia? Jokuhan siinä vetää, joku vietti joka kertoo, että nyt sinun täytyy.
Syy on AINA edellenkin itsesi sisällä, se ei ole ulkopuolinen. Ihminen itse päättää kuinka kommunikoi ja ihminen on itse vastuussa tuntestaan, vaikka moni yrittääkin ulkoistaa jopa omien tunteidensa vastuun.

Palstatappelut on mielestäni usein merkki sosiaalisesta tyhjyydestä, se on yksinäisyyden merkki. Ihminen tulee palstalle tappelemaan koska positiivinen keskustelu on liian lyhyttä. Täytyy riidellä koska riita kestää koko illan kunnes ihminen vaikka sammuu.

Kontrolloimalla omaa käytöstään palstalla sattaa oppia kontrolloimaan muitakin asioita elämässään. Kaikki ei valu suusta ulos sitä mukaa kun aivorunko niitä tuottaa.

Niin... Missä kulkee näkemysten/mielipiteiden ja neuvomisen/opastamisen/ohjaamisen/opettamisen raja?
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 25.06.2015 16:46

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ainakin alussa oli todella vahva tunne että niin on. Ei tosin sinun kohdallasi. Joku myös sanoi, että täällä tunnetaan puhdasta vihaa.

Minusta juuri Mirrin kohdalla on noin.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:52

Mirri kirjoitti:
Flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Toki palstaa saa arvostella ja kirjoittajia. Tuolloin kuitenkin samalla arvostelee myös itseään, koska kastaahan arvostelija itsekin tikkunsa paskaan.

Paska voi olla myös ravinteikas kasvualusta.

Flower, sinäpä sen sanoit. :D
Minua on aina ärsyttänyt ajatus (kielteiseksi tarkoitettu 'heitto'), jonka mukaan paskan täytyy olla hyvää, koska niin moni kärpänen 'tykkää' siitä. Eihän kysymys ole hyvyydestä, vaan ravinteikkuudesta. Kärpäset pörräävät paskassa, koska sen arvokas ravintosisältö on niille elinehto.
Kärpäset toimivat oikein ja järkevästi, joten niihin viittaava ja kielteiseksi tarkoitettu 'heitto' on älytön.

Eli paskasta saa sitä ravintoa jota sielu huutaa ja siksi osallistuu siihen?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 16:54

toope kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Luuletko, että tämän foorumin kahinoissa pyritään ihmisten tietoiseen vahingoittamiseen?

Minusta juuri Mirrin kohdalla on noin.

Eli sinun mielestäsikö Mirri pyrkii vahingoittamaan ihmisiä tietoisesti?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 25.06.2015 16:59

Hän on ollut niin kauan nettifoorumeilla, että tietää ihmisten heikot kohdat ja osaa niihin sopivasti iskeä.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 17:09

Mirri kirjoitti:Niin... Missä kulkee näkemysten/mielipiteiden ja neuvomisen/opastamisen/ohjaamisen/opettamisen raja?

Luulen että jokaisella on oma rajansa noissa kuinka asiat kokee.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet