Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja toope » 24.06.2015 16:12

Sateentekijä kirjoitti:
toope kirjoitti:Tai voimme myös sopia ettei mulla ole sen vertaa älyä ja sateentekijä on älykääpiö, niin ei tarvi kenenkään mitään ilmoitella.

Toope, kuinka pitkään meinaat jatkaa tuota lapsellisen typerää ilkeilyäsi?
Olethan aivan kuin eskarin tasoinen lapsi, paitsi, että hekin älyävät milloin pitää lopettaa.

Imoitin tämänkin viestin.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.06.2015 16:13

Sateentekijä kirjoitti:
toope kirjoitti:Eihän täällä sinunkaan pakko ole kirjoitella vaan tämä on vapaaehtoista, taitaa olla sun sanonta ihan.
Mene tukiasema.orgiin kopioimaan valokuvia, taitaa se olla sun älykkyydellesti paremmin sopiva foorumi. Tämä sitten oli silkkaa vittuilua.

Miksi sinä toope kuvittelet, että sinun epäkypsä vittuilusi purisi minuun pätkääkään? Minua lähinnä tympii , ettet sen vertaa älyä, että pitäisit pääsi kiinni, ellei sinulla ole mitään sanottavaa!

Ilmeisesti käyt urkkimassa tukiasema orgissa ketjuja, vaikket mitään sinne uskalla kirjoittaa.
Ja toiseksi; sinunhan piti yleisen vitutuksesi vuoksi olla täältä taas kerran poissa, et kuitenkaan malta:)

Imoitin tämänkin viestin.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.06.2015 16:18

Sateentekijä kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Vieläkö Satskua ketuttaa vai joko taantumuksellisuus pääsi loppupisteeseensä?

Mitä vittua sinäkin siinä?

Ilmoitin tämäkin.
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2015 16:22

Ryysy kirjoitti:- -

Hilppa: Henkilö, joka tekee omasta henkilökohtaisesta pahanolon purkauksestaan eli huutomerkistään julkisen, yrittää näyttää viattomalta ylläpitäjän pikku apulaiselta. Harmi vaan, mutta minuun ei pure kilven kiillotus noilla menetelmillä.

Tämä oli taas mielestäni sarjasta "ihmeellisiä tulkintoja", mutta eipä onneksi tarvitse kaikkea ymmärtääkään.

Irrotit viestini asiayhteydestään. Se oli osa vastauksestani Mirrin tulkintaan. En pääsääntöisesti kannata yksityisiksi alunperin tarkoitettujen huutomerkkiviestien julkistamista. Jos joku niin haluaa toimia, se on hänen asiansa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 24.06.2015 16:23

Mukavaahan tuo huutomerkin painelu on. On kuin olisin hyvin, hyvin tärkeä ihminen, kun painelen huutomerkkiä. Kokeilkaa muutkin.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.06.2015 16:52

Ei oo helppoo naisvaltasten alojen esimiehillä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.06.2015 18:48

Minä en enää painele huutomerkkiä kuin sellaisissa tapauksissa, että päiväkirjaani ilmaantuu ei-toivottava/ei-toivottu viesti. Kokemus on ohjannut tähän. Muut huutomerkit poistetaan ilman minkäänlaista vaikutusta. (Olisi kiva tietää, miksi näin on tehty, mutta en sentään viitsi ryhtyä ylläpitäjältä asiaa sähköpostitse tivaamaan.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.06.2015 20:18

Ette ole muuttuneet mihinkään. Muutosta lisäkseni on tapahtunut Trissessä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.06.2015 20:37

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2015 23:01

Joskus sanottiin niinkin, että ei pitäisi lainata turhaan, mutta PP on höllännyt sääntöjensä viidakossa jonkin verran.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.06.2015 23:08

Olen viime aikoina lainannut enemmän lähinnä demonstroidakseni quiten jälkeistä 1x ENTER vs. 2x ENTER -asiaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2015 23:19

Eikä mene perille, ei sitten millään. Olen ihmetellyt, miksi ei.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.06.2015 00:08

Psykopatologia kirjoitti:Olen viime aikoina lainannut enemmän lähinnä demonstrodakseni quiten jälkeistä 1x ENTER vs. 2x ENTER -asiaa.

Se on edelleen mulle nolla äks enter tai yksi äks enter. Laitan aina automaagisesti hiiren kohtaan, mihin kirjoitan ilman entteriä. Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat. Kyse on esteettisyydestä myös.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.06.2015 00:16

Ja minulla on ikävä Kyllästynyttä.

(Vaikka häntä varmaan ärsyttää, että aloitan lauseen usein ja- tai mutta -sanoilla.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 00:56

Ryysy kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Olen viime aikoina lainannut enemmän lähinnä demonstrodakseni quiten jälkeistä 1x ENTER vs. 2x ENTER -asiaa.

Se on edelleen mulle nolla äks enter tai yksi äks enter. Laitan aina automaagisesti hiiren kohtaan, mihin kirjoitan ilman entteriä. Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat. Kyse on esteettisyydestä myös.

Joillekin 2x ENTER voi olla tietoinenkin valinta - en tiedä mistä syystä - mutta useimmissa tapauksissa kirjoittaja kai on vain niin tyhmä, että mikään ei mene perille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 01:17

(Kai) Eskon isä Topias.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 05:26

Sateentekijä kirjoitti:Pinja. Eikö me olla muututtu? Ehkä ei. Muutoksen siemen on kuitenkin itämässä. Se vaatii huolellista ja hellää hoivaa, jotta pääsee täyteen kukkaansa, ehkä mekin vielä opimme...

Vaan miksi sinä osallistut typeriin vääntöihin, miksi käynnistät niitä? Mikä on se liikeellepaneva voima joka sanoo, että tuota täytyy nokkia? Jokuhan siinä vetää, joku vietti joka kertoo, että nyt sinun täytyy.
Syy on AINA edellenkin itsesi sisällä, se ei ole ulkopuolinen. Ihminen itse päättää kuinka kommunikoi ja ihminen on itse vastuussa tuntestaan, vaikka moni yrittääkin ulkoistaa jopa omien tunteidensa vastuun.

Palstatappelut on mielestäni usein merkki sosiaalisesta tyhjyydestä, se on yksinäisyyden merkki. Ihminen tulee palstalle tappelemaan koska positiivinen keskustelu on liian lyhyttä. Täytyy riidellä koska riita kestää koko illan kunnes ihminen vaikka sammuu.

Kontrolloimalla omaa käytöstään palstalla sattaa oppia kontrolloimaan muitakin asioita elämässään. Kaikki ei valu suusta ulos sitä mukaa kun aivorunko niitä tuottaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.06.2015 07:56

Trisse kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Minä en enää painele huutomerkkiä kuin sellaisissa tapauksissa, että päiväkirjaani ilmaantuu ei-toivottava/ei-toivottu viesti. Kokemus on ohjannut tähän. Muut huutomerkit poistetaan ilman minkäänlaista vaikutusta.

Näkeekö sen jostain?

Kyllä näkee, jos pyytää saada viestin, kun asia on käsitelty (joku pallura tai raksi ruutuun). Mulle ainakin on tullut meili, että asia on käsitelty ja kehotus meilata PP:n osoitteeseen, jos haluaa lisätietoa. Tällaisen viestin kolahtaminen postilaatikkoon on aina merkinnyt sitä, että mitään ei ole tehty. Sen sijaan kun pyysin poistamaan päiväkirjastani kaksi viestiä, niiden käsittelystä ei tullut ilmoitusta, mutta näin sitten itse, että viestit oli poistettu.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 08:22

Gabriel kirjoitti:Kontrolloimalla omaa käytöstään palstalla sattaa oppia kontrolloimaan muitakin asioita elämässään. Kaikki ei valu suusta ulos sitä mukaa kun aivorunko niitä tuottaa.

Voi olla niinkin, että nettifoorumi on elämässään lujilla olevilla ihmisillä ainoa paikka, jossa voi vähentää omaa kontrollointiaan ja purkaa paineita.
Gabriel, minusta sinun olisi hyvä välillä muistaa se tosiasia, että tämä on oikeasti mielenterveysongelmaisten ihmisten kohtaamispaikka. Haluttiin tai ei, elävän elämän paineet näkyvät tällä foorumilla. Ehkä on parempi, että kontrolli pettää täällä ja paineet purkautuvat tänne kuin että kontrolli pettäisi oman elämän keskellä ja paineet purkautuisivat siellä.

En oikein ymmärrä mihin pyrit kouluttamisyritykselläsi; tukkimaan ihmisiltä tämänkin henkireiän, vai mihin.
Sanoit palstatappelujen olevan usein merkki sosiaalisesta tyhjyydestä ja yksinäisyydestä. Mutta kuinkahan yksinäistä ja sosiaalisesti tyhjää sinulla mahtaa olla, kun viitsit ja joudat uppoutumaan nettifoorumilla kirjoittavien ihmisten kouluttamiseen mieleiseesi suuntaan. Syventymisesi tämän foorumin kirjoittajien muokkailuun kertoo jotakin sinusta, eikä mielestäni mitään hyvää.

Tuli vielä mieleeni... Gabriel, ajattele tämä foorumi jonkinlaisena ryhmäpsykoterapiana. Pidätkö itseäsi soveltuvana henkilönä ohjaamaan ryhmäpsykoterapiaa? Ei tarvitse vastata 'ääneen', kunhan kysyt hiljaa itseltäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 09:10

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kontrolloimalla omaa käytöstään palstalla sattaa oppia kontrolloimaan muitakin asioita elämässään. Kaikki ei valu suusta ulos sitä mukaa kun aivorunko niitä tuottaa.

Voi olla niinkin, että nettifoorumi on elämässään lujilla olevilla ihmisillä ainoa paikka, jossa voi vähentää omaa kontrollointiaan ja purkaa paineita.

Totta. Mutta se ei muuta tosiaasiaa miksikään esim. yksinäisyydestä. Toisinaan netti toimii vahingoittavana ja toisinaan rakentavana.
Mirri kirjoitti:Gabriel, minusta sinun olisi hyvä välillä muistaa se tosiasia, että tämä on oikeasti mielenterveysongelmaisten ihmisten kohtaamispaikka. Haluttiin tai ei, elävän elämän paineet näkyvät tällä foorumilla. Ehkä on parempi, että kontrolli pettää täällä ja paineet purkautuvat tänne kuin että kontrolli pettäisi oman elämän keskellä ja paineet purkautuisivat siellä.

Kyllä tätä ja muitakin foorumeita voi pitää paineenpurkupaikkana. Vaan onko oikea tapaa purkaa paineita "monottamalla"? Eli se mikä on poskellaan niin annetaan sille jossain yhteydessä valta jopa niin paljon, että joillekkin tulee riippuvaisuus oman kyseisen tunteen ruokkimisesta? Negatiivinen tunne ruokkii negatiivisuutta, positiivinen positiivisuutta. Omaa tapaa purkautua kandee funtisa myös ympäristön kannalta.
Mirri kirjoitti:En oikein ymmärrä mihin pyrit kouluttamisyritykselläsi; tukkimaan ihmisiltä tämänkin henkireiän, vai mihin.

En pyri tukkimaan kenenkään henkireikää vaan osoittamaan niitä asioita miksi joku toimii (itse) tietyllä tapaa. Eli oman toiminnan ymmärtämistä.
Mirri kirjoitti:Sanoit palstatappelujen olevan usein merkki sosiaalisesta tyhjyydestä ja yksinäisyydestä. Mutta kuinkahan yksinäistä ja sosiaalisesti tyhjää sinulla mahtaa olla, kun viitsit ja joudat uppoutumaan nettifoorumilla kirjoittavien ihmisten kouluttamiseen mieleiseesi suuntaan. Syventymisesi tämän foorumin kirjoittajien muokkailuun kertoo jotakin sinusta, eikä mielestäni mitään hyvää.

Sinä voit tulkita minua kuinka haluat, koska et tunne minua. En muuten pidä tätä foorumia mitenkään erityisenä. Muiilla foorumeilla tuntuu olevan kärkikahinoissa aivan samantyyppiset henkilöt.
Mirri kirjoitti:Tuli vielä mieleeni... Gabriel, ajattele tämä foorumi jonkinlaisena ryhmäpsykoterapiana. Pidätkö itseäsi soveltuvana henkilönä ohjaamaan ryhmäpsykoterapiaa? Ei tarvitse vastata 'ääneen', kunhan kysyt hiljaa itseltäsi.

En pyri ohjaamaan. Haluan herättää ajatuksia ja tutkiskelua.
Haluan että ihminen ymmärtää miksi sanoi jotakin tai miksi pyrki tietoisesti loukkaamaan jotain toista.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet