Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 21:21

Kissi kirjoitti:Minä olen sitämieltä, että Tuuve tulee tänne juttelemaan ja useimmiten sinä saat hänet poistumaan.

Minusta tuntuu kohtuuttomalta syytellä toisia kirjoittajia jonkun poistumisesta. Aikuiset ihmiset poistuvat oman - eivät toisten! - mielen mukaan, ja vain ylläpitäjällä on valtuudet saada kirjoittaja poistumaan foorumilta ilman tämän omaa tahtoa.
On aivan pötyä väittää, että joku rivikirjoittaja saisi jonkun toisen poistumaan. Etenkin tällä foorumilla, jolla ylläpitäjä pitelee tiukasti ohjat käsissään ja (luojan kiitos!) viis veisaa kirjoittajien herkkänahkaisuuksista ja ilmoittamisherkkyyksistä.

Toivottavasti Toope on loukkaantuneisuutensa keskellä huomannut, ettei hänen viestinsä hävinnyt mihinkään, vaikka minä ilmoitinkin siitä ylläpitoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 21:25

Syytellä? Minulla oli mielipide. Tuskastuttaa kun odotan Sateentekijältä niin paljon ja aina saa pettyä, kun se rupee tyhmäx.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 21:50

Mirri:
"Toivottavasti Toope on loukkaantuneisuutensa keskellä huomannut, ettei hänen viestinsä hävinnyt mihinkään, vaikka minä ilmoitinkin siitä ylläpitoon."

Tästä olisin kiinnostunut, että mitä ajattelette, kun ilmoitatte ylläpitoon huutomerkillä, jonkun tekstin poistamista? Mikä siinä on se tarkoitus ja mitä sillä saavuttaa?
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 21:57

Itse - siis minä - on reagoinut kohdalleen osuneeseen tapahtumaan ja ilmoittamalla siirtänyt tapahtumasta vastuun taholle, joka pystyy arvioimaan objektiivisemmin ja tarvittaessa puuttumaan asioiden kulkuun. Ilmoittamatta jättämisellä ei saavuta muuta kuin sen, että jää miettimään: olisikohan pitänyt reagoida ja olisikohan pitänyt ilmoittaa...

Noin minä ajattelen ja koen tämän asian.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.06.2015 22:07

Minusta ilmoittaminen on henkilökohtaisempaa kuin asian siirtämistä eteenpäin. Se on vahva henkilökohtainen mielenilmaus, joka sisältää epäkohdan ilmiannon. Oletan, että palstan pitäjä seuraa keskusteluja myös omaehtoisesti ilman kenenkään ilmoittelujakin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 22:07

Kiitos vastauksesta. Minulla on joku kumma kehtaamiskynnys tuossa;että eihän sitä kehtaa nyt toisista kannella.
Ja omalla kohdallani vielä painaa puntarissa sekin, että Ylläpitäjä on mies (Vesa ei aina vaan tajuu) ja siksi naisten keskeisten viestien ilmoittaminen hämmentää.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 23.06.2015 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja toope » 23.06.2015 22:08

Kyse ei ole siitä, että olisin loukkaantunut, kun painoit nappulaa. Minä kirjoitin sinulle ensin ihan asiallisen viestin dokumenteista ja videovuokraamisesta ja sitten sateentekijä laittoi viestin johon lainasi mun viestiäni ja sanoi että kirjastosta saa ilmaiseksi.
Ihan kun en sitä tietäisi ja tuli sitten vastattua älykääpiö siihen.

Kohta sateentekijä kirjoitti jotain paskaa minulle tai minusta toiseen ketjuun ja sinä sanoit sille ettei viesti tähän kuulu ja sateentekijä oli sen poistanut.
Miksi et mulle antanut mahdollisuutta poistaa yhtä sanaa mutta sateentekijälle annoit mahdollisuuden poistaa koko viestin lähes samaan aikaan?

Mirrille tämä.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.06.2015 22:22

toope on syyllinen. Sateentekijä on syyllinen.

Kuten olen todennut, toisen huonolla tekemisellä ei tule perustella omaa huonoa tekemistä. Jos noin tekee, siitää vastuun omasta pahasta tekemisestään itsen ulkopuolle, so. toiselle kirjoittajalle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 22:40

Hilppa kirjoitti:Minusta ilmoittaminen on henkilökohtaisempaa kuin asian siirtämistä eteenpäin. Se on vahva henkilökohtainen mielenilmaus, joka sisältää epäkohdan ilmiannon. Oletan, että palstan pitäjä seuraa keskusteluja myös omaehtoisesti ilman kenenkään ilmoittelujakin.

Miten lukijoiden ja kirjoittajien olisi mielestäsi parasta toimia; ilmoitetaanko omien havaintojemme ja tuntemustemme mukaan vai ei? Vai ollaanko kuin ei huomattaisikaan/havaittaisikaan, eikä ilmoiteta mitään mistään syystä?
Minä en osaa ajatella ilmoittamista ilmiantona. Täällä tuskin kukaan on puuhaamassa mitään ylläpitäjän selän takana, joten käsite ilmianto tuntuu ja kuulostaa kovin oudolta. Vielä vähemmän ymmärrän käsitettä epäkohdan ilmianto. Ei kai epäkohdissa ei ole mitään ilmiantamista, niistä vain ilmoitetaan.

Ja vielä: mitä muita keinoja nettifoorumilla on siirtää havaittu epäkohta/asia eteenpäin kuin sen ilmoittaminen ylläpitäjälle?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 22:48

Itse kannatan sitä, että sanomiset sanotaan tai ollaan hiljaa, ilman että pakotetaan ylläpito ottamaan kantaa. Koska 'tunnemme' toisemme.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 22:48

toope kirjoitti:Kyse ei ole siitä, että olisin loukkaantunut, kun painoit nappulaa. Minä kirjoitin sinulle ensin ihan asiallisen viestin dokumenteista ja videovuokraamisesta ja sitten sateentekijä laittoi viestin johon lainasi mun viestiäni ja sanoi että kirjastosta saa ilmaiseksi.
Ihan kun en sitä tietäisi ja tuli sitten vastattua älykääpiö siihen.

Kohta sateentekijä kirjoitti jotain paskaa minulle tai minusta toiseen ketjuun ja sinä sanoit sille ettei viesti tähän kuulu ja sateentekijä oli sen poistanut.
Miksi et mulle antanut mahdollisuutta poistaa yhtä sanaa mutta sateentekijälle annoit mahdollisuuden poistaa koko viestin lähes samaan aikaan?

Mirrille tämä.

Mikä minä olen mitään mahdollisuuksia jakelemaan täällä kenellekään? Ilmoitan ylläpitoon, kun minua pistää silmään - sillä siisti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 22:50

Kissi kirjoitti:Itse kannatan sitä, että sanomiset sanotaan tai ollaan hiljaa, ilman että pakotetaan ylläpito ottamaan kantaa. Koska 'tunnemme' toisemme.

Pakotetaan ylläpito ottamaan kantaa? Kerro, miten ylläpidon pakottaminen käytännössä tapahtuu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.06.2015 22:50

Et kommentoinut kirjoitustani kokonaisuutena, sillä jätit viimeisen virkkeen ikään kuin lukematta.

Nuo olivat omia mietteitäni, eikä minulle sinänsä ole uutta se, että sinä et niitä ymmärrä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.06.2015 22:58

Hilppa, oletan, että vastauksesi sinulle esittämiini kysymyksiin on tässä kirjoituksessasi:
Oletan, että palstan pitäjä seuraa keskusteluja myös omaehtoisesti ilman kenenkään ilmoittelujakin.

Käsitän kommenttisi niin, että sinun mielestäsi lukijoiden ja kirjoittajien ei kannata/pidä ilmoittaa ylläpitoon mitään. Varmaan oikaiset, jos olen ymmärtänyt jotakin väärin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.06.2015 23:02

Kerran pakotin ylläpidon poistamaan yhden viestin ja uhkasin itsarilla -toimi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 23:17

Mirri kirjoitti:
Kissi kirjoitti:Itse kannatan sitä, että sanomiset sanotaan tai ollaan hiljaa, ilman että pakotetaan ylläpito ottamaan kantaa. Koska 'tunnemme' toisemme.

Pakotetaan ylläpito ottamaan kantaa? Kerro, miten ylläpidon pakottaminen käytännössä tapahtuu.

Luulen että (nyt kun Kyllästynyt on pois) Perttin on yksinään blokattava kaikkien huutomerkkien
ilmoittavat jutut, eli paneuduttuva niihin kesken omien töiden. Luulen sen myös olevan ylimääräinen rasite hänelle. Kuitenkaan ilmiannot eivät koske rikoksia tms. Sellaiset pitääkin ilmoittaa, mutta eihän meillä selllaisia tapahdu, vaan ihan jotain pirullisia heittoja vaan. Sitten Pertin on osallistuttava poistamalla tai jättämällä poistamatta, pointti on se,miksi häiritä Perttiä tyhjänpäiväisyyksillä jotka voimme ihan itsekkin selvitellä, jos on aihetta.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.06.2015 23:30

Et edelleenkään kommentoinut viestiäni kokonaisuutena, koska et ymmärrä mietteitäni Mirri, mikä on jo tullut selväksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.06.2015 23:52

En esittäis, sairastahan se oli.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.06.2015 23:55

Kaikella ystävyydellä kuitenkin, mua naurattaa vieläkin se, kun sinä Sateentekijä soitit Luukkoselle, että poistaa jonkun jutun :D palstalta. Niin on tehnyt ainoastaan Tristan aiemmin. Se oli jotenkin niin abrusdia, että purskahdin raikuvaan nauruun. En ilkeyttäni, vaan ajattelin:uskomaton tahto tuolla saada päänsä läpi.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2015 00:00

Sateentekijä kirjoitti:Kyllä täytyy todeta, että palstan ilmapiiri on muuttunut, mutta mihin suuntaan, se on sitten eri asia. Kaunaisuus säilyy, ehkä se vain muuttaa muotoaan, muttei mihinkään katoa.

Ei säily kaikilla.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet