Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2015 15:39

Gabriel kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kyllästyneen kohtaloksi koitui henkilökohtainen ylpeys.
Eiköhän tuo uudestaan jollain toisella nikillä ilmesty.

Uskotko jo "selvittäneesi" meidät kaikki? Viestistäsi päätelleen et ole ainakaan Kyllästyneen kohdalla ymmärtänyt mitään.

Ja mikään ei ärsytä niin paljon kuin toisen narsismi.

Väärin, mikään ei ärsytä enempää kuin toisen saama huomio, jonka itse kokee ansaitsemattomaksi.
Kohdallasi lienee kysymys tästä.

Joskus joku myös tuntee, että se on itseltä pois.

Väärin. Kyse ei ole huomiosta, koska sellainen on aina annettua, vaan omaehtoisesta toiminnasta, jollaista on kirjoittaminen nettiin. Kuten aiemmin totesit kirjoittaminen itselle.

Majanderin mukaan kuitenkin kirjoittaminen on keskustelua ja lukeminen kuuntelua.

ESSEE, Kulttuuri
Antti Majander
18.6.2015
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1434512228610
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 16:03

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.06.2015 16:05

Hilppa kirjoitti:Väärin. Kyse ei ole huomiosta, koska sellainen on aina annettua, vaan omaehtoisesta toiminnasta, jollaista on kirjoittaminen nettiin. Kuten aiemmin totesit kirjoittaminen itselle.

Majanderin mukaan kuitenkin kirjoittaminen on keskustelua ja lukeminen kuuntelua.

ESSEE, Kulttuuri
Antti Majander
18.6.2015

Boldaus minun.

Mitähän tähän pitäis sanoa, näin niinku "koristerapparin" näkökulmasta.

Mä olen aina uskonut siihen, että kannattaa synnyttää omat ajatukset ja "viisaudet" itse. Maailma on täynnä asioita jotka on joku muu keksinyt jo aikaisemmin. Kuitenkin samojen asioiden löytäminen ja havaitseminen on tyydyttävää, vaikka joku olisi kolunnut ne jo läpikotaisin aikaisemmin tai kirjoittanut aiheesta jopa kirjan. Omat löydöt ja omat ajatukset on AINA omia vaikka joku muu olisikin ne jo löytänyt aikaisemmin.

Itse en halua enkä pyri nojautumaan jonkun toisen mielipiteeseen tai havaintoon kuin poikkeustapauksessa.
En pyri käyttämään jonkun toisen (aktoriteetin) sanomisia tai mielipiteitä tukenani vaan pyrin perustelemaan kaiken pitkälle itse. Pitkässä juoksussa kehittävämpi tapa. (Koska omaa joutuu hanakammin puolustamaan ja monesta muustakin syystä.)

Tämä ei tarkoita sitä etteikö pitäisi opiskella ja lukea. Kaikki lukeminen on hyödyllistä ja se on sama kuin pistäisi kokemuksia pankkiin. Nuorena luin usein kirjan per päivä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.06.2015 16:15

Ryysy kirjoitti:Rehellistä kertoa, että pöytä on katettu. Se vaikuttaa siihen, kuinka ihmisten viestejä tulkitsee. Mutta jos kattaa pari kertaa pöydän niin että siinä tarjoillaan kevätkääryleiksi naamioituja kakkapökäleitä, saattaa joutua helposti ns. paskalistalle.

Kyllä, sinäkin poimit juuri nyt jotain tietyllä tyylillä. Se kertoo sinusta.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 16:24

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 22.06.2015 16:27

Minua vituttaa saatanasti.
Viimeksi muokannut toope päivämäärä 22.06.2015 22:07, muokattu yhteensä 1 kerran
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2015 16:29

Gabriel kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Väärin. Kyse ei ole huomiosta, koska sellainen on aina annettua, vaan omaehtoisesta toiminnasta, jollaista on kirjoittaminen nettiin. Kuten aiemmin totesit kirjoittaminen itselle.

ESSEE, Kulttuuri
Antti Majander
18.6.2015

Boldaus minun.
- -
Itse en halua enkä pyri nojautumaan jonkun toisen mielipiteeseen tai havaintoon kuin poikkeustapauksessa.
En pyri käyttämään jonkun toisen (aktoriteetin) sanomisia tai mielipiteitä tukenani vaan pyrin perustelemaan kaiken pitkälle itse. Pitkässä juoksussa kehittävämpi tapa. (Koska omaa joutuu hanakammin puolustamaan ja monesta muustakin syystä.)
- -

Minäkään en tukeutunut Majanderiin. Ainoastaan totesin hänen näkemyksensä kirjoittamisesta, mikä ei koskenut varsinaisesti nettikirjoittelua, vaan ennemminkin painettua kirjallisuutta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2015 16:31

toope kirjoitti:Minua vituttaa saatanasti ja pidän nyt ainakin viikon taukoa täältä ja katson sen jälkeen vieläkö vituttaa.

Mikä? Minua myös särkee päätä ja oksettaa, enkä tiedä mistä johtuu. Ei ainakaan alkoholista, ruokamyrkytyksestä tms.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 16:44

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 22.06.2015 16:54

Hilppa kirjoitti:
toope kirjoitti:Minua vituttaa saatanasti ja pidän nyt ainakin viikon taukoa täältä ja katson sen jälkeen vieläkö vituttaa.

Mikä? Minua myös särkee päätä ja oksettaa, enkä tiedä mistä johtuu. Ei ainakaan alkoholista, ruokamyrkytyksestä tms.

Minulla on vitun sitkee korvatulehdus mikä alkoi kuukausi sitten. Päivystyslääkäri vain nauroi ja sanoi ettei aikuisella voi korva niin särkee että pitää tulla päivystykseen. Sitten se tärykalvo puhkesi parin päivän päästä ja meni samalla kuulo toisesta korvasta ja nyt kai pitää paikata se tärykalvo kun tulehdus loppuu.
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2015 16:58

Ei kuulosta hyvältä. Vaatii hyvän hoidon. Puhdistukset useampaan kertaan lääkärissä ja antibiootit eli kunnon tropit. Ja saattaa myös sattua se "penslaus". Kuulo luultavasti palautuu huolellisen hoidon myötä.

On kokemusta erikoiskorvapotilaan vaimona.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2015 18:31

Hilppa kirjoitti:Ja mikään ei ärsytä niin paljon kuin toisen narsismi.

Älä muuta viserrä. Omasta narsismista ei olla moksiskaan, aivan kuin omaa narsismia ei olisi edes olemassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.06.2015 18:41

Tässä kontekstissa (nyt) väärä tulkinta omahyväiseen tyyliin esitettynä koetaan loukkaavana (luulen).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 19:21

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 19:30

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 22.06.2015 20:08

Eihän täällä sinunkaan pakko ole kirjoitella vaan tämä on vapaaehtoista, taitaa olla sun sanonta ihan.
Mene tukiasema.orgiin kopioimaan valokuvia, taitaa se olla sun älykkyydellesti paremmin sopiva foorumi. Tämä sitten oli silkkaa vittuilua.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.06.2015 20:19

Sateentekijä kirjoitti:
kirjoittaja Psykopatologia » 22.06.2015 18:41
Tässä kontekstissa (nyt) väärä tulkinta omahyväiseen tyyliin esitettynä koetaan loukkaavana (luulen).

PP. käytät liikaa sivistyssanoja. Yritätkö niiden käytöllä osoittaa olevasi meidän tavallisten tallaajien yläpuolella? Tuossakin edellämainitussa ei olisi ollut suunnattoman vaikeaa korvata sana konteksti sanalla asiayhteys, Haluatko brassailla , vai aliarvioitko meidän käsityskykyä?

Tiivistin viestin foorumin suositusten mukaiseksi. - Emmenhän me täällä ole tasa-arvoisia. Koulussakin ope on oppilaiden "yläpuolella". On totta, että olen yliarvioinut tavisten käsityskykyä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 22.06.2015 20:21

Sateentekijä
"...muissakin foorumeissa kirjoittavana en ole koskaan törmännyt ilmiöön, missä ylläpitäjä alkaa sanella tyylin, millä saa kirjoittaa ja millä ei.
Olen ymmärtänyt, että ylläpitäjä kontrolloi foorumin viestien sisältöä, ei lauserakenteita yms toisarvoista..."

no mutta kun juuri siitä täällä on kysymys, että vartavasten opetetaan, jos haluaa oppia. Sivistys sanat on käytössä siksi, että niiden tarkoitusta ymmärtämätön, voi selvittää asia yhteyden sanan ja tekstin suhteen. Normaali uteliaisuus jo pakottaa selvittämään mitä mikäkin tarkoittaa. Kuka muu kuin Pertti vaivautuu moukkia neuvomaan. Muut ylläpitäjät viis veisaavat palstalaistensa sivistyksen tasosta.
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.06.2015 20:34

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 22.06.2015 20:41

Jos ja kun lukee (minä esim.) pelkkää kertomakirjallisuutta, ei opi käyttämään sivistys-sanoja niin arkipäiväisesti, kuin vaikka 'tiede'' tms.tekstiä lukiessa. Ilmiön nimi on oppimaton Juntti. tsih
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet