Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Eikö muilla ole enempää sanottavaa tähän? Minusta uutinen oli järkyttävä, etenkin kun yhdessä artikkelissa kerrottiin, että aiemmin myyntilupaa ei annettu haittavaikutusten vuoksi. Länsimaissa suhtaudutaan uskomattoman kevyesti lääkkeiden haittoihin, ja vieläpä lääkkeiden joilla säädellään aivojen toimintaa. Tällaisia "lääkkeitä" kehdataan kuitenkin markkinoida vieläpä terveille ihmisille.
Ei kai sitä kenellekään pakolla syötetä.
Ei, mutta lääkkeiden markkinointi terveille ihmisille on epäeettistä.
Minun on vaikeaa kuvitella, että joku jolle haluttomuus ei ole ongelma ottaisi lääkettä joka on tarkoitettu haluttomuuteen.
Haluttomuudella saattaa olla hyvin suuri vaikutus ja merkitys ihmisen elämässä.
Minun ei ole vaikea kuvitella. Haluttomuudessahan voi olla kyse siitä, että parisuhteessa mies on tyytymätön, vaikka nainen ei itse koe asiaa ongelmaksi. Tuo lääke ei edes kuulostanut kovin tehokkaalta, aloitusviestistä:
Lääke vaikuttaa naisen aivoissa esimerkiksi hormonien, kuten serotoniinin ja dopamiinin, määrään.
Flibanser kehitettiin itse asiassa ensiksi masennuslääkkeeksi.
Kokeissa on havaittu että se lisää seksuaalista halua tai tuottaa ”seksuaalisesti tyydyttävän kohtaamisen”.
Halu lisääntyy yhden kerran kuussa lisää niillä naisilla, joilla on seksiä tai seksuaalisia kohtaamisia tavallisesti kahdesta
kolmeen kertaan kuussa.
Lisäksi lääkkeellä on sivuvaikutuksia. Se voi unettaa, laskea verenpainetta nopeasti ja pyörryttää etenkin alkoholin kanssa.
http://www.hs.fi/tiede/a1305960530811
Siis miksi naisen pitäisi syödä lääkettä, jos hän kuitenkin haluaa ilman lääkettäkin 2-3 kertaa kuussa? Alkavatko lääkkeen markkinoijat nyt sitten luomaan normia, että naisen pitäisi haluta enemmän kuin 2-3 kertaa kuussa, joka kuulostaa ihan normaalilta. Nuo sivuvaikutukset kuulostavat vaarallisilta. Jos syö tuota lääkettä, ei kai sitten kannata juoda viiniä illallisen kanssa.