Kun pelko hallitsee

Re: Kun pelko hallitsee

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.06.2015 11:27

11:27
Kyllästynyt 7.6.2015 11:01
Erityisen halventavaa on mielestäni vedota sanan "akka" käyttämiseen sillä perusteella, että naiset peniksiä vertailevat!

Minustakin ym. perustelu on ontuva.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 07.06.2015 11:33

Psykopatologia kirjoitti:11:27
Kyllästynyt 7.6.2015 11:01
Erityisen halventavaa on mielestäni vedota sanan "akka" käyttämiseen sillä perusteella, että naiset peniksiä vertailevat!

Minustakin ym. perustelu on ontuva.

Tuossa on kyllä niin paha ja korvaan sattuva kielioppivirhe, että on pakko korjata.
po. että naiset vertailevat peniksiä.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 11:37

Flower kirjoitti:Lisäys 3. Samallahan myös korostetaan pienemmin varusteltujen huonommuutta, jos sanotaan, että isommin varusteltujen kehuminen on loukkaavaa ja aiheuttaa puutteellisuuden tunnetta.

Tuo on totta, mutta riippuu sekin mielestäni asiayhteydestä. Mutta myös tiettyjä asioita täytyy määrättyyn pisteeseen saakka sietää. Realistinen käsitys itsestä on mielestäni suotavaa. Eli hahmottaa oman paikkansa ja pyrkiä elämään niillä ominaisuuksila ja kyvillä mahdollisimman hyvin ja onnellisesti kuin pystyy.
Heikkouksista taikka vahvuuksista jatkuva muistuttaminenkaan ei ole sopivaa vaan kun asia on todettu niin tarpeeton hekuttaminen on turhaa.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 07.06.2015 11:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.06.2015 11:39

Tuollainen ei ole kielioppivirhe vaan sanajärjestys"virhe".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 11:41

Eiköhän siihen joku ulkoinen, itsestä riippumaton, selitys löydy.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2015 11:55

Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt (7.6.2015 0:05)
Kuitenkin itse ilmaiset viestissäsi Gabrielilla olleen "syy" nimittelyyn.
Koska mielestäni ei ole olemassa sellaista asiaa tai ajatusta joka olisi pätevä syy tai "syy"
nimittelyyn, en pidä Psykopatologian perustelua (Gabrielilla oli "syy") onnistuneena.

Psykopatologia 7.6.2015 11:20
Mielestäni (vastaavasti) Kyllästyneellä ei mielestäni ollut "pätevää" syytä ottaa Kaapon
aivoja esiin. (Tarkkaan ottaen "syy(t)" oli(vat) Kaapon teksti-sisällöt, eivät aivot.)
Olen tuonut esiin, että argumentointien tulisi pohjata kirjoittajan teksteihin,
ei esimerkiksi hänen persoonaansa tai kikkeliinsä yms.

"Tarkkaan ottaen" Gabrielin tekstit ovat peräisin hänen aivoistaan.
Entä oliko mielestäsi Gabrielilla pätevä syy tai "syy" solvata minua täydeksi kusipääksi???

Lisäksi haluaisin tietää mitä sanoja on sallittua/hyväksyttävää käyttää vastineiksi esimerkisi sanoille "akka", "muija", "harppu", "kotko" jne.?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja toope » 07.06.2015 12:04

Miehet tällä foorumilla ovat niin yksinkertaisia, että olisivat vaan ylpeitä, jos joku nainen heistä käyttäisi esim. mulkku-haukkumasanaa. Joten tuskin kannattaa alentua nimittelemään niitä.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 12:11

toope kirjoitti:Miehet tällä foorumilla ovat niin yksinkertaisia, että olisivat vaan ylpeitä, jos joku nainen heistä käyttäisi esim. mulkku-haukkumasanaa. Joten tuskin kannattaa alentua nimittelemään niitä.

Heikkoa ja huonosti muotoiltua provosointia.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.06.2015 12:12

Kyllästynyt 7.6.2015
Minusta noin ei ole.

Entä oliko mielestäsi Gabrielilla pätevä syy tai "syy" solvata minua täydeksi kusipääksi???
Vain "syy".

Lisäksi haluaisin tietää mitä sanoja on sallittua/hyväksyttävää käyttää vastineiksi esimerkisi
sanoille "akka", "muija", "harppu", "kotko" jne.?

Noille sanoille ei ole hyviä vastineita. Ko. ilmaisut sopivat vain sangen harvoihin ja valittuihin
konteksteihin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 12:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt (7.6.2015 0:05)
Kuitenkin itse ilmaiset viestissäsi Gabrielilla olleen "syy" nimittelyyn.
Koska mielestäni ei ole olemassa sellaista asiaa tai ajatusta joka olisi pätevä syy tai "syy"
nimittelyyn, en pidä Psykopatologian perustelua (Gabrielilla oli "syy") onnistuneena.

Psykopatologia 7.6.2015 11:20
Mielestäni (vastaavasti) Kyllästyneellä ei mielestäni ollut "pätevää" syytä ottaa Kaapon
aivoja esiin. (Tarkkaan ottaen "syy(t)" oli(vat) Kaapon teksti-sisällöt, eivät aivot.)
Olen tuonut esiin, että argumentointien tulisi pohjata kirjoittajan teksteihin,
ei esimerkiksi hänen persoonaansa tai kikkeliinsä yms.

Lisäksi haluaisin tietää mitä sanoja on sallittua/hyväksyttävää käyttää vastineiksi esimerkisi sanoille "akka", "muija", "harppu", "kotko" jne.?

Yllä, jankkamisella keskustelun sivuraiteelle vetämistä, asiakeskustelun sabotoimista ja omien pähänpinttymien esilletuontia.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 07.06.2015 12:18

Et kuitenkään ärähtänyt kun Mirri vei tämän keskustelun peniskeskusteluksi?
Keskinäistä nuolemista, kaiketi.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.06.2015 12:21

Gabriel:
Yllä, jankkamisella keskustelun sivuraiteelle vetämistä, asiakeskustelun sabotoimista ja omien pähänpinttymien esilletuontia.

Minusta ei kuitenkaan, vaan pyrkimystä selventämiseen asioissa, joista tuli ketjun pää-aiheita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2015 12:23

Psykopatologia kirjoitti:Tuollainen ei ole kielioppivirhe vaan sanajärjestys"virhe".

Ei ole virhe eikä "virhe".

Lauseiden "Erityisen halventavaa on mielestäni vedota sanan "akka" käyttämiseen sillä perusteella, että naiset peniksiä vertailevat!"
ja
"Erityisen halventavaa on mielestäni vedota sanan "akka" käyttämiseen sillä perusteella, että naiset vertailevat peniksiä!"
merkitys ja sanoma ovat erilaiset.

Sanajärjestyksessä "... että naiset peniksiä vertailevat" paino on sanassa "vertailevat" - ja juuri vertailuhan tässä on se merkittävä teko!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2015 12:24

Gabriel kirjoitti:Eiköhän siihen joku ulkoinen, itsestä riippumaton, selitys löydy.

Mihin viittaat ja mitä tarkoitat?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2015 12:31

Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt 7.6.2015
Minusta noin ei ole...

Mistä Gabrielin tekstit sitten ovat peräisin jos eivät hänen aivoistaan?
Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt
Vain "syy"...

En ymmärrä mitä eroa on syyllä ja "syyllä".
Niin kuin jo sanoin, mielestäni ei ole olemassa mitään syytä tai "syytä" joka oikeuttaisi Gabrielin solvaamaan minua täydeksi kusipääksi.
Kuitenkin hän on noin tehnyt jo kahdesti, mutta kukaan muu kuin minä ei näytä kiinnittävän asiaan mitään huomiota - puhumattakaan siitä, että ilmoittaisi ettei tuollainen solvaaminen ole hyväksyttävää tai sallittua.
Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt 7.6.2015
Lisäksi haluaisin tietää mitä sanoja on sallittua/hyväksyttävää käyttää vastineiksi esimerkisi
sanoille "akka", "muija", "harppu", "kotko" jne.?

Noille sanoille ei ole hyviä vastineita. Ko. ilmaisut sopivat vain sangen harvoihin ja valittuihin
konteksteihin.

Mitä sitten on sallittua tehdä jos noita sanoja kuitenkin käytetään? Ja mitä voi/on sallittua tehdä, jos joku solvaa minua täydeksi kusipääksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 12:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Eiköhän siihen joku ulkoinen, itsestä riippumaton, selitys löydy.

Mihin viittaat ja mitä tarkoitat?

Pyydän julkisesti anteeksi "akka" sanan käyttöä, kuin myös muitakin ilmaisuja, jotka ovat saattaneet tuntua sinusta loukkavilta. Minulle ne ovat vain sanoja, mutta en ole ymmärtänyt niiden syvempää merkitystä sinulle.
Olet oikeassa, minä olen väärässä.
Anteeksi, haluaisin jatkaa puhtaalta pöydältä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.06.2015 12:41

toope kirjoitti:Otsiko aihe on edelleen kun pelko hallitsee ja siinä yksi mies suurimmaksi osaksi puhuu vain munasta, niin kyllä silloin taitaa olla kyseessä pienimunainen mies.

Lähinnä hybris, joka on puhjennut kukkaan useassa yhteydessä täällä. Todennut ei-omaavansa hienoja tutkintoja (=koulutuksen väheksyntä) ja omanneensa yliopistokoulutettuja alaisinaan, "tärkeä henkilö, jonka kanssa asiat hantlataan". Tulevansa kansan syvistä riveistä ym. paskaa, jonka avulla puolustellut "akka", "ämmä", "misu", "kotko" halventavien ilmaisujen käyttöään. "Liisa ihmemaassa" ei-hulluna täällä hulluina pitämiensä keskelle tullut pällistelemään ja harjoittamaan sensitivity trainingiaan.

Tämä oli huippuhöhlyys: Siinäpä se juuri onkin, jos oma poikaystävä sattuu olemaan vaikka nyt keskiverto taikka pienemmällä puolella niin näitä keskusteluja jo häveliäisyys syistä välttää. ... kuvaa hänen käsitystään muista miehistä ja heidän vaimoistaan sekätilastotieteellisen näkemyksen ja perusprinsiippien puutettaan. + lapsettomuuspuheet, joiden mukaan siitä selviää lapsettomuushoidoilla tai adoptiolla.

Älä nyt vaan Kaapo kimmastu tai loukkaannu, mutta vähän voisit ajatellakin kirjoittaessasi tänne. Ihan kaikki ei mene läpi meille hulluillekaan. (Ilmaisulla hulluus tarkoitan tässä yhteydessä yleistä hulluutta, joka meissä monissa ihmisissä ilmenee, en mielisairautta.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 12:50

Hilppa kirjoitti:
toope kirjoitti:Otsiko aihe on edelleen kun pelko hallitsee ja siinä yksi mies suurimmaksi osaksi puhuu vain munasta, niin kyllä silloin taitaa olla kyseessä pienimunainen mies.

Lähinnä hybris, joka on puhjennut kukkaan useassa yhteydessä täällä. Todennut ei-omaavansa hienoja tutkintoja (=koulutuksen väheksyntä) ja omanneensa yliopistokoulutettuja alaisinaan, "tärkeä henkilö, jonka kanssa asiat hantlataan". Tulevansa kansan syvistä riveistä ym. paskaa, jonka avulla puolustellut "akka", "ämmä", "misu", "kotko" halventavien ilmaisujen käyttöään. "Liisa ihmemaassa" ei-hulluna täällä hulluina pitämiensä keskelle tullut pällistelemään ja harjoittamaan sensitivity trainingiaan.

Tämä oli huippuhöhlyys: Siinäpä se juuri onkin, jos oma poikaystävä sattuu olemaan vaikka nyt keskiverto taikka pienemmällä puolella niin näitä keskusteluja jo häveliäisyys syistä välttää. ... kuvaa hänen käsitystään muista miehistä ja heidän vaimoistaan sekätilastotieteellisen näkemyksen ja perusprinsiippien puutettaan. + lapsettomuuspuheet, joiden mukaan siitä selviää lapsettomuushoidoilla tai adoptiolla.

Älä nyt vaan Kaapo kimmastu tai loukkaannu, mutta vähän voisit ajatellakin kirjoittaessasi tänne. Ihan kaikki ei mene läpi meille hulluillekaan. (Ilmaisulla hulluus tarkoitan tässä yhteydessä yleistä hulluutta, joka meissä monissa ihmisissä ilmenee, en mielisairautta.)

En väheksy koulutusta, mutta olen sitä mieltä, että koulutus ei auta jos asenne ja halu on väärä. Siinä mielessä asenne ratkaisee. En käyttäydy poikkeavasti yleiseen nettikäytökseeni nähden, eli sama tyyli hiukan eri sanavalinnoilla menee muutoinkin. En siis säädä teille mitään vaan kommunikoin olettaen, että kaikki on terveitä. Siinä yksi syy miksi vältän lukemasta esimerkisi teidän päiväkirjojanne, koska luulen että se vaikuttaisi.

Lapsettomuudesta myös puhut täyttä jaskaa. On omaa hyvinkin yksityiskohtaista kokemusta.

Ja minä nimenomaan ajattelen ennenkuin kirjoitan tänne. Kannattais ehkä kuitenkin lukea viestini paremmin.
Ilmiöt mitä kuvailin heti alussa näyttää käyvän toteen.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 07.06.2015 12:59

Sinulla ei voi olla omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta, koska sinulla on lapsi vai oletko valehdellut asian?
Lapsettomuuspuheesi ovat täyttä paskaa.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.06.2015 13:01

toope kirjoitti:Sinulla ei voi olla omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta, koska sinulla on lapsi vai oletko valehdellut asian?
Lapsettomuuspuheesi ovat täyttä paskaa.

Kehottaisin lukemaan tarkemmin viestejäni eikä valikoiden vain kuunnellen tiettyä "häiriöaluetta".
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa