Sukupuolineutraali lastenhuone

Sukupuolineutraali lastenhuone

ViestiKirjoittaja toope » 05.06.2015 15:37

Nyt oltaisiin siinä vaiheessa, että pitäisi keksiä lastenhuoneeseen värit, huonekalut, lelut ym.
Minkälainen olisi sellainen ihanne lastenhuone, kaikkea saa ehdottaa?
toope

Re: Sukupuolineutraali lastenhuone

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 15:44

Vihreää on lukemattomia sävyjä. Samoin tietenkin keltaista.
Punaistakin on muita sävyjä kuin vaaleanpunaista - samoin tietenkin sinistä.
Musta/valkoinen ei minun mielestäni ole hyvä tai kiva lastenhuoneeseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.06.2015 16:27

Ehdotan valkoista ja sen kumppanina kirkkaita, vaaleahkoja, mutta ei pastelleja eikä Neon-värejä. Vihreä ja oranssi ovat kivoja ja niiden olen ymmärtänyt stimuloivaan ja rauhoittavan lasta sopivasti.

Kannattaa myös valita sellaisia värejä, joista itse pitää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.06.2015 17:05

Vihreä, keltainen, oranssi ja turkoosi ja niistä itseä miellyttävä sävy. Valkoinen ja puunvärinen tietysti sopivat myös isoille pinnoille (kalusteisiin yms.)
Leluja on vaikea ehdottaa, kun eri ikäiset kaipaavat erilaisia. Piirtämiseen tms. voisi olla värikyniä tai sormivärejä ja useimmat lapset pitävät pehmoleluista.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.06.2015 19:23

Ihanne lastenhuone. Jotenkin ihana kysymys - mutten osaa juuri vastata, en ole ikinä sellaista miettinyt mielessäni.

Halusin pienenä, että pappa tekee minulle sinisen (teki vaaleansinisen) sängyn ja muutaman vuoden kuluttua alkoi ärsyttämään, miksi ihmeessä olin halunnut juuri sinisen sängyn... Veikkaan, että en uskonut, että hän ylipäätään tekisi minulle sänkyä, joten heitin vain lonkalta jonkin värin.

Lisäys: "muutama vuosi" saattaa tarkoittaa tässä muutamaa kuukautta. En muista ollenkaan tarkkaan. Pointti oli kai siinä, että ihanteita on monenlaisia ja vielä sekin, että ne muuttuvat. Toisille värit ovat merkityksekkäämpiä kuin toisille jne.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 22:12

Ihan tavallista beessiä vaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.06.2015 01:56

Harmaa, beige, liila ja valkoinen.
Pinja

ViestiKirjoittaja toope » 06.06.2015 07:26

Harmaa ja beige tulee meidän makuuhuoneesta.
Vihreä ja oranssi sillai hentona olisi mun suosikki.
Ensin aateltiin tehdä semmoinen yksi seinä liitutaulumaalilla mutta ei taida nykyinen sijoituslapsi ymmärtää että saa vain yhdelle seinälle piirtää, niin siitä luovuttiin.

Pehmoleluja meillä onkin pilvin pimein, samoin lastenkirjoja ja siskolta saa esim. legojunaradan. Mies aiko rakentaa itse puuhellan keittiöleikkeihin.
toope

ViestiKirjoittaja SADE » 06.06.2015 10:05

Hej toope, kuulostaa ihanalta lastenhuoneen suunnittelu!
Itse valitsisin neutraaleja, haaleaa, pastelleja jne.

Meillä on kolme sijoituslasta (tai ovat tiettyjä aikoja meillä) ja koska kahdella heistä on "bokstavskombination" niin olen saanut päähäni, että huoneissa pitää olla niin "rauhallista" kuin mahdollista. Heidän huoneissaan varsinkin on vain haaleaa, vaaleaa... en tiedä rauhoittaako tämä nyt yhtään, mutta tuntuu paremmalta näin.
SADE

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet