Mirri kirjoitti:Gabriel, kumpaa sinä olet tällä foorumilla sinun ketjuissasi esiintyessäsi: väärä vai vähintäinkin epätasapainossa?
Jos sinulle tulee sellainen tunne niin saat päättää itse.
Mirri kirjoitti:Gabriel, kumpaa sinä olet tällä foorumilla sinun ketjuissasi esiintyessäsi: väärä vai vähintäinkin epätasapainossa?
Eli syntyy valikoitu kuva ihmisestä joka on väärä tai vähintäinkin epätasapainossa.

Mirri kirjoitti:Ok. Minusta näyttää, että jälkimmäinen saattaisi osua kohdalleen tai vähän sinne päin.
Mutta tosiasiassa tuo kysymys pälkähti päähäni tämän sinun kirjoittamasi tekstin innoittamana:Eli syntyy valikoitu kuva ihmisestä joka on väärä tai vähintäinkin epätasapainossa.
Luin virkkeen niin kuin siinä sanotaan: syntyy valikoitu kuva väärästä tai vähintäinkin epätasapainossa olevasta ihmisestä. Olen löytävinäni kirjoituksistasi suorastaan freudilaisia lipsahduksia, ja minulla on hauskaa löytöjeni äärellä. Mutta tuskin se sinua haittaa; haluat esiintyä, niin olen ymmärtänyt.

Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mukavuusalueen ulkopuolelle, so. epämukavuuteen, on psykoterapiassa tarkoitus mennä.
Onko tämä palstakirjoittelu psykoterapiaa?
Jos on, niin mikäs siinä sitten, suolet pöydälle vain. Sittenhän se nähdään kestääkö potilas palstapsykoterapiaa, vai lakkaako kokonaan hengittämästä.
Gabriel kirjoitti:... Kuvani tällä foorumilla on vähintäinkin vajavainen koska palikoita sen muodostamiseen on vielä hyvin vähän...
Mirri kirjoitti:Tuo viestistäsi bongaamani virheellinen virke esimerkiksi toi mieleeni, että sinähän taidat huomaamattasi kertoa teksteissäsi paljon itsestäsi vaikka itse luulet arvioivasi ja tutkivasi toisia kirjoittajia. Samoin mainitsit tässä ketjussa esiintymisen; silloinkin puhuit toisista kirjoittajista. Mutta käsittääkseni he eivät mitenkään esiinny täällä, kirjoittelevat vain milloin enemmän ja milloin vähemmän; sinun käyttäytymisessäsi taas olen näkevinäni nimenomaan esiintymistä.
Gabriel kirjoitti:En minä arvioi tai "tutki" ketään sanan varsinaisessa merkityksess, vedän todellakin pitkälle intuitiolla ja vastaan jonkun vastineeseen intuitiolla, eli sillä tulkinnalla jonka viesti minussa herättää. Varmasti kirjoitukseni heijastavat suuresti omaa kokemusmaailmaani elämässä.
Hilppa kirjoitti:Sellainen minulle tuli tästä avauksesta mieleeni. Eräänlainen sensitivity training -aloitusyritys.
Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:En minä arvioi tai "tutki" ketään sanan varsinaisessa merkityksess, vedän todellakin pitkälle intuitiolla ja vastaan jonkun vastineeseen intuitiolla, eli sillä tulkinnalla jonka viesti minussa herättää. Varmasti kirjoitukseni heijastavat suuresti omaa kokemusmaailmaani elämässä.
Esität kuitenkin intuitiosi usein niin kun ne olisivat faktoja.
Gabriel kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tuo viestistäsi bongaamani virheellinen virke esimerkiksi toi mieleeni, että sinähän taidat huomaamattasi kertoa teksteissäsi paljon itsestäsi vaikka itse luulet arvioivasi ja tutkivasi toisia kirjoittajia. Samoin mainitsit tässä ketjussa esiintymisen; silloinkin puhuit toisista kirjoittajista. Mutta käsittääkseni he eivät mitenkään esiinny täällä, kirjoittelevat vain milloin enemmän ja milloin vähemmän; sinun käyttäytymisessäsi taas olen näkevinäni nimenomaan esiintymistä.
En minä arvioi tai "tutki" ketään sanan varsinaisessa merkityksess, vedän todellakin pitkälle intuitiolla ja vastaan jonkun vastineeseen intuitiolla, eli sillä tulkinnalla jonka viesti minussa herättää. Varmasti kirjoitukseni heijastavat suuresti omaa kokemusmaailmaani elämässä.
Hilppa kirjoitti:Aivan. Annat itsestäsi kuvan, että olet tällä palstalla kuin Liisa ihmemaassa ikään, kappas "hulluja".
Hilppa kirjoitti:Tuli vaan sellainen kuva, että aluksi pidit hulluna.
Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:En minä arvioi tai "tutki" ketään sanan varsinaisessa merkityksess, vedän todellakin pitkälle intuitiolla ja vastaan jonkun vastineeseen intuitiolla, eli sillä tulkinnalla jonka viesti minussa herättää. Varmasti kirjoitukseni heijastavat suuresti omaa kokemusmaailmaani elämässä.
Esität kuitenkin intuitiosi usein niin kun ne olisivat faktoja.
Se on tehokkaampaa ja aika usein ne osuvat oikeaan, herättävät keskustelua, joka on nyt muuttumassa jopa hedelmälliseksi.
Gabriel kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Aivan. Annat itsestäsi kuvan, että olet tällä palstalla kuin Liisa ihmemaassa ikään, kappas "hulluja".
Saako tässä kohtaa nauraa? Tämä oli nimittäin hyvä ja hauska kommenti, mutta nauru on ollu kortilla.
...
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mukavuusalueen ulkopuolelle, so. epämukavuuteen, on psykoterapiassa tarkoitus mennä.
Onko tämä palstakirjoittelu psykoterapiaa?
Jos on, niin mikäs siinä sitten, suolet pöydälle vain. Sittenhän se nähdään kestääkö potilas
palstapsykoterapiaa, vai lakkaako kokonaan hengittämästä.
Psykopatologia kirjoitti:... Mitä useammin ja "pitemmälle" altistuu epämukavuudelle, sitä helpompaa
se on jatkossa voi olla toisaalta myös tyydyttävää sinänsä, koska siihen liittyy kasvua ja edistystä. Edellä sanottu
pätee myös psyykkiseen työskentelyyn ja nettikirjoitteluunkin. (Monet eivät viitsi edes omia kirjoituksia lukea
läpi ennen lähettämistä.)
Jos ei altistu epämukavuuteen, jää läskiksi ja tyhmäksi.
Hilppa kirjoitti:Ei minua ainakaan naurata. Kyseessä oli vain lakoninen ilmaus koskien entréetäsi.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa