Sanamerkitysketju

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Sanamerkitysketju

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 14:12

Akottele sitten. En minä suutu siitäkään.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 26.05.2015 14:21

Pääasia, että sinusta puhutaan.
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.05.2015 14:27

Ukko on pojan nimi, mutta kukaan ei ole tietääkseni antanut tyttärelleen nimeksi Akka.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 14:31

toope kirjoitti:Pääasia, että sinusta puhutaan.

Minkäs sille mahtaa jos sullakin suu käy?

Vaan "poronpurijoilla" on oma lomakyläkin. Katsos, kun kaikki on siitä kiinni kuinka paljo itseironiaa paikat kestää.
http://www.poronpurijat.fi/fi/etusivu.php
Kaikilla ei kestä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 26.05.2015 14:35

Kiitos kun panit firmani mainoksen, en olekaan sitä itse viitsinyt mainostaa kun olen ajatellut että pitäisi maksaa Luukkoselle jotain.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 14:47

toope kirjoitti:Kiitos kun panit firmani mainoksen, en olekaan sitä itse viitsinyt mainostaa kun olen ajatellut että pitäisi maksaa Luukkoselle jotain.

Ollos hyvä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2015 14:49

Hilppa kirjoitti:Ukko on pojan nimi, mutta kukaan ei ole tietääkseni antanut tyttärelleen nimeksi Akka.

Mikä estää käyttämästä Akkaa nimenä siinä kuin Ukkoakin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 14:50

Jaska kirjoitti:Palstan ladyt ovat kutsuneet minua milloin sovinistisiaksi milloin räkänokaksi räkänokkaklopiksi yms... ilman minkäänlaisia omantunnon pistoksia.

Heh, omatunto on venyvä käsite. Saas nähä mitä ne mulle keksii.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2015 15:00

Rohkea rokan syö; Palkkaa akka rattiin:
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art- ... 43474.html

Lopputulos oli varsin hyvä, eikä nuoren naisen mielestä ollenkaan nöyryyttävä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 15:06

Mirri kirjoitti:Rohkea rokan syö; Palkkaa akka rattiin:
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art- ... 43474.html

Lopputulos oli varsin hyvä, eikä nuoren naisen mielestä ollenkaan nöyryyttävä.

Juuri noin. Asennetta ja halua se vaan kysyy.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2015 15:14

Bongasin ihanan blogin nimeltään Kattien kanssa:
http://blogit.apu.fi/kattienkanssa/

Kattien kanssa eletään kissankasvattajan hallittua kaaosta, jossa söpöstellään pentuja, kisataan näyttelyissä, siivotaan hiekkalaatikoita ja nostetaan tarvittaessa kissa pöydälle. Päärooleissa tähteilevät Mythai-kissalan koratit. Kirjoittaja on kissojen nukkuma-alusta, joka työskentelee journalistina.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.05.2015 15:42

Jaska kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Minä en pistä pahakseni vaikka palstan akat kutsuis minua ukoksi, äijäksi, karjusi tai ihan miksikä tahansa joka viittaa mieheen tai miehisinä pidettyihin ominaisuuksiin. Minua saa kutsua myös kokovartalojormaksi halutessaan, vähän niiku kokovartaloministeri, mutta hieman seksistisempi.

Palstan ladyt ovat kutsuneet minua milloin sovinistisiaksi milloin räkänokaksi räkänokkaklopiksi yms... ilman minkäänlaisia omantunnon pistoksia.

Jätit kertomatta mitä olet tehnyt nimityksen ansaitaksesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.05.2015 15:47

Gabriel kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Palstan ladyt ovat kutsuneet minua milloin sovinistisiaksi milloin räkänokaksi räkänokkaklopiksi yms... ilman minkäänlaisia omantunnon pistoksia.

Heh, omatunto on venyvä käsite. Saas nähä mitä ne mulle keksii.

Suosittelen käyttämään lähdekritiikkiä; kun Jaska puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2015 16:00

Jaska kirjoitti:On loukkaavaa käyttää kissasta katti-nimitystä.

Heh, viestini osui vahingossa väärään ketjuun. Tarkoitus oli laittaa se päiväkirjaani, mutta sopiihan se näköjään tännekin... Joten en poista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.05.2015 17:31

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ukko on pojan nimi, mutta kukaan ei ole tietääkseni antanut tyttärelleen nimeksi Akka.

Mikä estää käyttämästä Akkaa nimenä siinä kuin Ukkoakin?

Akka-nimisiä henkilöitä on Suomessa ollut ainakin kaksi mutta enintään 20 kappaletta; miehiä vai naisia, sitä ei väestörekisterikeskuksen nimipalvelu kerro.
http://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu ... mihaku.asp?

Nimilaki (9.8.1985/694)
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... 850694#L6a

32 b § (8.2.1991/253)
Etunimen hyväksymisen yleiset esteet
Etunimeksi ei voida hyväksyä nimeä, joka on sopimaton tai jonka käyttö muutoin voi aiheuttaa ilmeistä haittaa.

Uskoisin, että Akka ei enää nykyään menisi läpi ylle kopioimani lainkohdan perusteella. Varmat kaksi Akkaa ovat syntyneet aikavälillä 1960-1999 eli mahdollisesti ennen kyseisen lainkohdan uudistamista vuonna 1991 (edellinen etunimilaki oli vuodelta 1945).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.05.2015 20:12

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Minä en pistä pahakseni vaikka palstan akat kutsuis minua ukoksi, äijäksi, karjusi tai ihan miksikä tahansa joka viittaa mieheen tai miehisinä pidettyihin ominaisuuksiin. Minua saa kutsua myös kokovartalojormaksi halutessaan, vähän niiku kokovartaloministeri, mutta hieman seksistisempi.

Palstan ladyt ovat kutsuneet minua milloin sovinistisiaksi milloin räkänokaksi räkänokkaklopiksi yms... ilman minkäänlaisia omantunnon pistoksia.

Diskuteerasin siwistyneesti arvon ladyjen kanssa. Mutta mitä saan palkaksi? Pelkkää lokaa ja ivaa. :(

Eniten sinussa ärsyttää älyllinen epärehellisyytesi ja omahyväinen röyhkeytesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 12:28

Eniten sinussa ärsyttää älyllinen epärehellisyytesi ja omahyväinen röyhkeytesi.

Mm., että vastaat usein kritiikkiin mukahauskoilla puujalkavitseillä tai väistelet olennaista
tai kysyttyä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 12:35

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Jaska kirjoitti:

Diskuteerasin siwistyneesti arvon ladyjen kanssa. Mutta mitä saan palkaksi? Pelkkää lokaa ja ivaa. :(

Jaska on mm. pilannut foorumia mm. lapsellisilla tissi-kuvilla, joissa ei ole juuri mitään ideaa tai sublimaatiota.
Mutta hänen saamastaan kritiikistä on "unohtunut" hänen viestiensä hyvät puolet.

12:36
Mm. tässä on epäasianmukainen vastaus:
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.08.2015 21:03

Korppi ja akka parantavat ihmisiä ilmaiseksi http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ ... ilmaiseksi

Hyväksymmekö otsikon?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.08.2015 21:12

Kysehän on siitä, hyväksyykö hän itse otsikon.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko