Mies kärsii kohtukateudesta

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 17:57

SADE kirjoitti:Olen toopen kanssa samaa mieltä, että Gabrielin käytös on kuin henkilön, joka sairastaa narsismia.

Muistutan mieleesi, että muinoin arvioit Kyllästynyttä päin persettä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 18:11

Niinkö? Välillä voi tietenkin arvioida asiat väärinkin, kuten tiedät.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 18:14

Pätkiikö sinulla myös muisti?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 18:17

Kyllä aina välillä pätkii.
SADE

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.05.2015 18:33

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sanat "akka", "muija", "eukko", "ämmä" jne. ovat halventavia ja loukkaavia nimityksiä.

Voi ne tietysti olla jos on tahdistunut kuuntelemaan "feministisen lähetyksen häiriöaluetta".
Muutoin ne kyllä ovat ihan normaaleja sanoja sekä riippu aiheyhteydestä ja sävystä kuinka niitä käytetään.

Mitä tarkoittaa feministisen lähetyksen häiriöaluetta? En ymmärrä tällaisia erikoisilmaisuja aina kovin helposti (paitsi omiani).

Kyselytiedusteluni on osoittanut, että feminismistä mitään (?) tietämättömien lähipiirin miesten sekä naisten mielestä yllä mainitut sanat ovat loukkaavia. Edes naiset eivät käytä toisistaan tällaisia ilmaisuja kuin silloin, jos asiayhteys on "vttu mikä ämmä"-tyyppinen. Myös julkkiksia ja muita televisiossa esiintyviä ihmisiä saatetaan sanoa ikään kuin vahingossa akoiksi, koskaan ilman mitään positiivista sävyä kuitenkin. Kukaan ei esimerkiksi sano "voi että olen ihastunut siihen akkaaan" tai että "en ole koskaan tavannut noin mukavaa akkaa".

Jotkut puhuvat myös muijista sekä emännistä. Mutta jos ihminen ei halua, että häntä sanotaan emännäksi, eikä toinen sitä kunnioita, niin kyllä siinä ero äkkiä tulee. Joku voi tykätä, että parisuhteen mäntä kutsuu häntä emännäksi, mutta silloin se on heidän yhteinen sopimuksensa. Jos mieheni sanoisi minua akaksi tai emännäksi, vaikka juntti olenkin, niin se saisi kyllä kuulla siitä niin paljon, että tajuaisi, että niin ei saa sanoa. Eksäni ei sitäkään tajunnut, joten heivasin sen mäkeen.

Kyllä miehille on vaikka mitä hienoja nimityksiä, kuten äijä, sekin on positiivisesti latautunut termi. "On kyllä aika äijä!"... Nainenkin voi olla "äijä" ja se on jee-jee-hienoa, mutta miehiä ei kyllä koskaan ämmitellä positiiviseen sävyyn.

Turha selostaa jostain ukoista ja akoista... Ukkokin on melkein arvonimi akkaan verrattuna. Isännästä puhumattakaan. Onhan se nyt hienoa olla talon isäntä, mutta emäntänä olo on (minun mielestäni) aika perseestä.

Ehkäpä kohtukateus oireilee näin?!

Sitten SADElle tiedoksi, että sain tässä vähän aika sitten kuulla, että en ansaitse saada lapsia, koska tulotasoni on niin huono. Sanoin, että kyllä minä pystyn lapseni ja itseni elättämään, mutta tuskin miestäni. Sanoin, että nyt en ole töissä, mutta olin ja etsin. Sitten se nauroi, koska tienasin niin saakelin vähän silloin kun olin töissä. Sitten sain kuulla, että silti "TEIDÄN EI KANNATA HANKKIA LAPSIA". Vittu, ei sitten kannata, saatana, käyn paistamassa tuon sivistyneen "tienaanviistonniakuussa"-paskaläjän oikein rasvasella paistinpannulla. ETTÄ SIKSI VITUTTAA SAAKELIN LOWER CLASS ja WHITE TRÄÄSH-paska. Henkilö ei kuitenkaan tiennyt edes mt-ongelmistani, että mikähän hulabaloo sitten olisi noussut. En ole vähään aika vihannut ketään näin kauaa, niin siksi oireilen täällä lower class-kommenteista. Tällainen huutelu foorumeilla menee ihan mukiin jne., mutta että mieheni kaveri, entinen ystävänsä voi sanoa näin, voi vittu. NOIN EI VAIN KUULU SANOA, vaikka mikä helkutin megakoulutettu paskaläjä sanoja olisikin.

Vai näinkö kohtukateus oireilee?!

Vieläkö haluatte tänne ketjuun jotain yhtä asiaankuuluvaa?!

Terapeuttisia hahmoja täällä tänään! Gabrielin paras anti on ollut itselleni täällä se, että olen tajunnut vielä konkreettisemmin kuinka ärsyttävää jatkuva uteliaisuuteni voi muiden mielestä olla.

Turha tulla jankkaamaan, että tämä on päiväkirjakamaa, minulla on vaikeuksia siirtymässä päiväkirjaosastolta julkiselle osastolle. En tiedä mikä siinä on, mutta on vain.

Sori, vtuttaa aika multimaksimaalisesti.
Ryysy

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 18:49

No voi Ryysy-hyvä, kestän kyllä kaikenmaailman raivarit ja jokaisella on oikeus sanoa sanottavansa.

Omasta mielestäni naisten kutsuminen akoiksi tai ämmiksi on junttimaista ja alaluokan tyyliä. Ei se kuulu kohteliaaseen puheeseen naisista. Ei ainakaan Ruotsissa. Eikä ole Suomessakaan kuulunut minun tai läheisteni sanavarastoon.
Sen pituinen se.
SADE

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.05.2015 19:03

NIin voivoi ryysyperseläjä. Luukkonen, toope, Kyllästynyt, ketä teitä oli, voitte kanssa perustaa jonkun kommuunin ja vihata kaikkia, joilla ei töitä ole JA JOTKA ELÄVÄT TEIDÄN VERORAHOILLANNE. TIEDOKSI ELÄN TEIDÄN VERORAHOILLANNE. SITÄ MÄYKKYÄ EI TARVITSE OSTAA KUN VOIN NARKATA TEIDÄN RAHOILLANNE OSTETTUA KALJAA JA LÄÄKKEITÄ. Jaska saat työntää pääsi perseeseeni narkkarikommenttiesi kanssa. Haluan pois täältä. MIRRI VOI TULLA NYT SANOMAAN, oi näitä näyttäviä lähtöjä ja sitten kun tulen takaisin tai en tule, niin voitte kilpaa arvuutella, että onkohan se Ryysy vai ei vai Kahvi vai Rusakko vai Sateentekijä. Heippa. Oho, menikö väärään ketjuun, kun oli erikseen "tauon paikka"-ketju..... pldkdjlbhszlfbslhdäsodszfndjkbflkbfjkdbfkfnzkjfnd,<zfn,k<nfkznfn<knf,zfn.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.05.2015 19:04

PS: EN OLE KÄNNISSÄ (VIELÄ).
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 19:28

Kiitos, olen tuon kai ansainnut.
toope

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 19:37

Ryysy, nää nyt vaa on tällasii. Ei niist kannata välittää. <3

Ymmärrän siis täysin, kuinka lower class -argumentointi menee ihon alle, kun on muutenkin, jo omastakin takaa paha mieli ja syyllisyys siitä, ettei kykene samaan kuin muut. Ja on vielä epävarma siitäkin, kykenisikö oikeasti, jos vain yrittäisi. Kun jo valmiiksi tuntee itsensä paskaksi ja sitten sitä käsitystä vahvistetaan, vaikka ei suoraan henkilökohtaisesti sanotakaan... Tämä oli siis minun omaa kokemustani, mutta jotenkin tuntuu siltä, että sinun kokemuksesi voisi olla vähän samansuuntaista.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 19:40

Sitä mietin - ketjun aiheesta siis - ajattelevatko kaikki, että kohtukateus / peniskateus olisi tietoista ja kohdistuisi nimenomaan kyseisten elinten omistamiseen? :? Minä olen käsittänyt, että kyseiset kateudet kuitenkin voivat ilmetä hyvinkin monimuotoisesti ja kohdistuvat niihin asioihin, joita naiset ajattelevat miesten saavan vain sen perusteella, että ovat miehiä, ja päinvastoin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 19:41

Millä tavalla minä olen vahvistanut HK;n ja Ryysyn paskanaolemista?
toope

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 19:46

Esimerkiksi antamalla ymmärtää, että työnetsinnässä ei saisi olla "ronkeli" vaan pitäisi kelpuuttaa mikä tahansa työ.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 19:48

Niin olen edelleen samaa mieltä.
toope

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 19:50

Niin olet. Ja niin ovat Kyllästynyt ja Luukkonen ja ketkä nyt vielä.
Ja teidän mielipiteittenne lukeminen täältä vaikuttaa meihin, pahoittaa ainakin minun mieleni joka kerta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 19:56

Mitäpä tuohon mitään lisättävää.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 20:11

Helmenkalastaja kirjoitti:Esimerkiksi antamalla ymmärtää, että työnetsinnässä ei saisi olla "ronkeli" vaan pitäisi kelpuuttaa mikä tahansa työ.

Siihen suuntaan ainakin; tietysti toisinaan matkat ja perhesuhteet voivat tuottaa ylittämättömiä vaikeuksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 20:13

Helmenkalastaja kirjoitti:Sitä mietin - ketjun aiheesta siis - ajattelevatko kaikki, että kohtukateus / peniskateus olisi tietoista ja kohdistuisi nimenomaan kyseisten elinten omistamiseen? :? Minä olen käsittänyt, että kyseiset kateudet kuitenkin voivat ilmetä hyvinkin monimuotoisesti ja kohdistuvat niihin asioihin, joita naiset ajattelevat miesten saavan vain sen perusteella, että ovat miehiä, ja päinvastoin.

En minä ainakaan mitään "palloa" sisääni haluaisi!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 20:15

Enkä minä letkua roikkumaan haarovälistäni.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 20:31

Saisit vielä killuttimet!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa