Taistelun tuoksinasta

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja toope » 24.05.2015 06:16

Gabriel kirjoitti:
Se Kahvi tuntuu olevan aika monella kiperä pala. Vähä niinkun palstan tyttöjen yhteinen lelu josta välillä tapellaanki. Toope vois vaikka alottaa Kahvin kehumisella.

Jos sinua ei saa arvuutella olevan joku vanha nikki, niin toisaalta voisi olla myös sellainen sääntö ettet sinä saa jauhaa paskaasi vanhoista kirjoittajista.
Joten pidä mun kohdalta ainakin turpasi kiinni typerillä jutuillasi eli jätä rauhaan.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.05.2015 06:32

Psykopatologia kirjoitti:Edellisen kerran torveilit Sateentekijän henkilöllisyyden kanssa.

Eipä sitä kyllä paljon torveiltu, kun onkin ihan vanha nikki alkuperäiseltä tukarilta.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 10:44

toope kirjoitti:
Jos sinua ei saa arvuutella olevan joku vanha nikki, niin toisaalta voisi olla myös sellainen sääntö ettet sinä saa jauhaa paskaasi vanhoista kirjoittajista.
Joten pidä mun kohdalta ainakin turpasi kiinni typerillä jutuillasi eli jätä rauhaan.

Jauhoinkko minä paskaaa jostakusta?

Koitas Toope kehua vaikka minua, yritä.
Miksi minä pääsen nahkasi alle?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.05.2015 11:09

Lopeta jo tuo sensitivity training-tyyppisen keittiöpsykologiasi soveltaminen kanssakirjoittajiisi. Toopen sanoin håll käften.

korjaus: n->s
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 24.05.2015 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 11:22

Hilppa kirjoitti:Lopeta jo tuo sensitivity training-tyyppinen keittiöpsykologiasi soveltaminen kanssakirjoittajiisi. Toopen sanoin håll käften.

Täytyy varmaan lopettaa, mutta eikö tullu aika selväksi, että negatiivisista asenteista pidetään tosi lujaa kiinni. Kukaan ei ole valmis antamaan yhtään perää vaan jos siihen kehotetaan niin siitä seuraa silmitön raivo. Pelkkä asennekysymys tämäkin ja asenne ratkasee aivan kaikessa.

Erityisesti ärsyttää se, että jos joku asettuu "yläpuolelle" tai ottaa ohjaavan asenteen.
"Kuka xittu sinä kuvittelet olevas."

Minä uskon, että ainoo tapa vaikuttaa ihmisiin tehokkaasti on oivalluttaminen, sillä tapaa että se itse keksii tai löytää asian, vaikka oliskin alunperin johdateltua.
Sekä siementen kylvö.

Puutteet voi muuten kääntää vahvuuksiksi ja vihan eduksi joka johtaa päämäärään. Siis omat puutteet ja toisten vihan.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 24.05.2015 11:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 24.05.2015 11:25

En myöskään lainkaan ymmärrä tuota Gabrielin yritystä / tarvetta yrittää ruveta psykologisoimaan täällä. Mielipiteet muista kirjoittajista tulee, jos siihen on tarvetta, luontevasti muiden kirjoitusten yhteydessä. Ei niitä tarvitse vartavasten ruveta täällä tonkimaan.
Täällä on kirjoittajien joukossa psykologeja (tai melkein valmiita sellaisia), hoito- ja sosiaalialan ihmisiä yms. ammatti-ihmisiä. Eivät
e d e s he (joilla mahdollisesti olisi hieman enemmän taitoja ja tietoja tällaiseen psykologisointiin) syyllisty tällä palstalla sellaiseen.
Gabriel, annan sinulle vinkin, käännä focus jonnekkin muualle,jos haluat täällä kirjoitella.
SADE

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.05.2015 11:27

Ilmoitin viestisi turhasta lainauksesta, Gabriel. Voisitko myös poistaa nimeni omista aiemmista tämän ketjun viesteistäsi? En ole osallistunut spekulointeihin, joista vihjaat. Enkä vihaa täällä ketään kirjoittajaa. Esität aiheettomia syytöksiä/vihjauksia kanssakirjoittajistasi ja samalla kylvät eripuraa sopuisalle palstallemme, jossa aidosti haluamme keskustella vakavistakin aiheista ja otamme vastaan ylläpitäjän asiantuntemuksen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 11:35

Hilppa kirjoitti:Ilmoitin viestisi turhasta lainauksesta, Gabriel. Voisitko myös poistaa nimeni omista aiemmista tämän ketjun viesteistäsi? En ole osallistunut spekulointeihin, joista vihjaat. Enkä vihaa täällä ketään kirjoittajaa. Esität aiheettomia syytöksiä/vihjauksia kanssakirjoittajistasi ja samalla kylvät eripuraa sopuisalle palstallemme, jossa aidosti haluamme keskustella vakavistakin aiheista ja otamme vastaan ylläpitäjän asiantuntemuksen.

Mistä turhasta lainauksesta?
Eikö se viestisi ollut minulle osoitettu?

Tämä on minun avaaamani ketju jos joku ei halua osallistua niin silloin voi olla osallistumatta.
Jos pyydän ihmisiä kehumaan toisiaan niin onko se riidan kylvöä?

Eripuraa tämä palsta ei todellakaan kaipaa lisää, sitä on aivan riittämiin.
Miksi tulkitset että tämä avaus on tarkoitettu kylvämään eripuraa?
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 24.05.2015 12:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Gabriel

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.05.2015 11:39

Esitin jo mielipiteeni toiminnastasi, kuten myös toope ja SADE ovat tehneet. Asia lienee selvä. Edelleen turha lainaus. Toivon ylläpidon puuttuvan niihin tässäkin tapauksessa, kuten on aiemminkin tehnyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 11:46

SADE kirjoitti:Täällä on kirjoittajien joukossa psykologeja (tai melkein valmiita sellaisia), hoito- ja sosiaalialan ihmisiä yms. ammatti-ihmisiä. Eivät e d e s he (joilla mahdollisesti olisi hieman enemmän taitoja ja tietoja tällaiseen psykologisointiin) syyllisty tällä palstalla sellaiseen.
Gabriel, annan sinulle vinkin, käännä focus jonnekkin muualle,jos haluat täällä kirjoitella.

Sade, varmasti tällä palstalla on porukkaa joka on itseäni älykkäämpää, koulutetumpaa, korkeammassa asemassa jne., mutta minä olen "rahvasta". Minä olen se henkilö jonka kanssa diilataan oikeassa elämässä. Olen tavan "Pena," kaupan kassa tai taksikuski. Oikee elämä ei ole tämä palsta. Tämä palsta on saareke jossa tuntee olonsa turvalliseks ja voi rauhassa kiukutella. "Pena" on ulkona, mutta "Pena" on kuitenkin se jonka kanssa täytyy oppia diilaamaan. Harjotusvastustaja on hyvä olla olemassa, kun negatiivisista asenteista ei pääse näköjään eroon. Semmonen joka osaa väistellä ja napsii välillä takasin.

Edit: Korjattu lainausta.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 24.05.2015 12:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 24.05.2015 11:56

Argumentointi tietyntyyppisten ihmisten kanssa on ajanhukkaa.
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 11:59

SADE kirjoitti:Argumentointi tietyntyyppisten ihmisten kanssa on ajanhukkaa.

Hih, meinaat että aikani menee hukkaan täällä?
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 24.05.2015 12:03

Aivan, juuri näin, Gabriel!
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 12:05

SADE kirjoitti:Aivan, juuri näin, Gabriel!

Anna minun itse päättää siitä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.05.2015 12:53

Gabriel, lainaukset ovat "turhia" (varsinkin) silloin, jos on muutenkin selvää,
että tietty kirjoitus on vastaus johonkin kirjoitukseen.

En tässä ota kantaa lainausten "asianmukaisuuteen" vaan pikemminkin tilan-
käyttöön yms. ketjussa, jonka olisi hyvä olla mahdollisimman "tiivis". Tällä
on merkitystä varsinkin pitkissä ketjuissa ja myös hakutoiminnassa, jos
ketjuun palataan myöhemmin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.05.2015 13:14

Minun mielestä on kiva vastata niin, että osoitan vastauksen jollekin. En halua ja pelkään, että muut puuttuvat minun ja vastatun välisiin asioihin. Voisin tietysti käyttää lainauksen sijaan nimeä osoittamaan.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 24.05.2015 13:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 13:20

Okee, nyt selkis. Hiukka ajattelinkin että ilmasella foorumilla tila saattaa olla kynnyskysymys.
No, jatkossa tiedän. Pikkuhiljaa on palstakäytännöt alkanut avautua.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.05.2015 13:33

Ei tila ole kynnyskysymys yms. - Kyseessä ovat omat suositukseni tai joissain
tapauksissa omat "protokollani" (mm. videoiden nimien ja keston ilmoittaminen)
ja kirjoitus-"teosten" kirjoittajan, nimen (ja päivämäärän) esiintuominen "pelkän"
viitteen lisäksi. PDF:ssä sivumäärä olisi hyvä ilmoittaa.

13:36
Allekirjoitusten olisi hyvä olla tuntuvan tiiviitä. Esimerkiksi edellä sigi vie tilaa
4 riviä. Jos lähteen laittaa pötkön perään, selviää 2:lla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.05.2015 13:50

Mä teen oikein.
Pinja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 14:06

Tehdään niinkuin ylläpitäjä sanoo.
Ei ole tarve harata vastaan ja menee se allekirjotus noinkin vaikka itse pidän hiukka "väljemmästä".
Jos joskus kuitenkin jotain unohtuu niin se ei ole tarkoituksellista.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet