Taistelun tuoksinasta

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2015 21:49

Gabriel kirjoitti:
SADE kirjoitti:Miksi Gabriel haluavat korostaa omaa erinomaisuuttasi?

Tuntuuko siltä? Voisitko osoittaa paikan missä tein niin?

Tunnut kertovan yhdentekeviä asioita itsestäsi kovin mielelläsi. Esimerkiksi hiusten harmaus 49-vuotiaana (toisinaan miehet harmaantuvat alle 20-vuotiaina, eikä sitä pidetä edes tavattomana), "pomppivat geenivirheet", että olet monessakin mielessä sukusi kulimnoituminen, mitä tuo sitten lienee, ym.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 22:08

Hilppa kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
SADE kirjoitti:Miksi Gabriel haluavat korostaa omaa erinomaisuuttasi?

Tuntuuko siltä? Voisitko osoittaa paikan missä tein niin?

Tunnut kertovan yhdentekeviä asioita itsestäsi kovin mielelläsi. Esimerkiksi hiusten harmaus 49-vuotiaana (toisinaan miehet harmaantuvat alle 20-vuotiaina, eikä sitä pidetä edes tavattomana), "pomppivat geenivirheet", että olet monessakin mielessä sukusi kulimnoituminen, mitä tuo sitten lienee, ym.

Montako alle kaksikympistä harmaahiuksista sinä tunnet?
Vaan minä kyllä voin varsin hyvin. Ei todellakaan ollut tarkoitus ruikuttaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 22:11

SADE kirjoitti:Gabriel, tarvitsisit myös rakastavan naisen, joka pitää huolta sinusta.

Mistä päättelit että minulla ei olisi?
En minä ole "rikki", kerroin vain asioita, mutta ei se heijasta nykyistä mielentilaani.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 22:15

Riität siis itse itsellesi.
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 22:25

SADE kirjoitti:Riität siis itse itsellesi.

Riitän itselleni ja minulla on perhe, vaimo ja poika.
Ei se että ihmisellä on takana kokemuksia tai harmaat hiukset tarkoita että olisi jotenkin "risa".
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 22:33

No hyvä, toivon että saat riittävästi tukea elämääsi perheeltäsi.
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.05.2015 00:08

Olen aivan ällistynyt tästä ketjusta. Luin kymmenen sivua samaan syssyyn, ja ihmetellä täytyy, millaisia tulkintoja täällä tehdään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.05.2015 00:25

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Niin olinkin, mutta on käynyt selväksi, ettei se enää päde.

Kamalaa! Oletko tehnyt elämäsi ensimmäisen virhepäätelmän? :shock:

En taatusi ensimmäistä, ja tuskin viimeistäkään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 23.05.2015 06:57

Helmenkalastaja kirjoitti:Olen aivan ällistynyt tästä ketjusta. Luin kymmenen sivua samaan syssyyn, ja ihmetellä täytyy, millaisia tulkintoja täällä tehdään.

Onkos tätä ketjua siivottu?

Laitetaan nyt semmonen "yhteenveto".

Ihminen elää ja ihminen kuolee. Mitä jäi jäljelle?
Yleensä ei mitään. Kaikki kokemus, kaikki asiat mitä on nähty, oivallettu, ymmärretty ihan kaikki katoaa kun ihminen kuolee. Eli siinä mielessä kokemus on turhaa, koska se ei ole siirrettävissä. Tää "siirrettävyys" askarruttaa mua usein. Eli onko tarkoitus kerätä huima "kokemuspankki" vain että se heitetään lopulta pois?

Tätä vastaan voi tietysti räpistellä, mutta mitä keinoja on oman tiedon ja kokemuksen siirtämiseen?

Aina voi vaikuttaa lähimpiin ihmisiinsä, perheeseen, ystäviin, omiin lapsiin, mutta jos haluaa vaikuttaa laajemmin niin ehkä ainoo tapa on kirjoittaa. Silloin jopa tuhannet tai kymmenet tuhannet ihmiset lukee ja pieni siemen saattaa jäädä elämään jonkun pääkoppaan. Tää on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin vain viedä kaikki mukanaan hautaan. Se auttaa itseä ja se saattaa auttaa myös muita.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 23.05.2015 07:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 23.05.2015 07:08

SADE kirjoitti:Ok Gabriel. Mikä sitten on näkemyksesi psyykkisistä sairauksista?

En tainnut vastata tähän. Minä en tiedä psyykkisistä sairauksista mitään. Kohtelen kaikkia ihmisiä tilanne-, ja tapauskohtaisesti. Mulla ei ole mitään erityisasemaa henkisesti "sairaille" ihmisille. En pyri ketään "yliymmärtämään" vaan kommunikoin niinkuin toinen olisi terve.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 23.05.2015 08:58

Tiedät kuitenkin olevasi mt-foorumilla joten ei täällä terveitä ole.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 23.05.2015 11:04

toope kirjoitti:Tiedät kuitenkin olevasi mt-foorumilla joten ei täällä terveitä ole.

No, haluatko erityiskohtelua vai toivotko että puhun sinulle niinkuin vertaiselleni?

Flower kirjoitti:Puhu Toope vain omasta puolestasi. Ainakaan minä en aio olla sairas, ellen hyödy siitä jotenkin. Siihen saakka kutsun itseäni terveeksi.

Asiaa, juuri tämä. Asenne ratkasee - kaikessa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.05.2015 15:18

Mielipiteitä saa julkaista riippumatta siitä onko terve vai sairas. On terveilläkin ongelmia, mitkä näkyvät kannanotoissakin niin kuin sairaillakin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 23.05.2015 16:05

Eiks tää kuitenki ole joku vertaistukifoorumi, eikä ittuile kaverille foorumi?

Kuka uskaltaa kokeilla?
Otetaan kova taistelupari, tyypit joilla on aina sukset ristissä ja osapuolet kehuu toisensa niin hyvin kuin pystyy.
Ei saa sanoa yhtä ainutta negatiivista sanaa vaan pelkästään positiivisia asioita "vihamiehestä".

Se Kahvi tuntuu olevan aika monella kiperä pala. Vähä niinkun palstan tyttöjen yhteinen lelu josta välillä tapellaanki. Toope vois vaikka alottaa Kahvin kehumisella.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kissi » 23.05.2015 18:40

"Se Kahvi tuntuu olevan aika monella kiperä pala"
Älä vedä Kahvia mukaan tyhmyyksiisi. Älä edes mainitse nimeään!
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.05.2015 22:06

Kahvi taitaa olla lomalla (17.4.2015-); jätetään rauhaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.05.2015 23:47

Mikään ei ole viitannut Kahviin, ei alussakaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.05.2015 00:31

Edellisen kerran torveilit Sateentekijän henkilöllisyyden kanssa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 06:02

Okei, jätetään se Kahvi rauhaan.
Mut kun joku ihminen on semmonenen että se pääsee sun nahan alle niin siloin siinä täytyy olla jotakin.
Yleensä se silloin pystyy soittelemaan sun herkimpiä kieliä, juuri niitä mitkä kiristää.

Siihen sitten ragoidaan hyökkäyksellä, kun pitäis reagoida menemäällä itseensä. Mennä siihen juurelle missä kohtaa se kello kilisee ja ruveta tarkastelemaan sitä. Miksi se satutti mua, mikä sen puheissa on semmosta, että aina korpee.
Riittävän usein kun sen tekee niin lopulta huomaa miksi ne asiat satuttaa itseä, sitten kun sen huomaa niin tietyille puheille tulee jopa "immuuniksi" tai ainakin niitä on paljon helpompi kestää.

Tätä leikkiä voi leikkiä myös toisin päin ja yleensä leikitäänkin (siis hakea ne syyt miksi toinen haluaa sun nahan alle), se kuitenkin on negatiivinen yritys silloin kun ei ensin ymmärrä itseänsä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 24.05.2015 06:07

Kukaan muu ei ole vielä kokeillu paiskata positiivisuudella paitsi Jaska, joka sekin oli ehkä miehisen leirin kaverin olkapäälle paiskaamista.

Kuka kokeilee, kehukaa tyyppi joka jurppii.

Minä en voi kehua ketään koska kukaan teistä ei jurpi eli se olis liian helppo tehtävä.

Tai no, jos joku itse haluaa, että kehun häntä oikeudenmukaisesti tällä lyhellä kokemuksella niin kysykää pois.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet