Taistelun tuoksinasta

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2015 19:50

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Gabriel, sairastatko jotakin psyykkistä häiriötä, kaksisuuntaista, tms.?
Esittämäni kysymys on mielestäni ihan ok mielenterveysaiheisella vertaistukifoorumilla; täällä on totuttu siihen, että kirjoittajat ovat vaihtelevaisesti enemmän ja vähemmän 'sekopäitä'. Hyvät ja huonot ajat vaihtelevat, ja välillä voi myös mennä liian lujaa. Paitsi meillä, jotka elämme kroonisesti depression runnomina.

Tietääkseni en sairasta mitään. Ikinä en ole saanut lääkitystä mihinkään enkä terapiaa. Hiukseni tosin alkoivat harmaantua 24 vuotiaana ja nyt 49 vuotiaana ne ovat täysin harmaat. En ikinä ole tavannyt samaa ilmiötä ikäiselläni.

Ok.
Psykiatrisella puolella tietämättään sairastavat ovat 'pahimpia', diagnosoidut ja hoidossa olevat taas usein 'täysijärkisimpiä'. Hoidossa olevat käyvät terapioissaan sekä nielevät kiltisti pillerinsä, ja pysyvät sillä tavoin suurin piirtein tolkuissaan myös tällaisella nettifoorumilla.
Olisi kovin tärkeää tunnistaa mahdollinen psykiatrinen sairaus ja saada siihen asianmukainen hoito.

Harmaita hiuksia psykiatrinen hoito ei korjaa, mutta kai pään sisältö on tärkeämpi kuin sen päällinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 19:51

Gabriel kirjoitti:
Trisse kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Niin että pelkästään seksikeskustelu kiinnosti?

No ei. Itseasiassa ei kiinnosta pätkääkään muutakuin siinä raamissa jonka päiväkirjassa mainitsin.
Eli joku kuuma tipu täällä ei ole kiikarissa.

Tarkoitin että siinä määrin kun minulle kirjoittelit.

Et oo sattumalta kirjoitellut tukarille vuosia sitten nikillä "sosiologiR"?

En ole ikinä kirjoitellut millekkään mielenterveyspalstalle. Tämä on eka kerta. Virgin...

Edit: lisäsin ton viimesen sanan koska epäilen sen ärsyttävän ihmisiä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 19:55

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Gabriel, sairastatko jotakin psyykkistä häiriötä, kaksisuuntaista, tms.?
Esittämäni kysymys on mielestäni ihan ok mielenterveysaiheisella vertaistukifoorumilla; täällä on totuttu siihen, että kirjoittajat ovat vaihtelevaisesti enemmän ja vähemmän 'sekopäitä'. Hyvät ja huonot ajat vaihtelevat, ja välillä voi myös mennä liian lujaa. Paitsi meillä, jotka elämme kroonisesti depression runnomina.

Tietääkseni en sairasta mitään. Ikinä en ole saanut lääkitystä mihinkään enkä terapiaa. Hiukseni tosin alkoivat harmaantua 24 vuotiaana ja nyt 49 vuotiaana ne ovat täysin harmaat. En ikinä ole tavannyt samaa ilmiötä ikäiselläni.

Ok.
Psykiatrisella puolella tietämättään sairastavat ovat 'pahimpia', diagnosoidut ja hoidossa olevat taas usein 'täysijärkisimpiä'. Hoidossa olevat käyvät terapioissaan sekä nielevät kiltisti pillerinsä, ja pysyvät sillä tavoin suurin piirtein tolkuissaan myös tällaisella nettifoorumilla.
Olisi kovin tärkeää tunnistaa mahdollinen psykiatrinen sairaus ja saada siihen asianmukainen hoito.

Harmaita hiuksia psykiatrinen hoito ei korjaa, mutta kai pään sisältö on tärkeämpi kuin sen päällinen.

Itseasiassa isoisällä oli harmaat hiukset myös, faijalla taas ei. Voi olla kyse jostain geenivirheestä joka pomppii.
Mä tosin oon sukumme kulimnoituminen monesskakin mielessä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 19:57

Miksi Gabriel haluat korostaa omaa erinomaisuuttasi?
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 19:58

SADE kirjoitti:Miksi Gabriel haluavat korostaa omaa erinomaisuuttasi?

Tuntuuko siltä? Voisitko osoittaa paikan missä tein niin?
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 19:59

Tuntuu ja en voi osoittaa, koska en halua lukea tätä viestiketjua uudestaan.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2015 20:02

20:01 (Gabrielille)
Taas turha p i t k ä lainaus. Käytä mieluummin muokkausta tällaisissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 20:07

Trisse kirjoitti:Hyvin se ainakin sopii mt-palstoille typoineen ja grandiositeetteineen 8-)

Meinaatko että vien "bittitilaa"?

Mut hei, kuka tulkitsi tuon aikaisemman purkauksen heikkouden osoitukseksi?
Se nimitäin on väärä tulkinta.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 20:10

SADE kirjoitti:Tuntuu ja en voi osoittaa, koska en halua lukea tätä viestiketjua uudestaan.

Unohda se. Pidän sateesta.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 20:31

Gabriel, osaatko rakastaa?
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 20:33

Trisse kirjoitti:Tajuatko edes että loukkasit mua?

Anteeksi, kertoisitko kohdan. Hain sitä kuumeiseti, mutta en löytänyt.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 20:37

SADE kirjoitti:Gabriel, osaatko rakastaa?

Tämä on hyvä kysymys koska se käsittelee myös kysymyksiä mitä esitin päiväkirjassa. Näitä voisi esittää siellä.
Siellä kyseltiin hieman syvällisemmin samasta asiasta. Haluaisitko jatkaa päiväkirjassa?
En halua, että aivan "kaikki" on julkisesti haravoitavissa hauilla.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 20:41

En lue päiväkirja-osiota.
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 20:44

SADE kirjoitti:En lue päiväkirja-osiota.

Harmi, keskustelu olisi voinut olla antoisaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 20:56

Olet kaikesta päätellen kokenut rankkoja asioita elämässäsi, ehkä todella tarvisit ammatti-ihmisen apua?
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2015 20:57

Gabriel kirjoitti:

Sellaista sattuu. Kirjoittaja loukkaa toista kirjoittajaa, muttei itse ollenkaan huomaa asiaa - tai ei ole tietääkseenkään. Sillä seurauksella, että loukattu joutuu kiusalliseen tilanteeseen yrittäessään osoittaa (kenties jopa vääntää rautalangasta) missä kohdassa hänen kokemansa loukkaus on tapahtunut.

Gabriel, tarvitsetko sinä todistusaineistoa pystyäksesi ymmärtämään ja hyväksymään, että olet saattanut loukata toista kirjoittajaa? 'Kohdan kertominen' voi olla yhtä tyhjän kanssa, koska huonossa tapauksessa se tarjoaa sinulle tilaisuuden selittää loukkaantuneisuus loukkaantujan viaksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 21:30

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:

Sellaista sattuu. Kirjoittaja loukkaa toista kirjoittajaa, muttei itse ollenkaan huomaa asiaa - tai ei ole tietääkseenkään. Sillä seurauksella, että loukattu joutuu kiusalliseen tilanteeseen yrittäessään osoittaa (kenties jopa vääntää rautalangasta) missä kohdassa hänen kokemansa loukkaus on tapahtunut.

Gabriel, tarvitsetko sinä todistusaineistoa pystyäksesi ymmärtämään ja hyväksymään, että olet saattanut loukata toista kirjoittajaa? 'Kohdan kertominen' voi olla yhtä tyhjän kanssa, koska huonossa tapauksessa se tarjoaa sinulle tilaisuuden selittää loukkaantuneisuus loukkaantujan viaksi.

Ei minulla ole tarve mitään selitellä. Jos joku on loukkaantunut sanoistani niin sitten on.
Jos se minulle näytetään niin olen valmis pyytäään anteeksi. Ei tämä minulle ole mikään kilpailutilanne missä toinen voittaa. Jos olen tehnyt väärin jonkun mielestä niin haluan ymmärtää myös miksi. Miks minulle tulee tunne että nyt "pelaan kaunniita ja rohkeita". Onko tää ominaista MT- palstoilla?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2015 21:38

Sateentekijä kirjoitti:Minä en edelleenkään pidä palstan hahmoasetteluita tarpeellisena. Jokainen luokoon mielikuvansa itse ilman , että jonkun täytyy se tänne julkaista.

Juuri noin. Mielestäni mielikuvien julkaisijat syöttävät lukijoille jotakin - ties mitä haisevaa ja nimeltä mainitsematonta. Miksi ihmeessä jotkut haluavat luoda lukijoille mielikuvia (omia mielikuviaan) palstan kirjoittajista, sitä en käsitä.

Jaska, mikä tarkoitus sinulla on? Provosointi vai jokin muu?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.05.2015 21:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 21:39

SADE kirjoitti:Olet kaikesta päätellen kokenut rankkoja asioita elämässäsi, ehkä todella tarvisit ammatti-ihmisen apua?

Turha sitä on kysellä pörssineuvoja pankin "asiantuntijoilta" ne myy sulle kuiten paskan oman tuotteen.
Sama se on muitenkin asiatuntuntijoiden ja "personal" treneireiden kanssa. Ainakaan minä en niitä tarvitse.
Kuka teistä nyt otetaan ekana niskaperseottella kuiville?
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 22.05.2015 21:48

Gabriel, tarvitsisit myös rakastavan naisen, joka pitää huolta sinusta.
SADE

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet