Olin laillinen narkkari27.3.2015
Ilona Puhakka https://blogbook.fi/nevergiveup/olin-la ... -narkkari/Puhutaanpas mielialalääkkeistä.
Linda Manuella kirjoitti hienon tekstin aiheesta. Haluan tuoda toisen samankaltaisen kokemuksen esille. Uskon, että mitä useampi asiasta puhuu ääneen avoimesti, sitä herkemmin asiaan ruvetaan reagoimaan.
Te tiedätte, tiedätte että olen ollut vaikeasti masentunut. Tiedätte, että hain pitkään apua ennen, kun sitä sain. Tiedätte myös sen, että sain apua vasta, kun pystyin vastaamaan myöntävästi kysymykseen: ” oletko suunnitellut itsemurhaa.” Mitä apua sain tuon jälkeen?
Sain heti alkuun lääkityksen – unilääkkeitä, masennuslääkkeitä ja uusistä lääkityksistä puhuttiin koko ajan. Sain kyllä kuuntelevan korvankin, mutta lääkitykseen panostettiin selkeesti enemmän. Henkilökunnasta oli pulaa ja aikoja ei ollut tarjota, reseptejä kylläkin.
Olin siis vaikeasti masentunut, halusin hetkittäin kuolla ja kaappini pursusi kolmiolääkkeitä?
Arvaatte varmaan, että kyllä niitä lääkkeitä on joskus tullut käytettyä väärin. Oli vain helppo ottaa muutama ylimääräinen. Joskus otettiin enemmän, mutta useimmiten vain sen verran, että oli hetken aikaa helppo hengittää.
Tiesinhän minä, että ei se oikein ole, mutta koska ne oli reseptikamaa, ei sitä ajatellut niin pahana asiana. Oikeastaan ei minua sillon kiinnostanut.
Tämän myöntäminen hävettää. Hävettää sanoa, että minulle ei voinut jättää kolmiolääkkeitä pahimpana aikana, mutta koska en saanut apua pyytämällä, oli jotain tehtävä, että kestäisin olon.
Hävettää myöntää, että minut on löydetty vessan lattialta täysin sekaisin olevana ja sen jälkeen pelko perseessä mietitty mitä tapahtuu.
(...)
vinoksi (
i)
vai miten?