Pisteytä seuraavat harrasteet

Re: Pisteytä taidemuodot

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2015 21:59

Otsikossa pisteytetään.

Yleisesti: Tehtävänkuvaukseen (aloitusviesti) ei tulisi panna omia jorinoita perään
vaan kirjoittaa uusi viesti. (Aiemmin olit jo tämän oppinut.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2015 22:13

Ihme höpötystä kuten myös toopella ja Ryysyllä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.05.2015 22:18

Repsonssihakuisuutta vai manipulaatiota?

Luukkonen on itsekin kertonut aiemmin, että hän tykkää provosoida / ärsyttää (en muista tarkkaa termiä)... miksi?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.05.2015 22:24

Samaa mieltä, Trisse.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2015 22:29

Nautin luistelemisesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2015 22:41

Ryysy kirjoitti:Repsonssihakuisuutta vai manipulaatiota?
Luukkonen on itsekin kertonut aiemmin, että hän tykkää provosoida / ärsyttää (en muista tarkkaa termiä)... miksi?

Varmaan olen suunnilleen noin sanonut. Kuitenkin halut ovat eri kuin teot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 11.05.2015 22:54

Psykopatologia kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Repsonssihakuisuutta vai manipulaatiota?

Varmaan olen suunnilleen noin sanonut. Kuitenkin halut ovat eri kuin teot.

Ai että provosointihalut ei ole koskaan lirahtaneet teoiksi? Noinkohan.
Ei tässä ketjussa.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.05.2015 23:10

Ehkä kyseessä on kaksi leiriä. Toiset ovat luovuuden ja sen merkityksen korostajia/arvostajia ja toiset eivät näe luovuutta yleisenä ja tavallisena.
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 12.05.2015 09:17

Valkosiipi kirjoitti:Ei kai ketjussa kukaan riitaa ole yrittänyt saada aikaiseksi.
Eiköhän tässä ole tullut vakavalla naamalla sellaista potskaa(kin), että ei ihme, jos sivistynyt ihminen vähän kettuilee.

Kuinka sivistynyt ihmisen pitää olla, että saa kettuilla eli vittuilla.
Käsittääkseni minulla on pitempi koulutus ja kohta parempi tittelikin kuin Luukkosella, joten minä saan kohta vittuilla joka ketjussa. Tai joidenkin mielestä sitä jo teenkin mutta olenkin sivistynyt ihminen.
toope

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 12.05.2015 10:29

Laitoin tuon "sivistyneen" lähinnä siksi, että minun vastaukseni ainakin (Pp kettuili minun vastauksen jälkeen) oli sen verran puusilmäinen,
että kukaan laajasti ajatteleva ei vastaisi noin ainakaan "naama peruslukemilla", kuten minä tein.

En tiedä, miten sivistynyt pitää olla, että saa kettuilla tai vittuilla. Minä teen molempia, enkä ole erityisen sivistynyt.
Minusta kettuilulla ja vittuilulla on pieni sävyero. Mutta se on määrittelykysymys varmaan. Kettuilu on minusta hyväntahtoisempaa.

Minä ihailen usein, Toope, sinun suoraa ja ytimekästä tapaasi sanoa asioita.
Kaikesta näkee, että olet älykäs, oppinut ja sivistynyt.
Ehkä vittuilukyky kannattaa kehittää sellaiseksi, että piikki osuu kohteeseen, mutta ei suututa ainakaan paljoa kohdetta.
Oma nahka säästyy paremmin.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.05.2015 11:14

Trisse kirjoitti:Mitä tarkoitat sillä ettei luovuus olisi yleistä ja tavallista? Lapsihan syntyy luovana ja oppii maalaamaan, laulamaan, esittämään hetkessä.
Missä vaiheessa tuo muuttuu epätavalliseksi ja vain harvojen oikeudeksi? (Sitä tuskin voit kiistää etteikö lapsi olisi luonnostaan luova sillä
tämän oppimiskyky perustuu tuolle luontaiselle leikkisyydelle).

Entä Franz Kafka - oliko hän luova silloin kun toimi tilintarkastajana ja kirjoitti pöytälaatikkoon tekstejä joita kai häpesi eikä kukaan
julkaissut kun olivat aikaansa edellä? Vai oliko elävä Franz Kafka tavallinen pikkuvirkamies ja vasta 1900-luvun kirjalliset trendit tekivät kuolleesta Franz Kafkasta luovan neron?

Miten sinä määrittelet luovuuden?

Tietysti lapsi on oppivainen ja "luova" ja oppii laulamaan ym, ja osaahan esimerkiksi Kyllästynytkin tiettävästi laulaa ja varmaan
halutessaan kovaakin!

Kuitenkin kun puhutaan aikuisen luovuudesta, tarkoitetaan usein tavanomaisuuden ylittävää kykyä yhdistellä asioita uudella ja
hyvällä tavalla. Tällöin ihmisen, jolle jo perusasiat tuottavat vaikeuksia, on vaikea olla vaativalla tavalla luova.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Pisteytä seuraavat harrasteet

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.05.2015 14:40

Varmaan Matti on ollut luovuudessa ylitse muiden jo kohta syntymästään asti ja sitten jatkossa myös.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.05.2015 19:43

Psykopatologia kirjoitti:Ihme höpötystä kuten myös toopella ja Ryysyllä.

Tää oli kans aika ovela Trissen kommentin jälkeen laittaa. Yritätkö Pp rakennella jotakin leirejä?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.05.2015 21:38

Yllä olevat arviot ovat vääriä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.05.2015 11:19

Psykopatologia
Kuule, kun mää tykkään höpöttää! Onkos jotakin vinkkejä kuinka saisi höpötyksen tason nousemaan ja ettei tekisi vääriä arvioita? Kaipasit asiantuntijamaista keskustelua, niin auttaisko tässä se, että alkaisi harrastamaan maukkampia taidemuotoja, esim. kirjojen lukemista tai taiteellista pyöräilyä? Koita nyt keksiä, kerta höpötykseksi sanoit. Analysoin joskus termin höpötys, niin se sisältää ilmeisesti jonkin negatiivisen sivumerkityksen.

Ja sit se, että onko tänne oikeasti älykkyysosamäärä-sääntökin?

Niin ja vielä, että ajattele nyt jos tänne jonkun Aku Kopakkalan vaikka pyytäisi, niin Kyllästynythän söisi sen! Olen miettinyt muitankin asiantuntijoita ja vähemmän asiantuntijoita, mutta eihän he kauaa viihtyisi, jokainen on ruuanmallinen jollekin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.05.2015 12:00

toope kirjoitti:Lukkosella käy aika pitkäksi kun kukaan ei riitele ja nyt yrittää saada riitelyä aikaiseksi. Reppana.

Yllytyshullut voivat mennä mukaan tämmöiseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Terapiaa