Mirri kirjoitti:Rautalangasta...
OP:ssa voidaan (ainakin joissakin tapauksissa) hoitaa perukirjan ja sukuselvityksen tarkastaminen yksittäisen pankkikonttorin tiskillä; Nordeassa ei voida, vaan Nordea on keskittänyt perukirjojen ja niiden sukuselvitysten/osakasluettelojen tarkastamisen yhteen paikkaan pois paikallisista konttoreistaan.
Näin olen ymmärtänyt. Siis, että OP:lla ei ole Nordean mallista keskitettyä systeemiä perukirjojen käsittelyssä. Hilpan mainitsema epäselvyys OP:n ohjeistuksessa johtuu juuri siitä; OP:n konttoreissa päätetään tapaus kerrallaan voidaanko perukirja osakasluetteloineen tarkastaa tiskillä asiakkaan odottaessa vai eikö voida. Nordean konttoreissa sellaista mahdollisuutta ole, vaan siellä lähetetään kaikki perukirjat liitteineen Helsinkiin johonkin 'keskusyksikköön' tarkastettaviksi.
Saa korjata, jos olen erehtynyt ja käsittänyt jotakin väärin.
Olet käsittänyt väärin tai käytännössä tuo ei toimi noin. Pienissä OP;ssa on vain yksi tiski, siis meilläpäin ja yksi pankkivirkailija ja hän hoitaa vain pika-asioita ja siihen jonotetaan. Seinällä lukee lista mitä asioita hän hoitaa ja se ei ole kovin pitkä lista.
Sitten, jos on isompi asia kuten perunkirja, pitää tilata aika Rovaniemen konttoriin jossa on enempi pankkivirkailijoita. Rovaniemelläkin on pikatiski mutta sielläkin lukee mitä asioita hän hoitaa eikä sekään ole kovin pitkä lista, esim. avainlistoja, uuden pankkikortin. Erikseen on kyllä vielä tiski, mistä saa nostaa rahaa.
Luulen kyllä, että kun tilaa aikaa perunkirjoitukseen, se aika annetaan pankkivirkailijalle joka on perehtynyt perunkirjoituksiiin.