Kuntouttava työtoiminta

Re: Kuntouttava työtoiminta

ViestiKirjoittaja toope » 03.05.2015 15:35

Taitaa nyt olla kuitenkin niin että mitä tahansa työtä sulle ehdotetaankin, niin keksit kilometrin pituisen syyn miksei se sulle käy.
Aivan kuin olisin ennenkin tämmöistä tarinaa täältä lukenut, Hän vain teki selostuksensa rehellisesti minä-muodossa, sinä teet me-mielisairaat- selostuksia,
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 15:43

Minullehan kelpaa nimen omaan tämä paljon parjattu "tukityöllistyminen" paljon paljon paremmin kuin esim. puhelinmyynti tai muu "oikea työ". Se vaan on hassua, että ensin pitää olla "työtön työnhakija", että pääsee "yhdeksän euron näiveröksi" tekemään oikeasti kivoja hommia.

Se harmittaa, että jotkut ovat näitä keitä laitetaan päiväksi ristikoita täyttämään. Se ei ainakaan hirveästi kuntouta. Osa taas on onnistuttu sijoittamaan "oikeiden työntekijöiden" tilalle näiveröimään - koulutuksesta ja työnohjauksesta viis.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 15:57

toope kirjoitti:Mukavampaa tietenkin on ryypätä kotona mutta kuntouttavampaa ja terveempää on mennä pajalle.

Mitä sulle oikein pitäisi yhteiskunnan tarjota?
Prinsessapäähine-ja istuin ja mäyräkoirallinen kaljaa tuolin viereen joka päivä.

Unohtui: terapia! Yhteiskunnan tulisi tarjota minulle terapiaa. Haluaisin, että tulevaisuudessa mahdollisesti sosiaalialalla työskennellessäni olisin edes hieman täyspäisempi kuin nyt. Se lienee kaikkien etu.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 20:02

Jos vastausta ei tipu, niin kysyjä tietää yleensä vastauksen itse. Siten se ei ole ingooraamista.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 03.05.2015 20:09

et.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 04.05.2015 07:48

Mitenkä niin en sinuun luottaisi? Luottaisin kyllä ja anteeksi jos olen muuta sanonut.

Oikeasti vanhukset ovat tyytyväisiä jos joku heitä ulkoiluttaa. Itse haen meidän kylän vanhuksia silloin tällöin käveleen eli hakemaan postin ja kaikki tietävät mun sairaudet ja omituisuudet ja sen, että saatan unohtaa, että mulla on se vanhus mukana ja lähen omille teilleni. Silti he ovat onnellisia kun joku käy vie ulos.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 04.05.2015 17:41

Noin huonokuntoinen on yleensä laitoksessa ja kyllä heillä on kaikki vakuutukset kunnossa.
Ja tapahtuu noille vanhuksille vaikka mitä ihan terveidenkin ihmisten hoidossa, esim. myrkytetään.
toope

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista