Oletteko tarkkoja ja otatte varman päälle?

Oletteko tarkkoja ja otatte varman päälle?

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 15:22

Mietin, että kuinkahan moni täällä on samanlainen kuin minä: Olen tarkka ja otan varman päälle asioissa. Löydättekö itsestänne samaa ja mitä hyötyä ajattelette olevan tarkkuudesta ja varman päälle ottamisesta ja löydättekö haittapuoliakin?

hyötyjä: pystyy tekemään asiat sovitusti, helpompi luottaa, tuo varmuutta ja pienentää epävarmuutta, periksiantamattomampi, vähentää virheiden määrää, poistaa epätarkkuuden, asiat tuntuvat onnistuvan, ei tapahdu niin paljon vahinkoja, tietää jo etukäteen mitä tuleman pitää, ei pilaa mahdollisuuksiaan, pystyy noudattamaan ohjeita...

haittoja: vaatii työtä ja jaksamista, saattaa aiheuttaa vastapuolessa kiistaa ja lisätä yhteenottoja, vaativainen, lisää varovaisuutta, ärsyttää joitakin ulkopuolisia...
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 29.04.2015 17:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

Re: Oletteko tarkkoja ja otatte varman päälle?

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 16:11

En säästele aikaa monissakaan tärkeissä asioissa.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 29.04.2015 16:45, muokattu yhteensä 5 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 16:25

Kaupassa teen niin, että lasken yläkanttiin ruokien hinnat, että rahat varmasti riittävät. Harmittaa sitten, jos jotakin jää saamatta, mutta menen sitten uudestaan ostamaan, jos rahat riittävät. Yläkanttiin laskeminen säästää aikaa. Minulla on moneen turhempaankin asiaan aikaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 16:29

Kaikissa asioissa ei kannata säästää aikaa tai voi jäädä jotakin hyvää saamatta -Odottaminen palkitaan. Lopulta pääsee tuskasta ja kärsimyksestä eroon, siitä ei täydy heti useinkaan päästä eroon vaan kyllä siitä sitten lopulta jossain vaiheessa eroon pääsee ja se on jopa moninkertaisesti palkitsevampaa kuin että yrittäisi heti eroon. Pääsenpähän vielä selkäkivuista eroon, kun näen vaivaa sen eteen. Tarkkuudella otsikossa tarkoitan täsmällisyyttä. Minua on harmittanut ja suututtanut ja ärsyttänyt (ja olen ollut loukkaantunut myös jos täsmällisyyteni on estynyt ulkopuolisen henkilön aiheuttamana esim. kun kerran numeroni alennettiin 7,5 seiskaan) se, jos en ole ollut täsmällinen ja sen takia olisi jotakin jäänyt saamatta esim. 9,5 kokeesta, jos 10 olisi sillä taattu. Minun täytyy tehdä enemmän töitä ja olla aktiivisempi täsmällisyyden eteen ja käyttää enemmän aikaa, jos varmasti haluan saavuttaa haluamani, joten tuo seiskaan tiputtaminen oli opettavaista. Kirjoitukseni täällä ovat mielestäni useinkin olleet hyvin täsmällisiä. Trisse oletko täsmällinen? Olen ainakin huomannut, että sinuun on tullut täällä foorumilla täsmällisyyttä esim. otsikoiden suhteen. Kasvattiko viimeinen työpaikkasi sinuun täsmällisyyden piirrettä?
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.04.2015 18:33

Minun työni vaatii tarkkuutta ja toisinaan harkitusti varman päälle ottamista. Olen melko sopiva luonne sellaiseen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 20:17

Pinja kirjoitti:Kaikissa asioissa ei kannata säästää aikaa tai voi jäädä jotakin hyvää saamatta -Odottaminen palkitaan. Lopulta pääsee tuskasta ja kärsimyksestä eroon, siitä ei täydy heti useinkaan päästä eroon vaan kyllä siitä sitten lopulta jossain vaiheessa eroon pääsee ja se on jopa moninkertaisesti palkitsevampaa kuin että yrittäisi heti eroon. Pääsenpähän vielä selkäkivuista eroon, kun näen vaivaa sen eteen. Tarkkuudella otsikossa tarkoitan täsmällisyyttä. Minua on harmittanut ja suututtanut ja ärsyttänyt (ja olen ollut loukkaantunut myös jos täsmällisyyteni on estynyt ulkopuolisen henkilön aiheuttamana esim. kun kerran numeroni alennettiin 7,5 seiskaan) se, jos en ole ollut täsmällinen ja sen takia olisi jotakin jäänyt saamatta esim. 9,5 kokeesta, jos 10 olisi sillä taattu. Minun täytyy tehdä enemmän töitä ja olla aktiivisempi täsmällisyyden eteen ja käyttää enemmän aikaa, jos varmasti haluan saavuttaa haluamani, joten tuo seiskaan tiputtaminen oli opettavaista. Kirjoitukseni täällä ovat mielestäni useinkin olleet hyvin täsmällisiä. Trisse oletko täsmällinen? Olen ainakin huomannut, että sinuun on tullut täällä foorumilla täsmällisyyttä esim. otsikoiden suhteen. Kasvattiko viimeinen työpaikkasi sinuun täsmällisyyden piirrettä?

Trisse, oletko huomannut noi kysymykset, lisäsin vasta jälkikäteen, joten en ole varma oletko lukenut ne?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 29.04.2015 22:13

On asioita, missä minua ei haittaa, vaikka en olisi täsmällinen. En pyri siis kaikessa täsmällisyyteen.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet