Sanallinen itsepuolustus

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Sanallinen itsepuolustus

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 17:09

Vaikka ei tykkäisi jostakusta, niin silti voisi miettiä miten kirjoittaa tälle ellei ole itsepuolustuksesta kyse. Tykkäämisen ei pidä olla ehto hyvälle käytökselle. (Pinja)
Onko tässä nyt tällainen logiikka, että haukkua saa ja pitää, jos kyse on "itsepuolustuksesta"?

Minkälaista on sanallinen itsepuolustus ja harrastatteko moista? En nyt ihan saa kiinni tästä ajatuksesta.

Olisiko sanallinen itsepuolustu sellaista, että jos toinen sanoo "oot muuten läski", niin itse voi sitten sanoa "paskaakos se sulle kuuluu"?
Ryysy

Re: Sanallinen itsepuolustus

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 17:15

Niin minunkin mielestäni sen pitäisi mennä, mutta ihmiseloa seuranneena ei se mene suinkaan aina noin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 17:57

Minä teen nyt tahalleen niin etten Ryysy vastaa aloitukseesi, koska et kysynyt asiaa vain minulta, kuka viestin on alunperin kirjoittanut. Muilta et saa täsmävastausta asiaan ja jääköön oikea vastaus nyt sitten saamatta. Muista ei ole lukemaan ajatuksiani, rivien välistä luku ei pelitä. Itsepuolustukseni ei ole muiden arvioitavissa. Päätän itse siitä, miten puolustan itseäni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 18:16

Ja paskaakos se sulle kuuluu mitä on itsepuolustus, kun et sitä minulta kysynyt.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 19.04.2015 18:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 18:17

Eikös olekin hienoa, kun on vapaus valita miten missäkin tilanteessa toimii...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 18:21

Ryysy kirjoitti:Eikös olekin hienoa, kun on vapaus valita miten missäkin tilanteessa toimii...

Minä vastaan tuohon kysymykseen, että et kysy asiaa muiltakaan, lähetin jo ilmoituksen ylläpitoon. Asiasta olisi pitänyt kysyä yksin minulta. Valinnanvaraa asiassa sinulla ei ole, koska et ota minua huomioon.
Pinja

ViestiKirjoittaja toope » 19.04.2015 18:26

Tästä muuten voi syntyä kaikkien aikojen hauskin ketju.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 18:38

Pinja kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Eikös olekin hienoa, kun on vapaus valita miten missäkin tilanteessa toimii...

Minä vastaan tuohon kysymykseen, että et kysy asiaa muiltakaan, lähetin jo ilmoituksen ylläpitoon. Asiasta olisi pitänyt kysyä yksin minulta. Valinnanvaraa asiassa sinulla ei ole, koska et ota minua huomioon.

Nyt onkin paha tilanne, kun paskat on jo housussa. En mitenkään saa tilannetta sellaiseksi, että kysyisin yksin sinulta, kun kysyin jo yleisesti foorumilla asiaa. Häiritseekö jotenkin, että tuossa alussa on sinun kirjoittamasi lainaus? Foorumilla ollaan aika tarkkoja näiden lainausten suhteen. Olisiko näinkin kiinnostava asia pitänyt osata hahmotella jotenkin yleisemmin? Mitä jos kuitenkin olisit huomannut, että aloitus on ehkä poikiutunut jostain sinun kirjoittamastasi... Kuitenkin juuri mm. tuo lainaus tuo asian hyvin esiin.

Mikä tässä asiassa nyt eniten nyppii?

Varmaan muillakin on kokemusta sanallisesta itsepuolustuksesta kuin sinulla. Vaikka kyllä suoraan sanoen sinun näkemyksesi saattaisi olla erityislaatuinen. Win-win.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 18:51

Älä jaksa kysellä rasittavia, tiedät vastauksen itsekin. Tästä asiasta ei ole siis mitään keskusteltavaa. Teet itsesi naurettavaksi kyselemällä tyhmiä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 19:18

No, eläydyn Pinjaksi:

Häiritseekö jotenkin, että tuossa alussa on sinun kirjoittamasi lainaus?

-Kyllä.

Olisiko näinkin kiinnostava asia pitänyt osata hahmotella jotenkin yleisemmin?

-Kyllä. Tai vaihtoehtoisesti: sinun olisi pitänyt kysyä suoraan minulta.

Mikä tässä asiassa nyt eniten nyppii?

-Se, ettet kysynyt asiaa suoraan minulta, vaan aloitit siitä uuden ketjun.

---

Tiesinkö vastaukset itsekin vain kyselinkö tyhmiä?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 19:24

Nyt kyllä olet huippu tyhmä, et voi vastata asioihin minun puolestani. Et pysty muuta kuin vain kuvittelemaan, et vastaamaan minun puolestani.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 19:26

Eli siis en kysellyt tyhmiä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 19:28

Ryysy kirjoitti:Eli siis en kysellyt tyhmiä.

Kysymykset eivät olleet tyhmiä, vaan idea vastata minun puolestani. Saat kysyä ja sinun kuuluukin kysyä, mutta et valmiiksi päättää mitä minä olen mieltä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 19:30

Kysymisestä tulee tyhmää, jos niihin keksii itse valmiiksi vastaukset toisen puolesta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 19:41

Kuten jo alussa sanoin, minulta olisi kuulunut kysyä ja sinulla olisi ollut velvollisuus kysyä minulta ja minulla oikeus vastata kysymyksiin itse.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 19:59

Pinja, mitä sinulle alla oleva lause tarkoittaa? Entä mitä on tämä itsepuolustus, joka oikeuttaa huonon käytöksen? Millaisissa tilanteissa tämä itsepuolustus tulee kyseeseen?

Vaikka ei tykkäisi jostakusta, niin silti voisi miettiä miten kirjoittaa tälle ellei ole itsepuolustuksesta kyse. Tykkäämisen ei pidä olla ehto hyvälle käytökselle.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 20:01

Ryysy kirjoitti:Pinja, mitä sinulle alla oleva lause tarkoittaa? Entä mitä on tämä itsepuolustus, joka oikeuttaa huonon käytöksen? Millaisissa tilanteissa tämä itsepuolustus tulee kyseeseen?

Vaikka ei tykkäisi jostakusta, niin silti voisi miettiä miten kirjoittaa tälle ellei ole itsepuolustuksesta kyse. Tykkäämisen ei pidä olla ehto hyvälle käytökselle.

Voin vastata kysymykseen, jos siirrät tuon kysymyksesi alkuperäiseen ketjuun, jossa asiasta puhuttiin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 20:22

Ikävä kyllä vaatimuksesi on mielestäni kohtuuton : /
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.04.2015 20:23

Jäät sitten ilman vastaustani. Se on kohtuullista tässä tilanteessa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.04.2015 20:27

Näin on.

Hyvää vaali-illan jatkoa!
Ryysy

Seuraava

Paluu Romulaatikko