Ampuminen on jalo harrastus

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ampuminen on jalo harrastus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 16:24

Nykyään, kun Viikin ampumarataa ei enää ole, on ampuminen Helsingissä vaikeaa.
Luulen, että Santahaminaankaan ei helposti pääse.

Kuitenkin mainostetaan kansanarmeijaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 16:27

Myytinmurtajat onnistuivat ampumaan käyristetyllä piipulla ensin nurkan taakse
ja sitten U:ksi käännetyllä piipulla jopa "tulosuuntaan", mitä he eivät kokeen
alussa uskoneet. Eikä luodin nopeus ollut juurikaan hidastunut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 16:31

Poliisit käyvät meidän alepassa usein öisin ostamassa muonaa ja jonottavat sitten muiden mukana jonossa.
Naispoliisin pistooli oli siinä aivan nokkani edessä, ja totesin partion miehelle pistoolin riistämisen
mahdollisuudesta. Tämä loukkaantui ja sanoi, että sopii yrittää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.04.2015 16:39

Ampuminen on kuoleva harrastus, kaikki poistetaan "yleisestä käytöstä". Me mielenterveysongelmista kärsivät emme myöskään suurella todennäköisyydellä saa pian ampua edes sisäampumaradalla. Emmekä varsinkaan saa aseenkantolupaa. Armeijaan ei päästä ilman erillista psykiatrin laatimaa lupaa - eikä välttämättä edes sittenkään. Meillä ei ole oikeuksia. Lähtisin marssimaan, mutta maskuliininen egoni ei salli sitä, koska kaikenlainen marssiminen on ollut enemmän ja vähemmän naisten juttu.

Mä olen ampunut mm. Emmalla - ootteko pojat vähän kateellisia?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.04.2015 16:46

Psykopatologia kirjoitti:Poliisit käyvät meidän alepassa usein öisin ostamassa muonaa ja jonottavat sitten muiden mukana jonossa.
Naispoliisin pistooli oli siinä aivan nokkani edessä, ja totesin partion miehelle pistoolin riistämisen
mahdollisuudesta. Tämä loukkaantui ja sanoi, että sopii yrittää.

Poliisit onkin perseestä. Poliisin ei kuulukaan kiittää huomiosta, koska se veisi hänen auktoriteettinsa pois. Onneksi paikalla olit sinä eikä esimerkiksi joku mielenterveysongelmainen...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 17:02

17:01
Olen hieman kateellinen, kun en ole saanut painaa Emmaa.

Minusta on loogista, että jos on kansanarmeija, kansa pitää aseistaa.
Jos on palkka-armeija, kansa tulee riisua aaseista.

Charles sanoi, että maamiinat on tuhottu ja että uusia olisi vaikea
saada. En ihan usko, että kaikkia olisi (vielä) tuhottu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 17:04

Jaska kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mä olen ampunut mm. Emmalla - ootteko pojat vähän kateellisia?

Olen minäkin ampunut Emmalla. Emma oli vähän hankala, kun lipas tuppasi jumittamaan.
Vihulainen rynnäköi päälle ja Emman lipas jumissa. Hitsi mitä tehdä?
Mutta eikös marssiminen ole nimenomaan miesten juttu?

Mies tarttuu henk.koht. pistooliinsa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 12.04.2015 17:07

Ei taida sillä nallipyssyllä ole enää mitään virkaa.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 17:12

Esimerkiksi kaupunkitaisteluissa pistooli on joissain
ahtaissa tilanteissä jopa pitkää kivääriä parempi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.04.2015 17:25

Kyllä Venäjä pystyy tarvittaessa heittämään johonkin keski-Suomeen 5 000 miestä
puolen vuorokauden sisällä. Suomalaiset vasta kutsuisivat kokouksia koolle.
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 12.04.2015 17:28

Venäjä pystyisi 10 minuutissaa heittämään 30000 sotilasta Suomeen Sallan rajan yli.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.04.2015 18:04

Ryysy kirjoitti:... Poliisit onkin perseestä...

Minkä takia?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.04.2015 21:24

En ole koskaan ampunut. Kiikarilla ja kaukoputkella olen katsellut paljonkin. Ja kerran olen ampunut, mutta vain jousipyssyllä. Sellaisella "lastenversiolla" urheilukeskuksessa oltiin kokeilemassa, millaista olisi ampua jouskarilla. Ihan kivaa, mutta jousen jännittäminen vaati yllättävän paljon voimaa, ja silloin, kun tuli paljon kymppejä, oli sillai hurmoksellisen palkitsevaa. Tavallaan ymmärrän niitäkin, jotka tykkäävät ampumisesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 13.04.2015 15:33

Minä harrastan jousipyssyllä ampumista mutten sillä saata eläintä tappaa. Mies taas sillä tappaa linnut ja jänikset.
Metsästyskortti ja ase minulla on ja pari kertaa olen jonkun eläimen joutunut lopettamaan.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.04.2015 16:09

Jaska kirjoitti:Muumimamma valvoi tarkasti, että pahat miina-aseet tuhotaan ja kyllä kai sitä Ottavan sopimusta valvotaan muutenkin.
Minusta suomen tulisi siirtyä Sveitsin malliin, jossa reservilaisillä on aseet ja varusteet kotonaan saatavilla ja säännölliset harjoitukset.
Nykysysteemissä Suomen armeija ei ehdi tehdä mitään ennenkuin Suomi on miehitetty ja asevarikot vallattu. Milläs sitten tappelet?
Ryssät on hankkineet omistuksia asevarikoiden läheisyydessä oleviin kiinteistöihin. Ilmeisesti sunnitelmana on miehittää ne ensimmäiseksi.

En usko, että Ottavaa valvotaan ulkopuolisesti; eihän Israelin ydinaseitakaan valvota.

En oikein usko jalkaväkimiinojen tehoon nýkyaikana, kun sota on niin hyppelhtivää. Erilaisten varikkojen ympäristö voitaisiin miinoittaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.04.2015 16:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:... Poliisit onkin perseestä...

Minkä takia?

Henkilökohtaisista syistä olen kehittänyt heitä kohtaan erinäisiä antipatioita.

Tappelutilanteissa tekevät mielivaltaisia (puolueellisia) päätöksiä. Putkaan ei _koskaan_ joudu "moottoripyöräjengiläinen", vaan kaduntallaaja oli tilanne mikä vain. Ilmeisesti poliisitkin pelkäävät näitä jengiläisiä, mikä on toki inhimillistä ja ehkä jopa järkevääkin, mutta silti väärin. Muissa tilanteissa putkaan joutuu sattumanvaraisesti esim. se riidan osapuoli, joka ei nakkikioskijonossa ole koskenutkaan toiseen, vaan ollut itse altavastaajana. (Poliiseille on pääasia, että riita loppuu. Ja yhdentekevää kuinka se tapahtuu.)

Poliisit ovat ottaneet mielivaltaisesti hoitaakseen erilaisia ala-asteen oppilaiden välisiä pieniä riitoja. Kampanjointi on ilmeisesti mennyt perille. Koulukiusaaminen on rikos. Tilanne vääristyy, koska kaikista koulukiusaamistapauksista ei tehdä "rikosilmoituksia" (en tiedä mikä oikea termi lapsella). Yhtäkkiä tilanne voikin olla se, että eniten kiusaamista kokenut onkin itse poliisikuulustelussa ja ihmettelee sitten "miksi minun kiusaajani eivät ole joutuneet tänne". Nöyryytyskulttuuria tuokin. (Ja kyllä, tämän olen seurannut riittävän läheltä todetakseni lopullisesti: vittu mitä paskaa.)

Poliiseilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus tilanteissa, joissa lasta on pahoinpidelty. Mielestäni lastensuojeluilmoituksen voisi (pitäisi) tehdä, vaikka lapsen kotona on väkivaltaa, joka ei kohdistu lapseen. Näitä ilmoituksia ei tehdä varsinkaan jos puoliso "rukoilee", ettei tehdä.

Ainakin ennen vanhaan putkaan toimitettiin ihmisiä, jotka olivat enemmän mielenterveys- kuin putkahoidon tarpeessa. Nykyään poliiseista taas on tulossa mielenterveysalan ammattilaisia.

Parhaita aikoja olivat ne, kun ihmisiä otettiin säilöön, heidän koneensa tutkittiin jne., koska heidän ulkonäkönsä takia oli syytä epäillä, että he olisivat tehneet rikoksen. (Esim. aikoinaan "suosittu" hautausmaalla tapahtunut ilkivalta oli selkeästi saatananpalvojien tekosia - ja vielä selkeämmin pystyi ulkonäön perusteella toteamaan tällaisen henkilön.)

Poliiseilla on toisaalta liikaa valtaa, mutta toisaalta liian vähän valtaa. Suurin osa kadulla tehdyistä päätöksistä on mielivaltaisia. Tätä mielivaltaa ei kuitenkaan käytetä tilanteissa, joissa sitä olisi syytä käyttää. En ikinä anna poliiseille anteeksi sitä, että he eivät voineet viedä veljeni isää putkaan, vaan ME jouduimme olemaan NE, joiden olisi pitänyt lähteä kotoaan. Oikein käytettynä mielivallan ja harkinnan olisi pitänyt johtaa siihen, että potentiaalisesti ja jo todistetusti väkivaltainen ihminen otetaan säilöön eikä niin, että meidät laitettaisiin "säilöön". Saatana.

Ja poliisit-sarja on yhtä peeärrää "hei, olemme rentoja ja mukavia ihmisiä".

Tietysti on hyväkin, että on poliiseja. Pelastavat mm. monia itsemurhakandidaatteja ja tarjoavat yösijan puleille talven pakkasilla. Silti voin arvostella sekä olla katkera.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 13.04.2015 18:03

Ryysy kirjoitti:
Poliisit ovat ottaneet mielivaltaisesti hoitaakseen erilaisia ala-asteen oppilaiden välisiä pieniä riitoja. Kampanjointi on ilmeisesti mennyt perille. Koulukiusaaminen on rikos. Tilanne vääristyy, koska kaikista koulukiusaamistapauksista ei tehdä "rikosilmoituksia" (en tiedä mikä oikea termi lapsella). Yhtäkkiä tilanne voikin olla se, että eniten kiusaamista kokenut onkin itse poliisikuulustelussa ja ihmettelee sitten "miksi minun kiusaajani eivät ole joutuneet tänne". Nöyryytyskulttuuria tuokin. (Ja kyllä, tämän olen seurannut riittävän läheltä todetakseni lopullisesti: vittu mitä paskaa.)
.

Poliisit eivät ota mielivaltaisesti hoitoon riitoja vaan joku kutsuu poliisit paikalle tai joku tekee rikosilmoituksen.
Tietenkin myös kiusattua kuulustellaan muutenhan ei olisi mitään juttua.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.04.2015 20:37

Totta muuten, eihän se poliisien vika ole... jotenkin vaan helppo näköjään syyttää poliiseja "kaikesta". Mutten yhtään ihmettele, jos tuo johtaa siihen, että pian vanhemmat lapsinensa alkavat kilpaa nostamaan "syytteitä". Ja voihan tuo poliisin eteen joutuminen johtaa siihen, että on entistä varovaisempi koulussa ja muuallakin. Mielestäni asiat kuitenkin pitäisi voida sopia niin että vanhanaikaisesti pyydetään anteeksi ja toimitaan jatkossa paremmin. Asiat voisi myös yrittää sopia koulun sisällä ensin.

Silti oikeudentajuni jotenkin räjähtää tämmöisissä asioissa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.04.2015 20:23

Ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.04.2015 20:32

Jaska kirjoitti:Muumimamma valvoi tarkasti, että pahat miina-aseet tuhotaan ja kyllä kai sitä Ottavan sopimusta valvotaan muutenkin.
Minusta suomen tulisi siirtyä Sveitsin malliin, jossa reservilaisillä on aseet ja varusteet kotonaan saatavilla ja säännölliset harjoitukset.
Nykysysteemissä Suomen armeija ei ehdi tehdä mitään ennenkuin Suomi on miehitetty ja asevarikot vallattu. Milläs sitten tappelet?
Ryssät on hankkineet omistuksia asevarikoiden läheisyydessä oleviin kiinteistöihin. Ilmeisesti sunnitelmana on miehittää ne ensimmäiseksi.

"Uskottava puolustus", mitä tyhmät päättäjät jankuttavat, on täyttä huuhata. Eritäin kallista yleistä asevelvollisuutta propagoidaan,
mutta mitään ei tehdä asian eteen. Suomi ei enää ole sotilaskansa, kuten kuten 1940-luvulla, vaan kasa lökpäpyksyjä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Romulaatikko