Kyllästynyt kirjoitti:Parikymmentä vuotta sitten asuin kirjaimellisesti keskuspuiston vieressä. Silloin oli tapanani kävellä metsässä enemmän kuin nykyään, mutta silloinkaan en ainoatakaan metsäjänistä nähnyt.
Muistaisin kyllä jos olisin jäniksen nähnyt, sillä niin harvinainen näky metsäjänis Etelä-Suomessa on.

toope kirjoitti:Mie en mitään halua ja olen syyntakeeton.

toope kirjoitti:Siinä lukee Tavataan koko maassa eli kyllä se voi olla, että Trisse on metsäjäniksen tavannut.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Parikymmentä vuotta sitten asuin kirjaimellisesti keskuspuiston vieressä. Silloin oli tapanani kävellä metsässä enemmän kuin nykyään, mutta silloinkaan en ainoatakaan metsäjänistä nähnyt.
Muistaisin kyllä jos olisin jäniksen nähnyt, sillä niin harvinainen näky metsäjänis Etelä-Suomessa on.
Oletko nähnyt 'puhtaita' rusakoita; entä oletko nähnyt rusakon ja metsäjäniksen risteymiä? Pystytkö pääkaupunkiseudun kaupunkilaisjäniksistä tunnistamaan ovatko ne rusakoita, metsäjäniksiä, vai niiden sekoituksia?
Helmenkalastaja kirjoitti:Helppohan Kyllästyneen on luvata mitä tahansa, kun kyseisiä nimenomaisia jäniseläimiä ei enää ole mahdollista ottaa kiinni tunnistamista varten...
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Parikymmentä vuotta sitten asuin kirjaimellisesti keskuspuiston vieressä. Silloin oli tapanani kävellä metsässä enemmän kuin nykyään, mutta silloinkaan en ainoatakaan metsäjänistä nähnyt.
Oletko nähnyt 'puhtaita' rusakoita; entä oletko nähnyt rusakon ja metsäjäniksen risteymiä? Pystytkö pääkaupunkiseudun kaupunkilaisjäniksistä tunnistamaan ovatko ne rusakoita, metsäjäniksiä, vai niiden sekoituksia?
Voin luvata syödä hatullisen käytettyä mämmiä jos näkemäni otukset eivät ole olleet puhdasverisiä rusakoita.
Sinulla Mirri näyttää olevan se käsitys, että jäniksen ja rusakon risteytykset olisivat hyvinkin tavallisia, mutta minä uskon niiden olevan sangen pieni osuus Suomen metsissä ja pelloilla samoilevista jäniseläimistä.

Mirri kirjoitti:Minä taas uskon rusakon ja metsäjäniksen risteytymien olevan aika iso osuus eteläisen Suomen nykyisestä jäniskannasta. Ruotsalaiseen tyyliin; siellä tämä asia on hoksattu aikaisemmin kuin meillä Suomessa...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa