Minkä eläimen näit ekana aamulla......

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Minkä eläimen näit ekana aamulla......

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.04.2015 22:05

Kyllä minustakin Kyllästynyt on käynyt tässä asiallista keskustelua.
Ehkä ensimmäinen 'rusakkoviesti' oli tarkoitettu Trisselle provosoivaksi, mutta kaikki muu jäniksiin liittyvä 'vääntö' on käyty minun kanssani, ja mielestäni aivan asiallisesti. Eivät Kyllästyneen viestit tässä väittelyssä ole olleet yhtään asiallisempia/asiattomampia kuin minunkaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.04.2015 22:09

Ryysy kirjoitti:Mitä ihmeen hareja. Ne on kaikki rabbit. Jopa häkissä on rabbitteja.

Googlailin taas...

Tässä rabbiteja:
https://www.google.fi/search?q=rabbit&t ... 00&bih=766

Ja hareja:
https://www.google.fi/search?q=hare&tbm ... 00&bih=766

:P
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.04.2015 22:43

Otteita Kahvin kirjoituksesta:
"...minusta Kyllästynyt on tämän palstan elefantti olohuoneessa; hän saa olla ilkeä ja vittumainen ja muiden ikään kuin yrittäessä olla asiallisia viimeiseen asti. Jonka -minun mielestäni siis- mahdollistaa tämän palstan moderointi joka Kyllästyneen kohdalla lähinnä tuntuu istuvan peukalo perseessä (vrt toiminta esim Trissen kanssa).
...Niin moni ketju kun on mennyt jonkun sellaisen asian käsittelyyn (lue:piloille) kun Kyllästyneelle sallitaan samojen asioiden yhä uudestaan ja uudestaan käsittely. Mikä käsittely on lähinnä semanttista kikkailua, parkumista tai jankkaamista."

Eikö muista kuin minusta Kyllästynyt on täällä ELEFANTTI OLOHONEESSA. (narsismia käsittelevän kirjan nimi tuo. puuttuu asioihin, vaan jos keksii niistä jotain huonoa sanomista ja esiityy ylimieleisesti ja muita halveksuvasti. On ikuinen arvoitus, miksi Kyllästynyt on ylläpidon suojatti ja saa ihan vapaasti ilkeillä. Toiset sais samanalaisesta käytöksestä noottia heti.

En ole ajamassa Kyllästynyttä pois, toivoisin vain hänen muuttavan käyttäytymistään normaaliksi kanssakäymiseksi, jättämään pois sen ainasen nälvimisen toisten kirjoituksista.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 08.04.2015 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.04.2015 22:59

Mielestäni tässä ketjussa Kyllästynyt on nälvinyt tasan yhdessä viestissä - siinä, joka sai minut pillastumaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 08.04.2015 07:19

Kissi kirjoitti:Otteita Kahvin kirjoituksesta:
"...minusta Kyllästynyt on tämän palstan elefantti olohuoneessa; hän saa olla ilkeä ja vittumainen ja muiden ikään kuin yrittäessä olla asiallisia viimeiseen asti. Jonka -minun mielestäni siis- mahdollistaa tämän palstan moderointi joka Kyllästyneen kohdalla lähinnä tuntuu istuvan peukalo perseessä (vrt toiminta esim Trissen kanssa).
...Niin moni ketju kun on mennyt jonkun sellaisen asian käsittelyyn (lue:piloille) kun Kyllästyneelle sallitaan samojen asioiden yhä uudestaan ja uudestaan käsittely. Mikä käsittely on lähinnä semanttista kikkailua, parkumista tai jankkaamista."

.

Hienoja lainauksia kahvin kirjoituksista mutta eipä niissä mainita jänistä tai rusakkoa tai citykania laisinkaan.

Älkää tänä aamuna nähkö mitään eläintä tai jos näette jonkun ottakaa niin paljon aamulääkettä ettei se elukka mitenkään muistuta rusakkoa tai jänistä tai citykania. Kattokaa ekana taivaalle.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:31

Mirri kirjoitti:Kyseiset eläimet risteytyvät keskenään ja risteytyneet jälkeläiset ovat lisääntymiskykyisiä. Joten ehkä ovat erehtyneet ne ihmiset, jotka ovat oppineet erottamaan rusakon ja metsäjäniksen toisistaan niin perusteellisesti, että uskovat rusakon olevan jotakin muuta kuin jänis. Peltojänis ja metsäjänis pitävät toisiaan jäniksinä, ja ihmiset ovat tehneet virheen kuvitellessaan, ettei rusakko ole jänis.

Helsinkiläisjäniksistä tuskin enää tiedetään monennenko polven risteymiä ne todellisuudessa ovat ja kuinka paljon niissä on metsä- ja kuinka paljon peltojänistä. Risteytymisasia ja risteytyneiden lisääntymiskykyisyys on Suomessa ilmeisesti aika uusi tutkimuskohde.

Uskallan olla aika varma, että varsin hyvin tiedetään - ja että pääkaupunkiseudulla asutuksen seassa ei ole jäniksiä eikä jäniksen ja rusakon risteytyksiäkään.

Olisikohan jo kymmenes kerta kun sinulle sanon, että rusakko on jäniseläin - niin kuin on metsäjänis ja kani(inikin), mutta koska kyseisen elikon nimeksi on vakiintunut "rusakko", en ymmärrä miksei sinulle mene perille se, että Suomessa jäniksellä tarkoitetaan metsäjänistä - ja rusakko on rusakko.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:33

Trisse kirjoitti:... Eli pikkuiset täällä Ruskeasuon alueella ovat nyt kumpia?! En muista väritystä. Ruskeita tai harmaita luultavasti...

Kaneja (kaniineja).
Luontoon laskettujen lemmikkikanien (kesykani) jälkeläisiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:45

Kahvi kirjoitti:
toope kirjoitti:Kahvi taas tuli ketjuun voidakseen olla ilkeä Kyllästyneelle. Et ole yhtään mitään tässä ketjussa sanonut mitä ei olisi joku toinen jo aikaisemmin sanonut jäniksestä tai rusakosta.

Tuossa nyt mitään ilkeää ollut, kunhan toin esiin näkemykseni...

Oliko sinulla jokin näkemyskin?
Minä huomasin vain sen, että sinun piti tulla kertomaan, ettet itse välttämättä erota rusakkoa ja jänistä toisistaan.
Kahvi kirjoitti:... Jonka toin esiin siksi, että minusta Kyllästynyt on tämän palstan elefantti olohuoneessa; hän saa olla ilkeä ja vittumainen ja muiden ikään kuin yrittäessä olla asiallisia viimeiseen asti...

Ihmettelen, että nimenomaan ja juuri sinä kehtaat tulla minulle väittämään muiden (siis ilmeisesti lasket itsesikin ko. joukkoon) olevan asiallisia.
Kahvi kirjoitti:... Jonka -minun mielestäni siis- mahdollistaa tämän palstan moderointi joka Kyllästyneen kohdalla lähinnä tuntuu istuvan peukalo perseessä (vrt toiminta esim Trissen kanssa)...

Niin, että mitä asiatonta sinä nyt olet nähnyt?
Senkö, että sanoin ihmetteleväni miten joku/jotkut voivat päästä koulustaan läpi oppimatta erottamaan toisistaan jänistä ja rusakkoa?
Kahvi kirjoitti:... Ja tuo on se syy miksi haluan täältä pois...

Poistuminen on kokonaan oma valintasi - niin kuin on mahdollinen jääminenkin.
Kahvi kirjoitti:... Niin moni ketju kun on mennyt jonkun sellaisen asian käsittelyyn (lue:piloille) kun Kyllästyneelle sallitaan samojen asioiden yhä uudestaan ja uudestaan käsittely. Mikä käsittely on lähinnä semanttista kikkailua, parkumista tai jankkaamista...

Sinä Kahvi voisit jo lopettaa tuon paskanpuhumisen ja provosoinnin; minä en paru.
Voisit myös selittää mitä tarkoitat semanttisella kikkailulla - sillä jankkaamisestahan sinä itse olet toinen hyvä (tai huono) esimerkki.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:47

Kissi kirjoitti:Kahvinko kritiikki asiatonta? Sanoisit joskus Kyllästyneen haukkuessa ja nolatessa muita, että on asiatonta. Mutta et sano ja se kuvottaa.

Ketäs minä olen haukkunut? Millä sanoilla ja missä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.04.2015 09:48

9:47
1905. Wiipurin Sanomat:

Näköjään rusakoita on ollut Suomessa jo Isonruhtinaan maan aikaan.
(Vrt. keskustelu ryssänjäniksestä.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:49

Kissi kirjoitti:Poistuminen on ainoa mahdollisuus, silloin kun ei enää kestä. Mutta se pahaolo mikä jää epäreiluuden nielemisestä on hyvin lamaannuttuva. Sinä olet aina ollut fiksu ja asiallinen ja olet jaksanut Kyllästyneelle vastailla siististi, älä nyt luovuta.

Älä viitsi taas puhua vastoin parempaa tietosi Kis!
Haisevapilluisen huoran äpäräksi solvaaminen ei ainakaan minun mielestäni ole fiksua tai asiallista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:51

Kissi kirjoitti:... En ole ajamassa Kyltsiä pois, toivoisin vain hänen muuttavan käyttäytymistään normaaliksi kanssakäymiseksi, jättämään pois sen ainasen nälvimisen toisten kirjoituksista.

Kuinka monta kertaa sinulle pitää sanoa, etten ole sinulle mikään "Kyltsi"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 09:59

BTW. Eilen kotiin tullessäni säntäsi kotioveltani pakoon iso romuluinen rusakko. En tiedä mitä se oven edessä odotteli, lieneekö ajatellut soittaa ovikelloa ja pyytää porkkanoita.
Krookukset (ne mitä niistä enää on jäljellä) rusakot varmaan tänäkin keväänä syövät niin kuin aina ennenkin. Tulppaanit eivät näytä maistuvan, mutta krookukset järsitään ihan sipuliin saakka.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.04.2015 10:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Kissi kirjoitti:Kahvinko kritiikki asiatonta? Sanoisit joskus Kyllästyneen haukkuessa ja nolatessa muita,
että on asiatonta. Mutta et sano ja se kuvottaa.

Olen kyllä muutaman viime viikon aikana noteerannut Kyllästyneen viestinnässä kohdat,
joiden pohjalta joku tai jotkut ovat loukkaantuneet tai mahdollisesti loukkaantuneet.
Näitä ovat Sateentekijä, Ryysy ja Kissi. Näistä Sateentekijällä ja Kissillä on omaakin
"syytä" asiaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2015 10:27

Psykopatologia kirjoitti:Minusta Kahvin kritiikki Kyllästynyttä kohtaan on t ä s s ä ketjussa liioiteltua.
Jänis/rusakko-asian esille nosto ja jatkokeskustelu siitä on ollut hänen puoleltaan
aivan asiallista. Kritiikkiä voidaan esittää vain kohtaan, jossa viitataan koulun
läpikäyneen oppimattomuuteen.

Puhuinkin y l e i s e s t i hänen käytöksestään tällä palstalla. Sinulla on virtahepo keskellä olohuonettasi, eikä se poistu mihinkään vaikka kuinka tarkastelisit jotain tiettyä, kapeaa osa-aluetta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2015 10:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
toope kirjoitti:Kahvi taas tuli ketjuun voidakseen olla ilkeä Kyllästyneelle. Et ole yhtään mitään tässä ketjussa sanonut mitä ei olisi joku toinen jo aikaisemmin sanonut jäniksestä tai rusakosta.

Joo, eli se että kysymys taisi kyllä olla Kyllästyneen tarpeesta olla Trisselle ilkeä tms. Mihin kommenttiin toope ylläolevan näkemyksensä kirjoitti.

Kyllästynyt kirjoitti:Minä huomasin vain sen, että sinun piti tulla kertomaan, ettet itse välttämättä erota rusakkoa ja jänistä toisistaan.

Et siis taaskaan lukenut mitä muut kirjoittavat, vaan vaikutat pikemminkin roiskivan lonkalta vähän mitä sattuu.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Jonka toin esiin siksi, että minusta Kyllästynyt on tämän palstan elefantti olohuoneessa; hän saa olla ilkeä ja vittumainen ja muiden ikään kuin yrittäessä olla asiallisia viimeiseen asti...

Ihmettelen, että nimenomaan ja juuri sinä kehtaat tulla minulle väittämään muiden (siis ilmeisesti lasket itsesikin ko. joukkoon) olevan asiallisia.

Niin, kaikki yrittävät olla sinua kohtaan mahdollisimman asiallisia mahdollisimman pitkään, vaikka itse kuinka kiukuttelisit ja parkuisit.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Jonka -minun mielestäni siis- mahdollistaa tämän palstan moderointi joka Kyllästyneen kohdalla lähinnä tuntuu istuvan peukalo perseessä (vrt toiminta esim Trissen kanssa)...

Niin, että mitä asiatonta sinä nyt olet nähnyt?
Senkö, että sanoin ihmetteleväni miten joku/jotkut voivat päästä koulustaan läpi oppimatta erottamaan toisistaan jänistä ja rusakkoa?

Jep, juuri tuo tässä ketjussa. Vastaavasti jos Trisse olisi perseillyt samalla tavalla, niin noottia olisi tullut todella nopeasti. Ehkä soitat tms PP:lle heti kun huomaat Trissen pöljäilyt ja sen takia PP on nopea liikkeissään hänen suhteensa?

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Ja tuo on se syy miksi haluan täältä pois...

Poistuminen on kokonaan oma valintasi - niin kuin on mahdollinen jääminenkin.

Hyvä huomio.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Niin moni ketju kun on mennyt jonkun sellaisen asian käsittelyyn (lue:piloille) kun Kyllästyneelle sallitaan samojen asioiden yhä uudestaan ja uudestaan käsittely. Mikä käsittely on lähinnä semanttista kikkailua, parkumista tai jankkaamista...

Sinä Kahvi voisit jo lopettaa tuon paskanpuhumisen ja provosoinnin; minä en paru.

Lihavoimani osat ovat parkumistasi.

Kyllästynyt kirjoitti:Voisit myös selittää mitä tarkoitat semanttisella kikkailulla - sillä jankkaamisestahan sinä itse olet toinen hyvä (tai huono) esimerkki.

Oppineisuuden nälviminen jänis/rusakko sanojen perusteella on yksi esimerkki semanttisesta kikkailusta.

Ja juuri jankkaamisesi ottaa minua pannuun. Aina vaan samoihin kysymyksiin joutuu vastaamaan, moneen kertaan korjatut vääristelyt nousevat aina vaan ja uudestan esiin jne..
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2015 10:39

Kissi kirjoitti:...

En ole ajamassa Kyltsiä pois, toivoisin vain hänen muuttavan käyttäytymistään normaaliksi kanssakäymiseksi, jättämään pois sen ainasen nälvimisen toisten kirjoituksista.

Joo samma här.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2015 10:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Kissi kirjoitti:Poistuminen on ainoa mahdollisuus, silloin kun ei enää kestä. Mutta se pahaolo mikä jää epäreiluuden nielemisestä on hyvin lamaannuttuva. Sinä olet aina ollut fiksu ja asiallinen ja olet jaksanut Kyllästyneelle vastailla siististi, älä nyt luovuta.

Älä viitsi taas puhua vastoin parempaa tietosi Kis!
Haisevapilluisen huoran äpäräksi solvaaminen ei ainakaan minun mielestäni ole fiksua tai asiallista.

Ilmoitin tämän viestin saatesanoilla:
"Kyseistä solvaamista ei ole tapahtunut väitetyssä muodossa, joten kysymys on vääristelystä. Lisäksi asia kuuluu niiden joukkoon, jotka on Kyllästyneen päiväkirjassa saatu case closed -tilaan joten esiin nosto on asiatonta. Kolmanneksi tuosta teosta on kulunut jo niin kauan, että on asiatonta nostaa se esiin tässä yhteydessä."
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.04.2015 10:44

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kissi kirjoitti:Kahvinko kritiikki asiatonta? Sanoisit joskus Kyllästyneen haukkuessa ja nolatessa muita,
että on asiatonta. Mutta et sano ja se kuvottaa.

Olen kyllä muutaman viime viikon aikana noteerannut Kyllästyneen viestinnässä kohdat,
joiden pohjalta joku tai jotkut ovat loukkaantuneet tai mahdollisesti loukkaantuneet.
Näitä ovat Sateentekijä, Ryysy ja Kissi. Näistä Sateentekijällä ja Kissillä on omaakin
"syytä" asiaan.

Se on hyvä että olet huomannut, mahdollisesti sitten myös olet puuttunutkin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.04.2015 10:56

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Joo, eli se että kysymys taisi kyllä olla Kyllästyneen tarpeesta olla Trisselle ilkeä tms. Mihin kommenttiin toope ylläolevan näkemyksensä kirjoitti...

Vaan kun ei ollut. Viestini ja vastaukseni olisi ollut sama kenelle tahansa kirjoittajalle.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minä huomasin vain sen, että sinun piti tulla kertomaan, ettet itse välttämättä erota rusakkoa ja jänistä toisistaan.

Et siis taaskaan lukenut mitä muut kirjoittavat, vaan vaikutat pikemminkin roiskivan lonkalta vähän mitä sattuu...

Etkös sinä sitten kirjoittanut, ettet välttämättä erota jänistä ja rusakkoa toisistaan?
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ihmettelen, että nimenomaan ja juuri sinä kehtaat tulla minulle väittämään muiden (siis ilmeisesti lasket itsesikin ko. joukkoon) olevan asiallisia.

Niin, kaikki yrittävät olla sinua kohtaan mahdollisimman asiallisia mahdollisimman pitkään, vaikka itse kuinka kiukuttelisit ja parkuisit...

En kiukuttele, enkä (toisin kuin sinä) paru.
Ja sinä olet likipitäen viimeinen ihminen jolla on varaa valittaa minun käytöksestäni.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Niin, että mitä asiatonta sinä nyt olet nähnyt?

Jep, juuri tuo tässä ketjussa. Vastaavasti jos Trisse olisi perseillyt samalla tavalla, niin noottia olisi tullut todella nopeasti. Ehkä soitat tms PP:lle heti kun huomaat Trissen pöljäilyt ja sen takia PP on nopea liikkeissään hänen suhteensa?...
Höpö höpö.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Lihavoimani osat ovat parkumistasi...

En ole parkunut mitään - vaikka sinä kuinka lihavoisit, provosoisit ja parkuisit.
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Voisit myös selittää mitä tarkoitat semanttisella kikkailulla - sillä jankkaamisestahan sinä itse olet toinen hyvä (tai huono) esimerkki.

Oppineisuuden nälviminen jänis/rusakko sanojen perusteella on yksi esimerkki semanttisesta kikkailusta...

Ei tuolla ole mitään tekemistä semantiikan kanssa. Minua vain ihmetyttää, miten voi päästä koulusta läpi oppimatta erottamaan jänistä ja rusakkoa (ja kania) toisistaan.
Kahvi kirjoitti:... Ja juuri jankkaamisesi ottaa minua pannuun. Aina vaan samoihin kysymyksiin joutuu vastaamaan, moneen kertaan korjatut vääristelyt nousevat aina vaan ja uudestan esiin jne..

Kuten?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko