Mitä alkaisin tehdä elämälläni?

Re: Mitä alkaisin tehdä elämälläni?

ViestiKirjoittaja Rane » 31.03.2015 14:44

En osaa sinua neuvoa, mutta minä etsin netistä käsityöohjeita ja neulon tai virkkaan koko ajan jotakin. Nyt teen pitsivillasukkia. Jotkut myyvät käsitöitään, minä en. Myyntituloista pitäisi ilmoittaa aina verottajalle.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.03.2015 16:04

En osaa auttaa, tulin vain ilmoittamaan, että oleskelen samantyyppisessä veneessä parhaillani. Ja tunne on aika epämiellyttävä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 31.03.2015 16:22

Opiskele ammattikorkeassa tradenomiksi. Ei erityisen vaativa koulutus.
Koulutus lisää katu-uskottavuutta työmarkkinoilla.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 31.03.2015 16:37

Tarkoitatko 20 tuntia (viikossa)?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 31.03.2015 16:55

Trisse kirjoitti:Minulla työt loppuvat. Mitä alkaisin puuhaamaan? Olisi kiva tehdä jotain mitä 1. Voi tehdä tietokoneella 2. On älyllisesti haastavaa tai edes vähän mielenkiintoista ja 3. Josta voi ansaita rahaa. Jos yhtälö on vaikea niin kaksikin kolmesta käy.

Korostan että tekeminen ei saa liittyä mitenkään 1. siivoamiseen tai 2. hoitoalaan

Hae vapaaehtoistyöhön ulkomaille. http://www.kvtfinland.org/vapaaehtoistyo-ulkomailla/

Vaihtoehtoisesti, lähde lomalle jonnekin paikkaan jossa et ole koskaan ennen käynyt, avarra näin maailmankatsomustasi.
Osallistu kirjoituskilpailuun: http://www.teonsana.net/kirjoituskilpailuja/
Kuutar

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 31.03.2015 17:04

Trisse kirjoitti:Niinpä en varsinaisesti kaipaakaan sellaista koulutusta joka johtaisi kokopäivätyöhön koska en sellaiseen pystyisi.

En ajatellutkaan, että alkaisit tehdä kokopäivätyötä.

Ajattelin ennemminkin, että tuo olisi koulutus, josta olisi helpohko saada tutkinto.
Tutkinnon jälkeen taas voisi löytyä jotain tietokonetuntityötä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 31.03.2015 17:45

Niin on laaja kenttä. Juuri siksi ajattelin, että sieltä(kin) voisi löytyä jotain kiinnostavaa, jos vähän tutkii koulujen tarjontaa.
Joku tietotekniikkaan liittyvä erikoistumisalana esimerkiksi...

Itse teen kotonani suht tylsiä toimistotöitä tuntityönä. En kylläkään ole tradenomi.
Yksi tuttu tradenomi tekee tuntitöitä työnantajien tiloissa työvoimapalveluyrityksen kautta.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja jardin » 31.03.2015 21:22

Etkö vaan voisi jatkaa juomista.
jardin

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.03.2015 22:08

Bloggaaminen, kirjoittaminen, järjestötoiminta ja sen kautta mahdollinen työ - sinullahan on itsellä jo vastaus (tai montakin) kysymykseesi.

Sitä en sitten tiedä miten bloggaajaksi pääsee tai miten käytännössä lehdille voi kirjoituksiaan tarjota.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 02.04.2015 15:47

Mainitsit nuo avoimessa opiskelut, mutta eikös nekin ole maksullisia?
Ryysy

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 16:33

jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 18:02

Jaska kirjoitti:Mene Kibbutsille.

Hyvä ajatus!

Kibbutseilla ei tienata rahaa, muttei menetetäkään. Ainoastaan meno- ja paluumatka täytyy kustantaa itse.
Kibbutsilla tehdystä työstä heruu pientä taskurahaakin täyden ylläpidon lisäksi. Voi myös saada mahdollisuuksia reissaamiseen ja muihin toinen toistaan upeampiin elämyksiin erilaisen kulttuurin keskellä; ainakin menneinä aikoina kibbutsit järjestivät vapaaehtoistyöntekijöilleen monenlaista kivaa vapaa-ajan ratoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 02.04.2015 20:50

Minä halun kuulla, aloita vaikka ketju vaikeasta työnsaannista tms.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 04.04.2015 20:59

Meinasin eilen varoittaa Sateentekijää, että nyt tais mennä pää silppuriin :D ja olin oikeassa.
Helpompi alkaa pois sulkea mahdollisuuksia, kuin esitellä uusia.
Siis ei hoito- hoiva- huoltotöitä ihmisille, eikä eläimillekkään.
Ei kunnossapito, eikä siivous työkään käy.
Ei ulkomaille, ei mielellään kehäteiden ulokopuolelle.

Kyllä Valkosiiven ehdotusta kannattaa viilata. Tai tuleeko itsellesi vielä mieleen jotain, mitä et halua ajatellakkaan tekeväsi.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 04.04.2015 21:22

Olen itsekäs opportunisti ja oman edun tavoittelija enkä aio ikinä hoitaa tai auttaa ketään varsinkaan palkatta mutta en sitä tekisi maksustakaan! Järkyttävää että joku ei tätä tajua!
Trisse
' oliko tuo se toiseksi paras suunnitelma? No, etsi varakas mies, vanhempi ja kinua sitä maksamaan autokoulu ja rupea ajaa Taksia. Tai vaikka jakeluautoa, onhan noita kuskin töitä avoinna.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 04.04.2015 22:02

No monelaista kirjoitukseen liittyvää voi työstää, tai hei paino ja krafiikka firmoihin, pelin rakentajaksi nettipeli mestaan..
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 04.04.2015 23:40

Sanokaa mitä vain, mutta kannattaa pyrkiä tekemään sitä mitä haluaa, oli se sitten työtä, vapaaehtoistyötä tai vapaa-aikaa. Ihan hyvä, jos sanoo suoraan, ettei halua esim. hoitoalalle. Parempi se kuin esittää erikoiselta kuulostavia tekosyitä.

Mitään ei voi koskaan ennustaa. Ei sinne poliittiseen järjestöönkään välttämättä pääse palkkatuella tai muutenkaan töihin - mutta kuitenkin voi päästä.
Ryysy

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet