Kellot kesää kohti

Re: Kellot kesää kohti

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.03.2015 14:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minua suoraan sanoen vituttaa vahingonilosi siitä, ettei sinun itsesi tarvitse enää herätä aamulla töihin - ja toivon, että sinä itsekin, hetken mietittyäsi, ymmärrät kuinka itsekeskeistä hehkutuksesi on.

Kyllä kävi sääliksi niitä, jotka joutuivat vääntäytymään aamutuimaan räntäsateeseen tuntia normaalia aiemmin. Eilen säälitti vielä enemmän; kaikkein kovimmilla olivat ne, joiden täytyi heti sunnuntaiaamuma saada itsensä liikkeelle tunti etuajassa. Luulen kuitenkin, ettei heiltä ole pois se, että minä huokaisen helpotuksesta: ihanaa, minun ei luojan kiitos enää tarvitse! En tiedä kuka kesäaikaan siirtymisestä kärsivä tulisi autetuksi sillä, että minä syventyisin suremaan heidän puolestaan ja jättäisin nauttimatta omasta tilanteestani - jos työkyvyttömyyttä voidaan pitää ilon ja hehkutuksen aiheena.

Voisihan asian ajatella niinkin, ettei työkyvyttömyys ole mitenkään kadehdittava asia, vaan päinvastoin erittäin surullinen asia ja yhdenlainen tappio elämässä, joten lieneekö kenellekään vahinkoa siitä, että työkyvytön löytää tilanteestaan jotakin myönteistä, tai peräti 'hehkuttamisen' arvoista. Helpotus syntyy siitä, että viimeiset ajat työelämässä ennen luovuttamista saattavat olla kohtuuttoman vaikeita. Ihmekös se sitten on, että ihminen suorastaan hehkuttaa vapauduttuaan, rohjettuaan viimein luovuttaa ja 'tunnustaa' työkyvyttömyyden karuksi tosiasiaksi, jota ei pääse karkuun.
Muistelen iloinneeni joskus julkisesti siitäkin, että sain viimeiset vuodet olla pääosin iltatyössä, jonka avulla jaksoin pitempään kuin olisin jaksanut aamuvuoroissa.

Itsekeskeistä tai ei.

Olen kuullut että jotkut ovat kateellisia siitä, että invavessat ovat isompia kuin ei-invavessat. Kaikesta sitä siis voikin olla kateellinen (tai vittuuntunut tms); itse en kyllä osaa mitenkään olla kateellinen esim siitä, että omat jalat eivät kanna ja joutuu sen takia käyttämään pyörätuolia. Varsinkin kun invavessojen käyttö ei ole kielletty meiltä tervejalkaisiltakaan.

Yritätkö sinä Kahvi nyt verrata sitä, että minua vituttaa Mirrin hehkutus kuinka hän nauttii ajatuksesta, että toiset joutuvat heräämään aamulla tuntia aikaisemmin, siihen että joku on kateellinen koska invavessat ovat suurempia kuin tavalliset WC:t???

En toki, invavessat tulivat mieleeni noista Mirrin pohdinnosta työkyvyttömyyden kadehtimisista. Poistin viestistäni sinun viestisi lainauksen, koska se erehdytti mainitsemaasi vertaamiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja jardin » 30.03.2015 16:38

Kahvi kirjoitti:Olen kuullut että jotkut ovat kateellisia siitä, että invavessat ovat isompia kuin ei-invavessat. Kaikesta sitä siis voikin olla kateellinen (tai vittuuntunut tms); itse en kyllä osaa mitenkään olla kateellinen esim siitä, että omat jalat eivät kanna ja joutuu sen takia käyttämään pyörätuolia. Varsinkin kun invavessojen käyttö ei ole kielletty meiltä tervejalkaisiltakaan.

Kaikkea sitä ihminen kuuleekin. Ottaisit hameen pois päältäsi ja alkaisit olemaan mies ja lopeta tyhjä juoruaminen.
jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.03.2015 17:45

Mirri kirjoitti:
Kirjoittaja Mirri » 29.03.2015 00:20

Kiva taas ajatella, että huomisaamun aamutyöläiset saattavat saapua töihin tunnin liian myöhään... Sellaista on vuosien varrella sattunut, joten miksei sattuisi edelleen.

Vahingoniloinen en myönnä olevani, kunhan vain herkuttelen ajatuksella - ensimmäisen kesäaika-aamun herätyksellä ja inhimillisillä unohduksilla, joita huomisaamuna sattuu. Herkuttelen, koska en enää ole heidän joukossaan.

Tämä on oikeasti kova paikka aamu-unisille viikonlopputyöläisille, joiden pitää ehtiä huomenna töihin aamulla normaaliaikaan. Näin vuodesta toiseen, eikä siihen totu. Huomisaamu on pahin; maanantaina jo helpottaa muidenkin vääntäytyessä töihin 'tuntia aiemmin'. Sitä paitsi uuteen rytmiin totuttelevilla työläisillä on maanantaihin mennessä ollut viikonloppu aikaa muistaa kellojen siirto - toisin kuin niillä, joiden pitää mennä huomisaamuna 'kukonlaulun aikaan' töihin.

Kyllästynyt, tuo viestinikö sinua riepoo?

Kyllästynyt, odotan sinulta vastausta kysymykseeni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.03.2015 19:54

Sateentekijä, näköjään sinäkin väännät jostakin, mutten ymmärrä mistä. Jokin sinua kai vituttaa/kyrpii, kuten Kyllästynyttä minun viestini ja Hilppaa kesäaika.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.03.2015 21:13

Huomasin vasta nyt, että omista asetuksista voi laittaa pallukan kohtaan "kesäaika käytössä".
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.03.2015 21:16

Sateentekijä kirjoitti:Minä ihmettelen! Hyvin suuresti ihmettelen sitä kuinka asiasta kuin asiasta järjestetään helevetinmoiset vääntäjäiset muutamien vakkareiden kesken! Onko teillä tekemisen puutetta vai mitä? Vai onko mieli vaan semmoinen , että kaikesta pitää vääntää? Eikä kenellekään voi suoda mitään positiivista? Vastatkaa nyt joku teistä vääntäjistä esittämiini kysymyksiin, jookos?"

No, jos menee ulos, on ulkona ja nauttii siitä. Jos tulee tänne, niin on täällä ja nauttii siitä. nih.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 00:16

Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kiva taas ajatella, että huomisaamun aamutyöläiset saattavat saapua töihin tunnin liian myöhään... Sellaista on vuosien varrella sattunut, joten miksei sattuisi edelleen.

Vahingoniloinen en myönnä olevani, kunhan vain herkuttelen ajatuksella - ensimmäisen kesäaika-aamun herätyksellä ja inhimillisillä unohduksilla, joita huomisaamuna sattuu. Herkuttelen, koska en enää ole heidän joukossaan.

Tämä on oikeasti kova paikka aamu-unisille viikonlopputyöläisille, joiden pitää ehtiä huomenna töihin aamulla normaaliaikaan. Näin vuodesta toiseen, eikä siihen totu. Huomisaamu on pahin; maanantaina jo helpottaa muidenkin vääntäytyessä töihin 'tuntia aiemmin'. Sitä paitsi uuteen rytmiin totuttelevilla työläisillä on maanantaihin mennessä ollut viikonloppu aikaa muistaa kellojen siirto - toisin kuin niillä, joiden pitää mennä huomisaamuna 'kukonlaulun aikaan' töihin.

Kyllästynyt, tuo viestinikö sinua riepoo?

Kyllästynyt, odotan sinulta vastausta kysymykseeni.

Mm.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.03.2015 00:58

Kyllästynyt, 'vastauksesi' on aikamoinen rimanalitus. Mutta tuskin parempaakaan on odotettavissa, joten tyydyn saamaani 'vastaukseen'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.03.2015 08:06

Sateentekijä kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Minä ihmettelen! Hyvin suuresti ihmettelen sitä kuinka asiasta kuin asiasta järjestetään helevetinmoiset vääntäjäiset muutamien vakkareiden kesken! Onko teillä tekemisen puutetta vai mitä? Vai onko mieli vaan semmoinen , että kaikesta pitää vääntää? Eikä kenellekään voi suoda mitään positiivista? Vastatkaa nyt joku teistä vääntäjistä esittämiini kysymyksiin, jookos?

Jos joku tykkää nauttia kesäajasta ja ansaitusta vapaudesta olla nousematta joka
ainoa aamu määrättyyn aikaan, miksei siitä saa nauttia?Minä ainakin nautin omasta henkilökottaisesta vapaudestani nousta tai olla nousematta, oli sitten talvi tai kesä!
Ja jos joku toinen taas puolestaan kärsii suunnattomia tuskia aikaeron( siis kokonainen TUNTI!!) aikavaihtelun tuottamista ongelmista, ei häntäkään pidä syyllistää eikä irvistellä vahingoniloisena!
Jos joku haluaa terveine jalkoineenkin käyttää invavessaa( kuten minä teen, koska ne ovat siistimpiä ja tilavampia) nin keltä invaliidilta se on pois?
Minä käytän invavessaa em. syistä,nautin pitkistä aamu-unista kesät talvet, olen vapauteni ja siitä nauttimisen ansainnut!

Tähän ei ilmeisesti kukaan halua vastata kun on niin kiire tuoda julki omaa paheksuntaansa??

En muista tiedä mutta itseäni ei vääntäminen oikein jaksa kiinnostaa. Siksi pyrinkin minimoimaan täällä viettämäni ajan - mitä toki helpottaa se että pääsen tänne ylipäätään melko harvoin ja satunnaisesti. Tietenkin jos joku haluaa tarkennuksia tms näkemyksiini, niin pyrin toki sellaisiin vastaamaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 10:58

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, 'vastauksesi' on aikamoinen rimanalitus. Mutta tuskin parempaakaan on odotettavissa, joten tyydyn saamaani 'vastaukseen'.

Tuskin kovin paljon alle sinun viestisi: "sinulle tärkeästä asiasta".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 11:01

Kahvi kirjoitti:En muista tiedä mutta itseäni ei vääntäminen oikein jaksa kiinnostaa. Siksi pyrinkin minimoimaan täällä viettämäni ajan - mitä toki helpottaa se että pääsen tänne ylipäätään melko harvoin ja satunnaisesti. Tietenkin jos joku haluaa tarkennuksia tms näkemyksiini, niin pyrin toki sellaisiin vastaamaan.

Paitsi, ettet vastaa. Et ainakaan suoraan vaan annat vain linkin vanhoihin viesteihisi, niihin joista ei aiemminkaan ole pyydettyä vastausta löytynyt - tai ainakaan minä en ole löytönyt. Silti sinnikkäästi intät, että "siellä se on, lue sieltä".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.03.2015 11:25

Kyllästynyt, eihän sinultakaan välttämättä heru kelvollisia vastauksia, kuten juuri nähtiin. Ei, vaikka miten olet joskus vakuutellut vastaavasi aina, kun kysytään - muistaakseni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.03.2015 11:42

Kyllästynyt kirjoitti:Minua suoraan sanoen vituttaa vahingonilosi siitä, ettei sinun itsesi tarvitse enää herätä aamulla töihin - ja toivon, että sinä itsekin, hetken mietittyäsi, ymmärrät kuinka itsekeskeistä hehkutuksesi on.

Kyllästynyt, mikä viestini tässä ketjussa on vahingoniloista ja itsekeskeistä hehkutusta? Pyydän sinua kertomaan asian täsmällisesti ja viestin lukijoille osoittaen.
Lienee sanomattakin selvää, etten tunne vahingoniloa siitä, ettei minun tarvitse herätä aamuisin töihin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 11:55

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, eihän sinultakaan välttämättä heru kelvollisia vastauksia, kuten juuri nähtiin. Ei, vaikka miten olet joskus vakuutellut vastaavasi aina, kun kysytään - muistaakseni.

Mikä vastauksessani oli vikana? Kuten sanoin, mm. sinun mainitsemasi viesti oli oman viestini kirvoittajana.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 11:58

Mirri kirjoitti:

Kyllästynyt, mikä viestini tässä ketjussa on vahingoniloista ja itsekeskeistä hehkutusta? Pyydän sinua kertomaan asian täsmällisesti ja viestin lukijoille osoittaen.
Lienee sanomattakin selvää, etten tunne vahingoniloa siitä, ettei minun tarvitse herätä aamuisin töihin.

Minulle on ollut selvää, että sinä nimenomaan tunnet vahingoniloa siitä, ettei sinun tarvitse herätä aamuisin töihin.
Millään muulla ei mielestäni selity, että sinun mielestäsi on hauskaa jos ihmiset menevät/menivät maanantaina erehdyksessä tuntia liian myöhään töihin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.03.2015 12:14

Kyllästynyt, ilmiselvästi olet käsittänyt väärin, joten turhaan vittuunnuit.
Tosin väärinkäsitys on ihan ymmärrettävä, koska viestini on vähän epäselvä; siinä ei käy ilmi olenko kokenut kommelluksia kesäaikaan siirtymisen myötä sunnuntai- vai maanantaiaamuna. Mutta kyllä minun kokemani hauskuudet ovat osuneet juuri sunnuntaiaamulle. Tuskin maanantaisin sellaisia tilanteita sattuukaan, monestakin syystä. Yksi tärkeä syy tietysti se, että on yksi päivä aikaa havahtua kesäaikaan - toisin kuin niillä, joiden on kyettävä muistamaan kesäajan alku hyvissä ajoin ennen sunnuntaiaamua.

Tässä vielä tämä kirjoittamani ja sinussa väärinkäsityksen synnyttänyt viesti:

Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.03.2015 12:20

Käsittänyt väärin mitä?
Sinähän selkeästi ilmoitat kuinka kivaa sinun mielestäsi on ajatella, että ihmiset saattavat saapua tuntia liian myöhään töihin - ja että suorastaan "herkuttelet ajatuksella" ja "herkuttelet, koska et ole enää heidän joukossaan".

Ja saathan sinä herkutella, mutta ei kannata ihmetellä jos herkuttelusi ärsyttää ja vituttaa niitä joita asia koskee.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 31.03.2015 12:44

Kyllä minä koin tuon Mirrin viestin aivan samalla tavalla kuin Kyllästynyt. Se, että varta vasten toteaa, ettei myönnä olevansa vahingoniloinen, ei ole omiaan pyyhkimään tuota vaikutelmaa pois.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.03.2015 12:52

Eipä siinä oikein ole vuosien varrella itkuunkaan viitsinyt pillahtaa sunnuntaiaamuna kesäajan koittaessa... Nauru on ollut paras ratkaisu kommellusten edessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 31.03.2015 13:25

Minä suon sen Mirrille enemmän kuin mielelläni! Kunhan sain saman käsityksen hänen kirjoituksestaan kuin Kyllästynyt.
Jos hänen viestistään olisi kuultanut edes vähäinen myötätunto niitä kohtaan, jotka eivät hänen laillaan pääse nauttimaan siitä, ettei tarvitse nousta kukonlaulun aikaan, ei reaktio todennäköisesti - ainakaan minulla - olisi ollut sama.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista