Psykopatologia kirjoitti:- -
Nuo Laakson ihanat metsät tulivat minulle aika tutuiksi koiran kanssa. Joskus talvi-
iltoina oli aivan pimeää; tähdet vain loistivat. Minulla oli alla BMX ja poika selässä
rinkassa. Koira oli ties missä, ja minulla pilli käskyttämistä varten. Poikaa saattoi
peloittaakin. Sanoin "lauletaan!", ja sitten laulettiin!
Psykopatologia kirjoitti:Pentti Murole blogi
Sähköpyörien ”kestotesti”
perjantai 1. elokuuta 2014 http://penttimurole.blogspot.fi/
(- -)

Kierrätyskeskus myy tuhat korjattua polkupyörää – tulevat myyntiin lauantaina
Kaupunki 18.3.2015 11:26
Kaisu Moilanen
Helsingin Sanomat
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksen huoltamat ja rakentamat polkupyörät tulevat jälleen myyntiin ensi lauantaina. Polkupyöriä on tänä vuonna myynnissä noin tuhat kappaletta.
Kierrätyskeskuksen polkupyörät on huollettu tai koottu kierrätyskeskukselle lahjoitetuista polkupyöristä tai pyöränosista polkupyöräverstaassa Espoon Nihtisillassa, missä työskentelee seitsemän ihmistä polkupyörien kimpussa.
Kaikenlaiset pyörät, myös puutteelliset, otetaan vastaan, tekninen asiantuntija Kimmo Kari kierrätyskeskuksesta lupaa.
"Kaikki käytetään, mikä pyörissä vain on käyttökelpoista. Jonkin verran myös rakennamme uusia pyöriä useammasta eri pyörästä. Jarrupalat ja ketjut ainakin laitetaan aina uudelleen." Pyörien hinta vaihtelee 70–150 euron välillä. "Nämä menevät oikeastaan huollon hinnalla."
Kierrätyskeskus korjasi yhteensä 2 000 polkupyörää myyntiä varten viime vuonna. Lisäksi se myi noin 3 000 polkupyörän varaosaa.
Kierrätyskeskus vastaanottaa rikkinäisiä tai käytöstä pois jääneitä polkupyöriä edelleen. Keskuksesta saa myös tilattua noudon polkupyörille.
Kierrätyskeskuksen polkupyöriä myyvät kaupat sijaitsevat Helsingin Kyläsaaressa, Itäkeskuksessa, Vantaan Koivukylässä ja Espoon Suomenojalla sekä Nihtisillassa.
Muun muassa Helsingin, Espoon ja Vantaan yhteisomistuksessa olevat kierrätyskeskuksen polkupyörien myynnistä saatavat tuotot käytetään ympäristötyöhön ja työllistämiseen.
KORJAUS: 18. maaliskuuta kello 14.15 juttuun lisättiin polkupyöriä myytäviksi pisteiksi Vantaan Koivukylä sekä Espoon Nihtisilta. Lisäksi kirjoituksen alkuun lisättiin sana "pääkaupunkiseudun".

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa