Kirjoittaja Ryysy » 25.03.2015 10:53
Nyt en ole itsekään varma mistä selostan. Jostain kateuden vastapuolesta kai.
Mutta, tilanteita on monia, jos esim. bongaan jonkin työpaikan, niin en halua kertoa siitä kellekään kaverille / muulle ihmiselle, joka voisi ehkä haluta samaan työpaikkaan, koska haluan kai, että se ei halua sinne työpaikkaan, koska kai jos kertoisin, niin pelkäisin, että toinen saisi "minun" potentiaalisen työpaikkani, vaikka voisikin itse olla paljon parempi samassa työssä jne.
Ja jos kyse ei ole työstä, vaan jostakin muusta 'mistä tahansa' mahdollisuudesta, mihin ei ole samanlaisia 'pääsyvaatimuksia' kuin töihin, niin saatan ihan tietoisesti jättää kertomatta toiselle, että nyt olisi tällainen mahdollisuus, jos se pienentää omaa mahdollisuuttani tai saattaisi olla jopa oikein, että toinen tietäisi tällaisesta mahdollisuudesta (mutta minä en kerro!).
Mikä ihme tässä on. Kaikenlisäksi välillä tuntuu kuin haluaisin kasata itselleni näitä mahdollisuuksia / kokemuksia ym., mihin toinen olisi voinut päästä / minkä olisi voinut saada. Ja tämän jälkeen perustelen itselleni, että "no, toinen nyt ei vaikuttanut olevan niin kiinnostunut, niin..." --- että päätinpä sitten olla kertomatta!
Tällaiset tilanteet tuottavat sellaisen ristiriitaisen hyvä/huono-olon sekamelskan. Sitten voin vielä myöhemmin mainita tälle toiselle, että "kävipä muuten tällainen jännä juttu että"... niin sellainen jännä juttu, että voin tässä sitten pröystäillä tällä asialla, millä toinenkin olisi voinut.
Hitto, että olen kauhea ihminen. Mutta toisen asemassa taas... olisin ******** kateellinen.