Nyt on aika kylvää rairuoho!

Re: Nytn on aika kylvää rairuoho!

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.03.2015 22:51

Sopiikohan tuo pupuille tai kissoille?
Ryysy

Re: Nytn on aika kylvää rairuoho!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.03.2015 00:12

Minullakin on pussi rairuohoa (10 g; 0,85).
Ne tiput on sitten varmaan tarkoitettu syötäviksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Nyt on aika kylvää rairuoho!

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 22:00

Olen muutaman kerran korvannut rairuohon vesikrassilla.
Rane

ViestiKirjoittaja Maaria » 18.03.2015 20:35

Mulla on jo ohraa vihreissä ruukuissa, kasvanut hyvin pitkäksi.
Kissa tykkää.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.03.2015 20:13

Kauniimman ja kestävämmän pääsiäisruohon saa tekemällä aloitusviestin ohjeen mukaan, tai kylvämällä jotakin muuta ruohoa kuin heikkoa ja heiveröistä rairuohoa. Kukkakaupoissa myydään kissanruohonkin siemeniä, mutta kai se kissanruoho on oikeasti nimeltään jotakin muuta kuin kissanruoho; olisiko jotakin pihanurmikkoa, tai muuta vastaavaa. Oli mitä oli, siitäkin saa vahvan ja hyvännäköisen pääsiäisistutuksen, joka päihittää perinteisen rairuohon.

Minä en ole kylvänyt mitään pääsiäisruohoa vuosiin, mutta töissä näin mitä tapahtui lapsityöntekijän päätettyä vaihtaa hentoisen rairuohon johonkin muuhun siemeneen. Tuli toinen toistaan upeampia ruohoistutuksia, jotka kestivät somisteina läpi koko pääsiäisen vaikkei niitä edes kukaan päässyt kastelemaan jokaikinen päivä. Ja ihmiset hämmästelivät, että miten voikin olla noin kaunista ja kukoistavaa rairuohoa... Selvisi, ettei se ollut rairuohoa ensinkään, vaan jokin paljon parempi vaihtoehto pääsiäisruohoksi.

Tässäkin esitellään vaihtoehtoisia pääsiäisruohoja perinteisen rairuohon tilalle:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/04/14 ... t-helposti
Mirri

Paluu Yleistä ja ajankohtaista